سلام روزگار....
(ازدست عزیزان چه بگویم گله ای....)
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

welcome to powerclassic

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل نشین اشک و آدرس powerclassic.10r.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر از شما میثم مدیر وبلاگ. powerclassic.orq.ir powerclassic.10r.ir powerclassic.loxblog.com





مواد غذایی فوق العاده مفید برای بدن را می شناسید؟

مواد غذایی فوق العاده مفید برای بدن را می شناسید؟
این مواد غذایی ساده سرشار از مواد مغذی مختلف هستند كه به سالم ماندن شما كمک می‌كنند.

 

بسیاری از فرهنگ‌ها غذاهای خود را به شیوه‌های آشپزی مختلف درست می کنند. به طوری که می توان گفت خوردن مواد غذایی مفید، توصیه‌ هر روز ما برای حفظ سلامت شماست. همچنین بعضی از مواد غذایی در بین انبوه غذاهای دیگر خواص مفیدتری دارند.
 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 25 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 3:25 PM ] [ meysam ]

 

اگر صورتتان دارای جوش میباشد،و از این موضوع ناراحت هستید،توصیه می کنیم که از این نوشیدنی میل کنید...

مصرف خاكشیر برای رفع جوش‌های صورت مفید است
یك متخصص تغذیه گفت: مصرف خاكشیر برای برطرف كردن جوش‌های صورت كه به علت مصرف چربی و شیرینی زیاد ایجاد شده است مفید است.

مرتضی صفوی  افزود: خاكشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خنك كننده بدن است. دانه‌های خاكشیر به رنگ قرمز تیره است و مصرف آن در روز‌های گرم تابستان مفید است.

وی گفت: مصرف خاكشیر ادرار آور و تب بر است و برای دفع كرم مفید است. خاكشیر التیام دهنده زخم و جراحات است و عطش را از بین می‌برد.

این متخصص تغذیه افزود: جوشانده خاكشیر برای رفع اسهال‌های ساده می‌تواند، مفید باشد و مصرف خاكشیر صدا را باز می‌كند.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 23 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 2:16 PM ] [ meysam ]

انار و 50 خاصیتش...!



۵۰ خاصیت میوه معروف پاییزی

خداوند متعال در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه‌ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می‌شوند.



موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

برای سلامتی و نشاط هر چه بیشتر

این 10 میوه را در اولویت مصرف قرار دهید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گرچه اگر دنیای ثمربخش میوه ها را مورد بررسی قرار دهیم هر کدام از آنها را می توان بدلیل خواص فراوان آن پراهمیت دانست ولی آن چیز که در تمام خاصیت های آنان مشترک است اینست که میوه ها خنک کننده های طبیعی بدن هستند و دارای مقدار زیادی ویتامین و کربوهیدرات برای تغذیه بدن و همچنین تامین انواع رژیم های غذایی می باشند. علت این همه طعم و رنگی که خداوند متعال در تک‌تک میوه‌ها قرار داده بی‌حکمت نیست چراکه هر نوع از میوه ها خواص مفیدی برای بدن انسان دارد. در این ایمیل نگاهی گذرا داریم به خواص 10 نوع میوه از بین میوه های بسیار دیگر که مصرف آنها سلامتی و نشاط هر چه بیشتر شما دوستان را تضمین می کند.




موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 23 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:6 PM ] [ meysam ]

مواد غذایی طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها


قهوه، چای، شراب قرمز و برخی نوشابه‌ها و سودا همه موجب ایجاد لکه روی دندان‌ها و تیره شدن آنها می‌شوند. اما موادغذایی هستند که به سفید کردن دندان‌هایتان به طور طبیعی و به مرور زمان کمک می‌کنند. البته این موادغذایی به اندازه محصولات خاص حرفه‌ای مخصوص اینکار موثر نیستند اما ارزان و طبیعی می باشند. این دو نکته به اندازه کافی گیرا هستند که شما را به سمت این موادغذایی بکشاند.

توت‌فرنگی

ممکن است توت‌فرنگی روی لباستان لکه بیندازد اما به سفید کردن دندان‌هایتان کمک می‌کند زیرا حاوی آنزیمی به نام اسید مالیک است. سعی کنید توت ‌فرنگی‌ها را کوبیده و روی دندان‌هایتان بمالید. اجازه بدهید پنج دقیقه روی دندان‌ها بماند و بعد با آب شستشو دهید و مثل همیشه مسواک بزنید.

سیب، کرفس و هویج

این میوه‌ها و سبزیجات سالم با افزایش تولید بزاق که ماده تمیزکننده دهان است، مثل سفیدکننده طبیعی دندن عمل می‌کنند. همچنین باکتری‌هایی که موجب بوی بد دهان می‌شود را از بین برده و سطح دندان‌ها را نیز صاف می‌کند.

مرکبات و آناناس

خوردن میوه‌هایی مثل پرتقال و آناناس موجب می‌شود دهان بزاق بیشتری تولید کند که این باعث شسته شدن طبیعی دندان‌ها می‌شود. مراقب استفاده مستقیم لیمو روی دندان‌ها باشید زیرا خاصیت اسیدی بیش از حد آن می‌تواند موجب تخریب دندان‌ها شود.

جوش‌شیرین

در تحقیقی که در سال 2008 انجام گرفت مشخص شد که خمیردندان‌ها حاوی جوش‌شیرین هستند—که از گذشته بعنوان ماده سفیدکننده دندان شناخته می‌شده است—و این خمیردندان‌ها بسیار بهتر از خمیردندان‌هایی که حاوی جوش‌شیرین نیستند پلاک و جرم را از روی دندان‌ها تمیز می‌کنند.

برای امتحان کردن آن بهتر است از خمیردندانی‌ استفاده کنید که ساینده‌ای ملایم داشته باشد. یا هرازچندگاهی می‌توانید دندان‌هایتان را با جوش‌شیرین مسواک کنید.

ماست، شیر و پنیر

لبنیات حاوی اسید لاکتیک هستند که از دندان‌ها دربرابر پوسیدگی محافظت می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد که بچه‌هایی که چهار مرتبه در هفته ماست می‌خورند کمتر از آنهایی که اصلاً ماست نمی‌خورند دچار پوسیدگی و خرابی دندان می‌شوند. محققان تصور می‌کنند که پروتئین موجود در ماست به دندان‌ها چسبیده و از آنها دربرابر حمله اسیدهای مضر که موجب پوسیدگی می‌شود، محافظت می‌کنند. پنیرهای سفت برای سفید کردن دندان‌ها بهتر هستند زیرا به از بین بردن ذرات هم کمک می‌کنند.


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 23 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 12:59 AM ] [ meysam ]

 فواید پیازچه برای سلامتی

پیازچه در اغلب موارد برای بهبود طعم و مزه ی غذاها به کار برده می شود. اما علاوه بر این که این گیاه بسیار خوش مزه و خوش طعم است، دارای فواید تغذیه ای زیادی نیز می باشد.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

پیازچه مانند سیر و تره فرنگی از خانواده ی آلیوم می باشد و پیاز آن قبل از این که به طور کامل رسیده شود از زمین چیده می شود.

بسته به موقعیت جغرافیایی که پیازچه در آن به وجود آمده و رشد کرده است اسامی متفاوتی را برای آن برشمرده اند که عبارت هستند از: Scallion, Spring onion, green onion و… .


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 5:2 PM ] [ meysam ]

خواص درمانی ریحان

  ” ریحان ” کلمه ای عربی و به معنی ” گل و سبزه “ است که معادل این لغت در پارسی ” اسپرغم ” گفته می شود.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

ریحان گیاه بوته ای یک ساله ای است که معمولاً طول آن بین ۲۰ تا ۴۵ سانتیمتر است و دارای عطر و بوی مطلوبی است. رنگ ساقه ی بوته ی ریحان سبز تند است و دارای برگ های منظم و بیضی شکل است . گل های ریحان به رنگ سفید یا صورتی در ماه های مرداد یا شهریور به شکل خوشه در انتهای ساقه ی ریحان ظاهر می شوند و پس از چندی از همین گل ها تخم ریحان حاصل می گردد.


 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 5:2 PM ] [ meysam ]

پونه از خانواده نعناع است و ترکیب اصلی موجود در این گیاه، اسانس روغنی فرار یا روغن منتول است. به علاوه در اعضاى این گیاه مقدارى تانن، مواد رزینى و قند نیز وجود دارد و حاوی مقدار زیادی ویتامین است.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

گیاه پونه در فصل گرما می روید، اما سایه روشن را بهتر می‏ تواند تحمل کند.
این گیاه در خاک‏ های مرطوب و غنی از مواد آلی مانند کود برگ به خوبی رشد می ‏کند.

کاربردهای پونه

با گیاه پونه می توان یک دم کرده ی گیاهی فوق‏ العاده تهیه نمود. برای تهیه ‏ی یک فنجان دم کرده ی این گیاه، یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه ی تازه و یا یک قاشق چای خوری برگ پونه خشک شده را در چای صاف کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزید. اجازه دهید مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و رنگ چای در بیاید. اگر دوست داشتید می ‏توانید آن را کمی شیرین کنید.

برگ‏ ها و گل‏ های پونه و همچنین ساقه‏ های آن می توانند جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی بیوتیک‏ ها باشند. این گیاه همچنین بادشکن، معرق، مدر و محرک نیز می‏ باشد.
از دم کرده‏ی این گیاه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم، حالت تهوع، دردهای قاعدگی و بی ‏خوابی استفاده می شود.
پونه را به عنوان تحریک کننده تولید صفرا نیز می‏ شناسند.
تزریق عصاره ‏ی پونه به موش‏ های آزمایشگاهی نشان داد که این گیاه دارای خواص آرام بخشی خوبی است.
عصاره‏ ی پونه دارای خاصیت تسکین دهنده‏ ی درد نیز می ‏باشد.
در محیط آزمایشگاه دیده شد که عصاره‏ ی پونه در مقابل ویروس تب‏ خال، ویروس آنفلوآنزا، بیماری نیوکاسل و ویروس‏های مختلف دیگر فعال است.

فواید پونه:

پونه برای مقابله با بیماری‏های زیر سودمند است:

- حالت تهوع و استفراغ
- مشکلات و ناراحتی ‏های گوارشی به طوری که از ترش کردن معده جلوگیری می ‌کند و برای هضم غذا و برطرف کردن سکسکه مفید است.
- سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم
- سرفه و سیاه سرفه
- گرفتگی بینی
- با توجه به خواص ضدمیکروبی که در عصاره و اسانس پونه وجود دارد، می ‌توان از این فرآورده‌ها به عنوان جایگزین طبیعی برای آنتی بیوتیک‌ ها استفاده کرد.

مقدار مصرف:

دم کرده ی پونه از ترکیب یک لیوان آب جوش با ۲ گرم برگ خشک شده‏ ی پونه که به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کشیده و صاف شده حاصل می ‏شود.
این دم کرده به طور معمول ۲ تا ۳ فنجان در روز استفاده می ‏شود و محدودیتی در طول درمان وجود ندارد.

 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 22 / 7 / 1390برچسب:پونه , ] [ 5:2 PM ] [ meysam ]

گردو یا جوز (فارسی دری: چهارمغز، نام علمی: Juglans regia) میوه‌ای گرد با دو پوسته، یکی نرم و سبزرنگ که به تدریج خشک می‌شود و از بین می‌رود و دیگری سخت و چوبی است. مغز آن خوراکی است و روغن فراوان دارد.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
درخت گردو
میوه نارس بر روی شاخه درخت گردو

درخت این میوه بسیار بلند است و چوب سخت آن از بهترین و معروف‌ترین چوب‌ها است. ارتفاع درخت گردو بین ۱۰ تا ۴۰ متر است.

درخت گردو بیشتر به روش پیوندزدن (پیوند اسکنه‌ای. پیوند شکمی با T معکوس به دلیل وجود شیرابه) تکثیر می‌شود[نیازمند منبع].

.

* شهرستان بافت در استان کرمان بیشترین سطح زیر کشت گردوی ایران رادارد.گردوی بافت از کیفیت بالایی برخوردار است.
* یکی از بزرگترین باغ‌های گردوی جهان (با تایید فائو[۱]) با مساحت حدود ۷۵۰ هکتار در شهمیرزادو روستای خطیرکوه از توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان واقع است.


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:گردو, ] [ 5:2 PM ] [ meysam ]

خواص ترخون

 

ترخون یک گیاه قدیمی چند ساله است که که ارتفاع آن ممکن است به ۶۰سانتی ‏متر و بیشتر نیز برسد. ترخون دارای برگ‏ های سبزرنگ بلند و باریکی است که ضعیف نیز می ‏باشند. گیاه ترخون از خانواده‏ی گل آفتاب‏ گردان ‏ها است. گل ‏های این گیاه زرد رنگ هستند که در فواصل تیر تا مهر ماه شکوفه می ‏دهند. قدمت این گیاه به ۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی ‏گردد ترخون برای اولین بار در مناطق جنوبی روسیه و سیبری دیده شده است.
امروزه ۲ نوع از این گیاه کشت می ‏شود: روسیه و فرانسه.

برگ‏ های گونه فرانسوی براق‏ تر و تند و تیزتر از گونه ‏ی روسیه‏ای آن می ‏باشد. اکثر ترخون‏هایی که به منظور استفاده در تجارت و بازرگانی استفاده می ‏شوند از برگ‏ های خشک شده‏ی گیاه ترخون فرانسوی حاصل می ‏شوند. البته برخی معتقدند که این گیاه آلمانی می باشد و به اشتباه فرانسوی نام گرفته است.

 



موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:خواص ترخون, ] [ 5:2 PM ] [ meysam ]

نعنا یا نعناع گیاهی است از تیره دو لپه ای های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان می باشد و جز سبزی های خوراکی است.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

نعناع: Peppermint
نام علمی: Mentha Piperita

 

از محل گره های ساقه، ریشه هایی خارج می شوند که ساقه جدید را درست می کنند. بنابراین اگر شما فقط یک ساقه نعناع در باغچه خود بکارید، به زودی تمام باغچه شما پر از نعناع می شود. به همین دلیل در فارسی به آن هزارپا می گویند.
نعنایی که به عنوان سبزی خوردن مصرف می کنیم، با نعنایی که به صورت خودرو در کوه می روید متفاوت است. البته از نظر شکل ظاهری، بو، طعم و مزه تقریباً شبیه به هم هستند، ولی از نظر اثرات درمانی، نعنای کوهی قوی تر است.

البته خوردن نعنایی که پرورش داده می شود و به عنوان سبزی خوردن مورد استفاده قرار می گیرد، با غذای روزانه، مخصوصا ناهار توصیه می شود.
در مواردی که ناراحتی های معده وجود دارد، خوردن نعنای تازه نه تنها معده را ناراحت نمی کند، بلکه درمان کننده ی ناراحتی معده هم می باشد.


 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:نعناع, ] [ 4:56 PM ] [ meysam ]

 

سبزی های منجمد از سبزی های تازه مغذیترند!

 

در یک گزارش ادعا شده است سبزیجات منجمد اغلب دارای مواد مغذیتری نسبت به سبزیجات تازه هستند.بیش از ۴۵ درصد مواد مغذی مهم در سبزیجات تازه تا زمان مصرف از بین میروند.

 

تحقیقات نشان میدهد از زمان برداشت محصولات تازه تا زمان ارائه آنها در فروشگاهها زمان زیادی حتی تا ۲ هفته طول میکشد ، این در حالی است که بسیاری از خریداران فکر میکنند محصولات تازه ای که آنها در سوپرمارکت ها خریداری میکنند حداکثر چند روز است که برداشت شده اند.
اما دانشمندان موسسه تحقیقات غذایی معتقدند محصولاتی که بلافاصله بعد از برداشت منجمد میشود مواد مغذی بیشتری را در خود نگاه میدارند و خاصیت غذایی بیشتری دارند.
دانشمندان با انجام مطالعاتی متوجه شدند بعد از ۱۶ روز لوبیا سبز نزدیک به ۴۵ درصد از مواد مغذی خود ، گل کلم ۲۵ درصد و هویج ۱۰ درصد مواد مغذی خود را از دست میدهند.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

    دکتر سارا شنکر یک متخصص تغذیه در این باره گفت :خواص غذایی محصولات درست از لحظه ای که از گیاه جدا میشوند شروع به از بین رفتن میکند.

این بدان معناست که در زمانی که این محصولات روی بشقاب غذای ما قرار میگیرند درصد زیادی از مواد مغذی خود را از دست داده اند و با محصولی که به تازگی برداشت شده است تفاوتهای زیادی دارند.اما تحقیقات نشان میدهد منجمد کردن محصولات میتواند به نگهداری خاصیت غذایی میوه ها و سبزیجات کمک بسیار زیادی کند.

 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 22 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 4:51 PM ] [ meysam ]

زالزالک و خواص مفید آن

 

 

 

زالزالک و یا کویج با نام علمی Crataegus aronia یکی از گیاهانی است که در ایران از جمله در بلندی‌ های بالای ۲۵۰۰ متر در استان کهکیلویه و بویراحمد، استان اصفهان به خصوص شهرستان نجف آباد می ‌روید. این گیاه دارای دو نوع سفید و قرمز می باشد.

بد نیست بدانید در شمال ایران گونه‌ های وحشی زالزالک به شکل خودرو در جنگل ‌ها می‌ روید که به آن ” ولیک” می گویند.
این میوه اگر چه جثه ‌ای کوچک دارد ولی بسیار پُرفایده و مغذی است و به رنگ ‌‌های زرد و نارنجی در اکثر نواحی معتدل می‌ روید.
رسیده ی این میوه، شیرین، گوشتی و دارای هسته ‌های زرد رنگ فراوان است که اگر با احتیاط مصرف نشود هسته‌ های آن می ‌تواند قاتل دندان‌‌ های شما باشد.


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:زالزالک و خواص مفید آن, ] [ 4:51 PM ] [ meysam ]

خواص میوه ها با توجه به رنگ شان

 

اولین چیزی که در هنگام انتخاب یک میوه برای خوردن شما را جذب کرده رنگ و جلوه خاص آن میوه است،آیا می دانید میوه های مختلف با رنگ های متفاوت چه خواصی دارند؟

در اولین قدم این رنگ اشیا است که شما را به طرف آن شیء جذب و یا از آن دور می‌کند.در واقع احساس آرامش،لذت ناراحتی،تنش،صلح و دوستی و … همه و همه در پرتو رنگ‌هاست.رنگ‌ها تمامی محیط ما و حتی خود ما را نیز تسخیر کرده‌اند و در تمام جسم جان و روح ما تاثیر گذارند. مثلا در مورد رنگ سیب سرخ و زیبا علاوه بر لذتی که از رنگ آن در هنگام خوردن می‌بریم و در ما احساس شادابی و نشاط ایجاد می‌کند،در خواصش نیز تاثیر فراوانی دارد.تمامی سبزیجات و میوه‌هایی که روزانه مصرف می‌کنید با توجه به نوع رنگشان منافع خاصی برای شما دارند.شاید تعجب کنید،اما فراموش نکنید که رنگ‌ها بر همه وجود ما و در تمامی جوانب نفوذ دارند و این هم یک روش نفوذی آنهاست.


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:خواص میوه ها با توجه به رنگ شان, ] [ 4:43 PM ] [ meysam ]

خواص کاهو

 

کاهو گیاهی از خانواده کلاه‌برگ (Compositeae) با نام علمی لاکتوکاساتیوا و از قدیمی‌ترین سبزی‌ها در دنیاست که خاستگاه آن هندوستان و آسیای مرکزی می‌باشد. رومی‌ها اولین کسانی بودند که خردشده آن را به صورت سالاد به کار بردند، به همین دلیل به یکی از گونه‌های آن رومانیا گفته می‌شود. در قرن هفدهم یک گیاهشناس انگلیسی این سبزی را وارد انگلستان کرد و سپس در تمام دنیا مشهور شد و امروز این سبزی در سفره غذایی مردم سراسر دنیا یافت می‌شود. سابقه استفاده از کاهو در ایران به ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. از نظر گیاهشناسی کاهو گیاهی یکساله با برگ‌های پهن، بلند و سبزرنگ است.


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:خواص کاهو, ] [ 4:43 PM ] [ meysam ]

خواص بلوط

 


مقدمه

کلمه بلوط را می‌توان به صورت عمومی در مورد صدها گونه درخت از رده Quercus بکار برد. این رده ، بومی نیمکره شمالی است که شامل گونه‌های برگریز و همیشه سبز می‌باشد که از نواحی سردسیر تا گرمسیری آسیا و آمریکا گسترش دارند. درخت بلوط ، درختی آشنا و تنومند است که برگ‌هایش در زمستان می‌ریزد و طول آن تا چهل متر می‌رسد و شاخ و برگ‌های آن دورا دور تنه‌ درخت را که پوستی صاف و خاکستری رنگ دارد و با گذشت سالیان شکافهایی بر می‌دارد، می‌پوشانند. برگ‌های دوک مانند آن در هر طرف ۳ تا ۷ لوب دارند و گل‌های شاتوتی در کنار آنها ظاهر می‌شوند. در فصل پاییز گل‌های بارور درخت ماده ، میوه‌های بلوط به رنگ قهوه‌ای مایل به سبز را تولید می‌کنند .


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:خواص بلوط , ] [ 4:43 PM ] [ meysam ]

تره‌ فرنگی، سبزی پُر‌ خاصیت

 

 

تره ‌فرنگی یکی از سبزی ‌های پُر خاصیتی است که رویش آن در فصل بهار بیشتر است. این سبزی از خانواده ی پیاز و مانند آن سودمند و سرشار از ویتامین و املاح معدنی بوده و دارای برگ‌ های سبز رنگ به شکل نوار با غلاف دراز است.

تره‌ فرنگی ۲ نوع دارد؛ یکی پیازش کوچک‌ تر و دیگری بزرگ ‌تر است. اغلب آن هایی که پیاز بزرگ ‌تر دارند را خام نمی‌ توان خورد و معمولا به صورت پخته در تهیه سوپ‌ های مختلف و کوکو به کار می ‌برند.

تره‌ هایی هم که پیاز کوچک‌ تر دارند را به صورت خام در سالاد سبزی استفاده می ‌کنند.


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:تره فرنگی , ] [ 4:36 PM ] [ meysam ]

خواص موز


 

موز یکى از قدیمى‏ترین گیاهان کشت شده در دنیا بوده و احتمالاً از یک گونه وحشى مشتق شده است. در واقع موز یک گیاه شبه‏درخت است که مى‏تواند به ارتفاع ۹ متر هم برسد. در کتاب‏هاى طب سنتى با نام‏هاى «موز» و «طلح» آمده است. انواع آن را به انگلیسى Banana و Plantain گویند. گیاه آن از خانواده Musaceae مى‏باشد.


 


موضوعات مرتبط:
خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:خواص میوه ها , ] [ 4:36 PM ] [ meysam ]

مکمل های غذایی مفید برای سرماخوردگی


 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:سرما خوردگی, ] [ 4:35 PM ] [ meysam ]

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 21 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:30 AM ] [ meysam ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خداوندا برای همسایه که نان مرا ربود، نان برای عزیزانی که قلب مرا شکستند، مهربان برای کسانی که روح مرا آزردند، بخشش و برای خویشتن خویش ، آگاهی و عشق می طلبم . . . به توکل نام اعظمت 'بسم الله الرحمن الرحیم' ******************************** باسلام من میثم مدیر وبلاگ powerclassic ورود شما رو به این وبلاگ خوش آمد میگم برای دسترسی به تمامی مطالب به موضوعات مراجعه کنید ******************************** يادت باشه هيچ وقت عاشق نشي ، اگه عاشق شدي اين حرف رو يادت نره يادمان باشد ، در عشق گر به وصال يار نائل آمديم ، شكر خدا را گوئيم و سجدۀ شكر، و گر سرنوشتمان چيزي جز دوري يار و وصال در خيال نبود از آن پس جايگاه جسم و روح و قلب عاشقمان جاييست كه آن را نامند ، گورستان ******************************** به سلامتی اونایی که... درد و دل همه رو گوش میدن...... اما معلوم نیست خودشون کجا درد و دل میکنن... سلامتی اونایی که به ظاهر آرومن ولی توی دلشون سونامی هست سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . . به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره ب راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن....! سلامتي بيل! که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر مي‌شه سلامتی اونايی که بی کسن ولی ناکس نیستن.. سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه! به سلامتی دریا: نه به خاطر بزرگیش….. واسه یک‌رنگیش به سلامتی اشک که وقتی میاد طرف خالی می‌شه و بقیه پر سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه ترکمون کنن درکمون میکنن سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست به سلامتی دیوار که هر مرد و نامردی بهش پشت کرد و به هیشکی پشت نکرد به سلامتي اوني که باخت تا رفيقش برنده باشه سلامتی خودش، خودم و خودت. همه اونایی که دوستشون داریم و نمیدونن، دوستمون دارن و نمیدونیم ******************************** گاه دلتنگ میشوم .... دلتنگ تر از همه دلتنگی ها... گوشه ای می نشینم...... و حسرت ها را می شمارم... باختن ها را و صدای شکستن ها را... نمیدانم من کدام امید را نا امید کردم... کدام خواهش را نشنیدم... وبه کدام دلتنگی خندیدم ... که این چنین دلتنگم... ******************************** کسی که برای بودنت خدا را شکر نمی کند برای برگشتنت نیز دعا نخواهد کرد ******************************** گاهی خدا درها رو میبنده و پنجره ها رو قفل می کنه زیباست اگه فکر کنی شاید بیرون طوفانه و خدا میخواد از تو محافظت کنه ******************************** وقتي خاطره هاي آدم زياد ميشه ديوار اتاقشون پر عکس ميشه اما هميشه دلت واسه اوني تنگ ميشه که نميتوني عکسشو به ديوار بزني ******************************** صبورانه در انتظار زمان بمان هرچیز در زمان خودش رخ میدهد.باغبان حتی اگر باغش را غرق آب کند درختان خارج از فصل خود میوه نمیدهند! ******************************** دل کندن اگر آسان بود فرهاد به جای بیستون دل می کند نه کوه!! ******************************** زندگی با هم تلخیاش یه درس خوب بهم داد اونم اینه که رفیق اونی نیست که باهاش خوشی رفیق اونیه که بی اون داغونـــــــــــــــــــــی... ******************************** وقتی سکوت خدا را در برابر راز و نیاز دیدی ، نگو خدا با من قهر است ! او به همه کائنات فرمان سکوت داده تا حرف تو را بشنود پس حرف دلت را بگو ******************************** ایستادگی کن تا روشن بمانی شمع های افتاده خاموش می شوند ******************************** هميشه يادت باشه چيز ي كه امروز دار ي شايد آرزوي ديروزت بوده و بزرگترين آرزوي فردات . پس هميشه سعي كن قدر چيزي كه امروز داري رو خوب بدوني !!! ******************************** خداوند همه چيز را در يك روز نيافريده است پس چه چيز باعث شده كه من بينديشم كه مي توانم همه چيز را در يك روز بدست بياورم ******************************** بگذار آدمها تا ميتوانند سنگ باشند، تو از نژاد چشمه باش ******************************** اعتبار آدمها به حضورشان نیست به دلهره ای است که در نبودنشان درست می کنند . . . ******************************** زندگی کن ، حتی اگر بهترینهایت را از دست دادی چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر برایت میسازد ... ******************************** نسيم دانه را از دوش مورچه انداخت... مورچه دانه را دوباره بر دوشش گذاشت و به خدا گفت: " گاهي يادم ميرود که هستي ، کاش بيشتر نسيم مي وزيد... " ******************************** همیشه از فاصله ها گله میکنیم شاید یادمان رفته که در مشق های کودکی برای فهمیدن کلمات کمی فاصله هم لازم بود! ******************************** هر از گاهی دریا هوس میکنه به ساحلش سری بزنه مهم نیست ساحل تحویلش میگیره یا نه ، مهم اثبات وفاداریه دریاست ******************************** برای کسی بسوز که برای خاموش کردنت از اشکش مایه بذاره . . . ******************************** به قول مرشد دل بی درد وجود نداره اگه باشه یک تیکه گوشته اگه تلاطم نداشته باشه میشه لجن مومنه که باید روزی هفتاد تا درد بکشه ******************************** ای شقایق ما جماعت هر چی میکشیم از خودمونه بیاموزیم اگر کسی یادمان نکرد یادش کنیم شاید او تنها تر از ما باشد ******************************** meysam3572@yahoo.com meysam3572@gmail.com
آرشيو مطالب
مهر 1396
شهريور 1396 مرداد 1396 آبان 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1393 مرداد 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 ارديبهشت 1392 اسفند 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390 مرداد 1390 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390 فروردين 1390 اسفند 1389 بهمن 1389
امکانات وب