سلام روزگار....
(ازدست عزیزان چه بگویم گله ای....)
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

welcome to powerclassic

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل نشین اشک و آدرس powerclassic.10r.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر از شما میثم مدیر وبلاگ. powerclassic.orq.ir powerclassic.10r.ir powerclassic.loxblog.com





iran-stars.com

شاید شما هم در میان اقوام و خویشان خود بتوانید كسانی را به یاد آورید كه به افراد «بی‌اعصاب» یا «داغون» مشهورند! كسانی كه تعادل فكری، رفتاری یا شخصیتی آنها خیلی زود از هم می‌پاشد، تحمل بسیار اندك دارند و خیلی زود در برابر ناملایمات یا موضوعات متفاوت برآشفته می‌شوند و به اصطلاح از كوره در می‌روند. شاید اصلا خود شما یكی از آنها یا یكی از كسانی باشید كه در چنین خانواده‌ای و با چنان افرادی سر و كار دارد؟!
اگر چنین است، آگاهی‌های پی‌آمده بر حسب موقعیت ممكن است تا اندازه‌ای كارگشا باشد.


صبر در محدوده زمانی
بعضی افراد زودرنج كه بسرعت تحمل خود را از دست می‌دهند، ویژگی مشهودی دارند: بسرعت عصبانی می‌شوند، زود هم آرام و حتی از رفتار خود پشیمان می‌شوند و عذرخواهی می‌كنند. در برابر چنین اشخاصی اگر قصدتان اصلاح امور است، به جای این ‌كه شما هم در كشاكش عصبانیت شروع به كشیدن طناب روابط كنید، زندگی خود را تباه كرده‌اید. صبورانه محدوده‌ای زمانی تعیین كنید و بگذارید در این فرصت عصبانیت برطرف شود.


درك اهمیت موضوعات
گاهی عصبانیت‌ها و برآشفتگی‌ها ناشی از مسائل كم‌اهمیت یا حتی بی‌اهمیت‌اند: فلان رنگ نه و بهمان رنگ آری، این كار نه و آن كار آری...! پیش از هر واكنشی فكر كنید واقعا چه فرق دارد؟ اگر تفاوت چندانی در پذیرش یا انجام كاری نمی‌بینید، چه اشكالی دارد در موضوعات كم‌اهمیت طبق سلیقه و خواست عضو دیگر خانواده عمل كنید؟


پرهیز از مقابله به مثل
در برخی خانواده‌ها گاهی رفتاری اشتباه شكل می‌گیرد و گسترده می‌شود كه نشان‌دهنده ورود به دور تسلسل است: مقابله به مثل! فردی كه دیروز قربانی عصبانیت بوده، امروز با مشاهده همان عمل اگرچه به قصد اصلاح یا نشان دادن این كه خودت هم بری از قضیه نیستی، به واكنشی مشابه یا مقابله به مثل روی می‌آورد و در عمل فقط عصبانیت را تكرار می‌كند: تو كه دیروز از دیر باز كردن در عصبانی شده بودی، خودت چرا الان در را دیر باز كردی؟! این كار پخش اكسیژن روی آتش است. از آن پرهیز كنید.


جلوگیری از تكرار رفتار
حل مشكلات تهدیدكننده سلامت رفتاری در خانواده افزون بر افزایش میزان آگاهی به ظرافت‌ها و ظرفیت‌های عملی نیز وابسته است. اگر جایی كه باید آرامش خود را حفظ كنید، عصبانی شوید یا جایی كه باید قاطعانه بایستید، بسادگی بگذرید، جزو بازندگان خواهید بود.
مهم است مواقعی كه آرامش حكمفرماست، این افراد به گونه‌ای منطقی و دلسوزانه متوجه نامناسب بودن واكنش‌هایشان شوند تا به تغییر یا اصلاح رفتار یا روان خود روی آورند وگرنه بروز عصبیت‌ها بزودی تمام لایه‌های زندگی را در برخواهد گرفت و كم‌كم زندگی ناامیدانه‌تر به نظر خواهد رسید.


اصلاح تصورات
كنش‌های شیمیایی مغز یا عادات رفتاری در بروز بسیاری از رفتارها دخیل و اثرگذارند. در صورت تكرار رفتارهای نادرست و تبدیل شدن به ویژگی افراد، بهترین راه مواجهه با آن خلاصی از چنگ تصورات اشتباه در طرز نگاه به درمان بیماری‌های روانی و رفتاری است. باید همان نگاهی را كه برای درمان بیماری‌هایی چون سرطان دارید به درمان بیماری‌های رفتاری یا روانی داشته باشید و به پزشك، متخصص یا حتی جراح برای درمان مراجعه كنید.
بسیاری از مردم از ترس خوردن انگ‌های روانی از درمان اختلالات روانی یا رفتاری گریزانند، اما نگاه منطقی این است كه وقتی می‌توان با چند بررسی یا آزمایش و تجویز دارو یا آشنایی با روش‌های تغییر و اصلاح رفتار، به جای یك عمر تحمل و عذاب و قبول انگ‌هایی چون «عصبانی»، «داغون»، «مشكل‌دار» و... زندگی را راحت و كانون خانواده را گرم و دلچسب كرد، این گونه ترس‌ها و تصورات براستی چه مزایا یا كاربردهایی دارند؟... هیچ!


موضوعات مرتبط: روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
سنجش شخصیت شما با چند سوال ساده حتما بخوانید

به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را مشاهده بفرمائید
   

 

سوال ها:
 
1. دریا را با كدام یك از ویژگی های زیر تشریح می كنید؟
آبی تیره، شفاف، سبز، گل‌آلود
   
2. كدام یك از اشكال زیر را دوست دارید؟
دایره، مربع یا مثلث
   
3. فرض كنید در راهرویی راه می روید . دو در می بینید . یكی در 5 قدمی سمت چپ تان و دیگری در انتهای راهرو . هر دو در باز هستند . كلیدی روی زمین درست جلوی شما افتاده است. آیا آن را بر می دارید ؟
 
 
4. رنگهای روبرو را به ترتیب اولویتی كه برایتان دارند بگویید . قرمز , آبی , سبز ,سیاه و سفید
 
 
5. دوست دارید در كدام قسمت كوه باشید؟
 
 
6. در ذهنتان اسب چه رنگی است ؟
 قهوه‌ای، سیاه یا سفید
 
 
7. توفانی در راه است . كدامیك را انتخاب می كنید: یك اسب یا یك خانه ؟


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 20 / 12 / 1390برچسب:, ] [ 6:43 PM ] [ meysam ]

 نکاتی برای دخترخانم ها در اولین قرار با آقا پسرها

 

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

فرض کنید برای بار اول، با پسری (همکلاسی، ...) قراری گذاشته اید، قبل از رفتن و روبرو شدن با وی، در صحبتها و ارتباط اولیه چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ در این مقاله به یک سری توصیه ها برای برخورد و عملکرد صحیح به شما دخترخانم های محترم، اشاره می کنیم:

ما همواره در پی یافتن عشق حقیقی هستیم و در روابطمان با جنس مخالف، به دنبال دستیابی به آرامش و تفاهم بیشتر می گردیم. معمولاً، بیشتر روابط در ابتدا، لذّت بخش و شیرین است، اما به تدریج با بروز اختلافاتی، رو به شکست می انجامد، از طرفی در ابتدا دوست داریم هر رابطه ای در زندگی ما پایدار باشد، از طرفی دیگر هیچ تضمینی برای تداوم آن وجود ندارد، دخترخانم های محترم، برای تشخیص و تداوم یک رابطه ی مفید، به نکات زیر توجه کنید:

- خودتان باشید؛ مهم ترین نکته در اولین ارتباط با یک پسر، این است که صرفاً خودتان باشید، بیشتر دخترها تحت تأثیر یک سری حرف های عامیانه، ظاهر و رفتار خود را متفاوت از خود واقعیشان، طوری نشان می دهند که مورد پسند پسر قرار گیرند. به یاد داشته باشید، اگر این رابطه ادامه پیدا کند، باید هر دو نفر از نظر تیپ رفتار و ظاهر، به همان صورت که روز اول دیده اند، باقی بمانند، امّا دریغ از آن که، طبع شما دوباره به حالت اول برمی گردد و با تغییر در رفتار و بروز ماهیت اصلی خود، اختلافات آغاز می شود. خیلی ضرورتی ندارد که آرایش و لباس خود را با مدلی خاص و عجیب درست کنید و در مقابل می توانید با ظاهر عادی خود حاضر شوید و در نوع نگاه و رفتارش دقّت کنید که آیا آن پسر شما را همین طوری که هستید پسندیده است یا خیر؟

- دوستانه رفتار کنید؛
اساس هر رابطه بر پایه ی دوستی بنا شده است، بنابراین در ابتدای رابطه سعی کنید، احساسات و افکار او را درک کنید، البته لازم به ذکر است که هر پسری در روابط اولیه به دلیل عدم اطمینان، از بروز حس واقعی و درونی خود امتناع می کند، اما به مرور زمان و یافتن حس اعتماد و دوستی، شما را در احساسات درونی و حقیقی خود سهیم می کند، این خود، عامل اصلی در تداوم رابطه ی شما محسوب می شود.

احساس تملک نکنید؛
برخی دختران در روبطشان، دائماً دوست پسر خود را کنترل می کنند، اینکه کی؟ و به کجا؟ می رود، اگر شما یکی از آنها هستید، همین الان دست از این کار بکشید! بدترین چیزی که هر پسری را فراری می دهد این است که فکر کند کسی آزادی آنها را محدود می کند، حتی اگر دوست دخترشان باشد، در روابط وی با دوست های پسرش او را آزاد بگذارید و کنکاش نکنید، خونسرد باشید و به او زمان دهید تا نسبت به شما دلتنگ شود، در این موقع ناخودآگاه به دنبال شما می آید.

به او اعتماد کنید؛
اعتماد طرفین حکمیست الزامی در روابط دختر و پسر، هر گونه بدبینی در یکی از طرفین، ارتباط را به نابودی می کشاند، حس اطمینان را در خود تقویت کنید، به یاد داشته باشید از ابتدای رابطه، با کنکاش و سوالهای بی مورد در روابط وی با دیگران (مثل، صحبت با همکار خانم یا ...)، حس علاقه وی به شما هر روز کم تر می شود. البته همواره نظاره گر خوبی باشید و در صورت مشاهده ی علائم قطعی و اطمینان از خیانت در وی، مسئله را جدی بگیرید و با او برخورد کنید.

دخترانه رفتار کنید؛
رفتار دخترانه و ناز کردن برای دختران، همیشه مورد پسند پسران بوده است، اما فراموش نکنید بطور متعادل، در صورت افراط در این رفتار، در ذهن پسر افکار منفی شکل می گیرد و به نوعی دلزده می شود.

از بحث و جدل های بی مورد خودداری کنید؛
یکی از عمده دلیل های جدایی زوج ها، بحث و دعوا در مورد مسائلی است که در نهایت بسیار بی ارزش و احمقانه است! همواره به یاد داشته باشید که شما و دوست پسرتان، دو شخصیتی متفاوت با معیارها و صفاتی متفاوت هستید، بنابراین نمی توانید هیچ کدام از شما دقیقاً مثل دیگری رفتار کنید! اگر به تفاوت خصائص هر انسان با دیگری اعتقاد داشته باشید، با بکارگیری آن در رفتارتان همواره می توانید رابطه ای به دور از جنجال داشته باشید.

علاوه بر نکات فوق، در ابتدای رابطه، انتظار نداشته باشید که دوست پسرتان قول رابطه ای طولانی و تعهد زمان خاصّی را برای شما بدهد، چرا که این خواسته و مدت دوام این دوستی، تنها با گذشت زمان و چگونگی رشد آن رابطه نمایان می شود.

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی، ،
برچسب‌ها:

داستان هستی بشر از تولد آغاز می شود؛ از لحظه بریدن ناف. روانکاوان و روان پزشکان به این لحظه، «ضربه تولد» می گویند. نوزاد بر اثر این ضربه دچار احساس عمیق ناامنی می شود. به عبارت دیگر، اولین حس بشر پس از تولد، احساس ناامنی عمیق است.

بر اثر این ناامنی، اضطرابی شدید به نام «اضطراب جدایی» به او دست می دهد. درواقع  جداشدن از مادر، جداشدن از منبع هستی است. سپس رشد خارج از رحم، در هر دو بعد جسمی و روانی آغاز می شود.

نوزاد انسان که ناتوان ترین نوزاد عالم هستی است، در این زمان هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و در شش هفته اول تولد، بدون ارتباط با واقعیت و فقط با توهمات خود زندگی می کند. بعد کم کم با پنج حسی که در اختیار دارد ارتباط با واقعیت را آغاز می کند.

اولین واقعیت به مادر، نگهدارنده اصلی او مربوط است. این ارتباط همان علتی است که سبب می شود پنج حس نوزاد آغاز به کار کند و او با خشم، گرسنگی، تشنگی، خواب و... آشنا شود.


www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


موضوعات مرتبط: روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

در صورتيكه تاريخ تولد شما در:

اول فروردين ماه باشد سياه هستيد.
بين دوم فروردين تا 11 فروردين باشد ارغواني هستيد
بين 12 تا 21 فروردين باشد. شما سرمه اي است
بين 22 فروردين تا 31 فروردين باشد نقره اي هستيد.
بين يكم ارديبهشت تا 10 ارديبهشت باشد سفيد هستيد.
بين 11 ارديبهشت تا 24 ارديبهشت باشد شما آبي هستيد.
بين 25 ارديبهشت تا سوم خرداد باشد شما طلائي رنگ هستيد.
بين 4 خرداد تا 13 خرداد باشد شما شيري رنگ هستيد.
بين 14 خرداد تا 23 خرداد ماه باشد شما خاكستري هستيد.
بين 24 خرداد تا دوم تير ماه باشد شما رنگ خرمائي هستيد.
سوم تير ماه باشد رنگ شما خاكستري است.
بين 4 تير ماه تا 13 تير ماه باشد شما قرمز هستيد.
بين 14 تير ماه تا 23 تير ماه باشد شما نارنجي هستيد.
بين 24 تير ماه تا سوم مرداد ماه باشد شما زرد هستيد.
بين 4 مرداد ماه تا 13 مرداد باشد شما صورتي هستيد.
بين 14 مرداد تا 22 مرداد باشد شما آبي هستيد.
بين 23 مرداد تا يكم شهريور باشد شما سبز هستيد.
بين 2 شهريور تا 11 شهريور باشد شما قهوه اي هستيد.
بين 12 شهريور تا 21 شهريور باشد شما كبود رنگ هستيد.
بين 22 شهريور تا 31 شهريور باشد شما ليموئي هستيد.
متولدين يكم مهر ماه زيتوني هستند.
بين 2 مهر تا 11 مهر ماه ارغواني هستيد.
بين 12 مهر تا 21 مهر ماه شما رنگ سرمه اي داريد.
بين 22 مهر ماه تا يكم آبان ماه شما نقره اي هستيد.
بين 2 آبان تا 20 آبانماه باشد شما سفيد هستيد.
بين 21 آبانماه تا 30 آبانماه باشد رنگ شما طلائي است.
بين يكم آذر ماه تا 10 آذر ماه باشد شما شيري رنگ هستيد.
بين 11 آذر ماه تا 20 آذر ماه باشد شما خاكستري هستيد.
بين 21 آذر تا 30 آذر باشد شما خرمائي رنگ هستيد.
متولدين اول ديماه نيلي رنگ هستند.
بين دوم دي ماه تا 11 دي ماه باشد رنگ شما قرمز است.
بين 12 دي ماه تا21 دي ماه باشد شما نارنجي هستيد.
بين 22 دي ماه تا 4 بهمن ماه باشد شما زرد هستيد.
بين 5 بهمن تا 14 بهمن ماه باشد شما صورتي هستيد.
بين 15 بهمن تا 19 بهمن ماه باشد شما آبي هستيد.
بين 20 بهمن تا 29 بهمن ماه باشد شما سبز هستيد.
بين 30 بهمن تا 9 اسفند ماه باشد شما قهوه اي هستيد.
بين 10 اسفند تا 20 اسفند باشد شما كبودي رنگ هستيد.
بين 21 اسفند تا 29 اسفند باشد ليمويي هستيد.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


موضوعات مرتبط: روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 5 / 12 / 1390برچسب:, ] [ 2:11 PM ] [ meysam ]

آدم‌های موفق 30 فرق دارند

 

http://www.upload.iranvij.ir/images_aban/98460619837139106492.jpg

 


از مشکلات درس می‌گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می‌بینند.

 



1- فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌کنند که دیگران آنها را نمی‌بینند.

 



2- از مشکلات درس می‌گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می‌بینند.

 



3- روی راه‌حل‌ها تمرکز می‌کنند.


4- هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی که دیگران آرزو می‌کنند موفقیت به سراغ‌شان‌ آید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


موضوعات مرتبط: روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 10 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 4:32 PM ] [ meysam ]

 

 

با این تست روانشناسی


شخصیت پنهانی‌تان را بشناسید




 

سوالات زیر را با دقت خوانده و با تمرکز پاسخ دهید، وقت زیادی برای پاسخ دادن به هر سوال صرف نکنید! در انتها مطابق جدول امتیازات خود را محاسبه کرده و شخصیت خود را بیشتر بشناسید. شما ویژگی هایی دارید كه ممكن است خودتان هم از آن‌ها بی خبر باشید.

 



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 14 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 4:15 PM ] [ meysam ]

24 نکته برای بالا بردن اعتماد به‌ نفس

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

 

چه چیزی درمورد خودتان هست که دوست دارید بهتر شود؟

 

بااینکه ممکن است علاقه نداشته باشیم در ملاء عام این مسئله را بپذیریم اما خیلی از ما دوست داریم اعتماد به ‌نفسمان پیشرفت کند.

 

 

 

خوشبختانه نکات و راهکارهای عملی زیادی برای آن وجود دارد که اینجا به 24 مورد آن اشاره می‌کنیم.

 

 

 

سعی نکنید همه این 24 نکته را به طور همزمان به کار ببندید. هر بار چند مورد را انجام دهید تا ببینید کدام‌یک برای شما موثرتر است.

 


 


موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 9 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 8:21 AM ] [ meysam ]

 

چه چیزی درمورد خودتان هست که دوست دارید بهتر شود؟

 

بااینکه ممکن است علاقه نداشته باشیم در ملاء عام این مسئله را بپذیریم اما خیلی از ما دوست داریم اعتماد به ‌نفسمان پیشرفت کند.

 

خوشبختانه نکات و راهکارهای عملی زیادی برای آن وجود دارد که اینجا به 24 مورد آن اشاره می‌کنیم.

 

سعی نکنید همه این 24 نکته را به طور همزمان به کار ببندید. هر بار چند مورد را انجام دهید تا ببینید کدام‌یک برای شما موثرتر است.

 

بعضی از آنها نیاز به تمرین بیشتر دارند. و به خاطر داشته باشید که همیشه انتخاب با خودتان است. این خودتان هستید که تصمیم می‌گیرید اعتمادبه‌نفستان رشد کند یا پایین بیاید.

خیلی از این راهکارها فقط به طور موقتی اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برند اما باز هم باعث می‌شوند کارهایی انجام دهید که قبلاً حتی فکرش را هم نمی‌کردید و با انجام آنها اعتمادی عمیق‌تر نسبت به خودتان در وجودتان ایجاد می‌کنید.

 



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 3 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 6:37 PM ] [ meysam ]

تست ازدواج ویژه دختر و پسران مجرد

 

 

تست ازدواج ویژه دختر و پسران مجرد

 

در بین ما افرادی وجود دارند که مجردند و ترجیح می‌دهند هر چه زودتر تشکیل خانواده بدهند، اما در این بین هستند اشخاصی که ترجیح می‌دهند همچنان مجرد بمانند و یا دیر تر ازدواج کنند. باید اشاره داشت در بیشتر افرادی که تشکیل خانواده می‌دهند میل به ازدواج احساس می‌شود، یعنی زمانی که این احساس در آنها به وجود آمد تشکیل خانواده می‌دهند… حال شاید شما بپرسید، این نیاز را چگونه باید در وجود خودمان بشناسیم تا ازدواج کنیم… آیا اصلاً چنین احساسی در ما به وجود می‌آید یا نه؟ تست های زیر را پاسخ دهید تا متوجه شوید که در وجودتان چنین میلی دارید یا خیر؟

 



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 1 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 7:18 PM ] [ meysam ]

با خواندن این مقاله بیشتر با آداب اجتماعی آشنا شوید

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 

برای نشان دادن شخصیتی با وقار و احترام برانگیز از خود و جلب توجه و احترام دیگران، باید حرکات و رفتارهای مناسبی داشته باشیم؛ رفتارهایی که اگرچه بیشتر آنها را در آمد و رفت های اجتماعی یاد گرفته ایم، ولی هنوز نکات ریز و ظریف زیادی وجود دارد که از آنها بی خبریم، نکاتی که از آنها به عنوان آداب معاشرت یاد می کنیم.

رعایت برخی آداب اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا شأن و منزلت اجتماعی تان ارتقاء یابد و از یک فرد عامی به یک انسان متشخص و باکمال تبدیل شوید. با رعایت این نکات ساده، دیگران شما را در زمره افراد با اصل و نسب و فرهیخته قرار خواهند داد؛ شخصی که دیگران آرزوی معاشرت و شراکت با وی را دارند.

این بایدها و نبایدهای معاشرتی در همه جوامع به صورت الگوهایی ثابت و مشترک وجود دارد که البته چگونگی آنها در هر فرهنگی تابع نظام ارزش ها و باورهای آن جامعه است.

از این رو، اگرچه همه جوامع برخی رفتارها را مودبانه و برخی دیگر را خارج از نزاکت می شمارند، اما این که چه چیزی مودبانه است یا نیست، فقط به وسیله فرهنگ هر جامعه تعریف می شود، به طوری که رفتار و رسوم پسندیده در یک دسته ممکن است در دسته دیگر اصلا پسندیده نباشد.



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 1 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 2:43 PM ] [ meysam ]
 
آيا اين جمله معروف را شنيده‌ايد كه 80 درصد ثروت و فراواني جهاني كه در آن زندگي مي‌كنيم تنها در اختيار 20 درصد افراد دنيا قرار گرفته است و مابقي انسان‌ها گاه حتي شرايط يك زندگي مناسب را هم ندارند؟ قصد داريم رازي كه در زندگي افراد موفق و مشهور جهان وجود دارد را با يك جمله ساده براي‌تان شرح دهيم.
 




آيا اين جمله معروف را شنيده‌ايد كه 80 درصد ثروت و فراواني جهاني كه در آن زندگي مي‌كنيم تنها در اختيار 20 درصد افراد دنيا قرار گرفته است و مابقي انسان‌ها گاه حتي شرايط يك زندگي مناسب را هم ندارند؟ نمي‌خواهيم در مورد تبعيض اجتماعي و مشكلات اقتصادي حرف بزنيم بلكه قصد داريم رازي كه در زندگي افراد موفق و مشهور جهان وجود دارد را با يك جمله ساده براي‌تان شرح دهيم.  يك ويژگي مشترك در زندگي همه انسان‌هاي موفق وجود دارد و آن داشتن اعتماد به نفس است و در مقابل كساني هم هستند كه با وجود داشتن توانايي و استعدادهاي ذاتي حتي نمي‌توانند دست به كار مورد علاقه‌شان بزنند.  شما نقاش ماهري هستيد اما جسارت برگزاري يك نمايشگاه بزرگ نقاشي از آثارتان را نداريد، قلم‌تان خوب است اما شجاعت نوشتن يك كتاب را به‌خودتان نمي‌دهيد و در همان مرحله نوشتن نامه‌هاي اداري براي دوستان و همكاران مانده‌ايد، يك مدرك معتبر از يك دانشگاه بين‌المللي داريد اما هنوز براي يك مصاحبه كاري ساده دست و پاي‌تان را گم مي‌كنيد و اين‌طور است كه جهان توسط آدم‌هاي متوسطي كه تنها اعتماد به نفس دارند اداره مي‌شود و انسان‌هاي با استعدادي مانند شما هنوز در كشمكش پذيرفتن خودشان و توانايي‌هاي‌شان هستند و عقب مي‌مانند اما واقعا علت اين موضوع چيست؟ بهتر است براي شروع به‌دنبال دلايلي برويم كه روان‌شناسان آنها را عوامل اصلي نداشتن اعتماد به نفس مي‌دانند.




موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 1 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:3 PM ] [ meysam ]
 
يادتان نرود كه اگر كسي قرار است شما را ببخشد، آغاز اين جريان و اين شروع دوباره بايد از خود شما باشد. چه تغييراتي بايد در خودتان بدهيد، چه راه‌هايي بايد برويد كه بتواند خساراتي كه زده‌ايد را كمرنگ كند و براي فرد مقابل‌تان امكان فراموش كردن آن لحظات سخت را فراهم كند.
 

 




 براي تغيير آماده شويد


يادتان نرود كه اگر كسي قرار است شما را ببخشد، آغاز اين جريان و اين شروع دوباره بايد از خود شما باشد. چه تغييراتي بايد در خودتان بدهيد، چه راه‌هايي بايد برويد كه بتواند خساراتي كه زده‌ايد را كمرنگ كند و براي فرد مقابل‌تان امكان فراموش كردن آن لحظات سخت را فراهم كند. در خودتان راه يك تغيير واقعي را باز كنيد نه اينكه تنها براي به دست آوردن دل او به تلاش‌هاي موقتي دست بزنيد. درس‌هايي كه از اين اتفاق گرفتيد و تغييراتي كه بايد در خودتان، شيوه زندگي و رفتارتان بدهيد را فهرست كنيد. هرازگاهي به اين نوشته مراجعه كنيد و نگذاريد آنچه بايد براي هميشه يادتان باشد، فراموش شود.

 



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 29 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 10:45 PM ] [ meysam ]
 
امروزه وقتي يک نفر لبخند مي‌زند، يک حال بد تبديل به حال خوب مي‌شود،‌ يک عذر‌خواهي پذيرفته مي‌شود، اعتماد به نفسي بالا برده مي‌شود، قراردادي بسته مي‌شود و حتي ممکن است يک رابطه عاشقانه نيز شکل گيرد.
 





لبخند خوانی


امروزه وقتي يک نفر لبخند مي‌زند، يک حال بد تبديل به حال خوب مي‌شود،‌ يک عذر‌خواهي پذيرفته مي‌شود، اعتماد به نفسي بالا برده مي‌شود، قراردادي بسته مي‌شود و حتي ممکن است يک رابطه عاشقانه نيز شکل گيرد. اما اگر حال و هواي همين لبخند عوض شود: يک لبخند يا بهتر است بگویيم «نيشخند» مي‌تواند روي اعصاب برود، سر کل‌کل و دعوا نتيجه را به کلي به رقيب واگذار کند، وسط يک دعواي زن و شوهري به معناي پايان يک رابطه به حساب آيد و حتي نشانه تحقير محسوب شود.



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 29 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 10:45 PM ] [ meysam ]


تست روان شناسی اعتماد به نفس

نمره اعصاب شما چند است؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این یک آزمون استاندارد روان شناسی است. شما باید خودتان را در هر یک از ده موقعیت زیر تصور کنید و گزینه مناسب خودتان را پیدا کنید و علامت بزنید. بعد از آن، باید نمره مناسب خودتان را در پرانتز انتهای هر گزینه بخوانید و مجموع نمرات تان را حساب کنید تا بفهمید که آیا شما از آن آدم هایی هستید که زیر فشارهای زندگی، به هم می ریزند و تسلیم می شوند یا اینکه با صبر و اعتماد به نفس، در برابر مشکلات زندگی مقاومت می کنید و می ایستید.

 



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 28 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:26 AM ] [ meysam ]
دوست دارید بیشتر تنها باشيد؟ یا به همه شك داريد و مي‌ترسيد همه از شما سوءاستفاده كنند؟ هميشه به‌دنبال چيزهاي دست‌نيافتي هستيد؟ مدام به‌دنبال چيزهاي عجيب و غريب و جديد هستيد و عاشق خريد كردنيد؟ اگر جواب‌تان به هركدام از اين سوال‌ها مثبت است در اين مطلب مي‌توانيد با ويژگي‌هاي شخصيتي خود بيشتر آشنا شويد.
 



دوست دارید بیشتر تنها باشيد؟ یا به همه شك داريد و مي‌ترسيد همه از شما سوءاستفاده كنند؟ هميشه به‌دنبال چيزهاي دست‌نيافتي هستيد و به محض اين‌كه چيزي را به‌دست مي‌آوريد ديگر در نظرتان ارزشي ندارد؟ يا مدام به‌دنبال چيزهاي عجيب و غريب و جديد هستيد و عاشق خريد كردنيد؟ اگر جواب‌تان به هركدام از اين سوال‌ها مثبت است در اين مطلب مي‌توانيد با ويژگي‌هاي شخصيتي خود بيشتر آشنا شويد. البته با خواندن دقيق تيپ‌هاي مختلف دوستان خود را نيز بهتر خواهيد شناخت و ياد مي‌گيريد چگونه بهترين رفتار را با اطرافيان داشته باشيد. البته بهتر است بدانيد اسم هر كدام از تيپ‌ها به نوعي نشان‌دهنده طرز تفكر و نگرش آن‌هاست و در اينجا به هيچ وجه قصد برچسب زدن نداريم بلكه فقط مي‌خواهيم ويژگي‌هاي شخصيتي افراد مختلف را نشان دهيم تا شما هم خود را بهتر بشناسيد و هم با ديگران بهتر رفتار كنيد



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 27 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 12:30 AM ] [ meysam ]
 
 
حتما بخونید
 
«بابا جون، من چطوري توي شكم مامانم جا شدم؟»، «مامان، يعني چي كه عمو رفته پيش خدا، يعني الان داره تو خونه خدا زندگي مي‌كنه؟»، «بابايي، خدا چه شكليه، چرا مثل تو و مامان من رو بغل نمي‌كنه؟ چرا من صداشو نمي‌شنوم؟...»
 


«بابا جون، من چطوري توي شكم مامانم جا شدم؟»، «مامان، يعني چي كه عمو رفته پيش خدا، يعني الان داره تو خونه خدا زندگي مي‌كنه؟»، «بابايي، خدا چه شكليه، چرا مثل تو و مامان  من رو بغل نمي‌كنه؟ چرا من صداشو نمي‌شنوم؟...» اغلب پدر و مادرها  بارها و بارها با مطرح شدن اين قبيل پرسش‌ها از طرف بچه‌ها غافلگير شده‌اند، سوا‌ل‌هاي به ظاهر ساده‌اي كه جواب دادن به آنها اصلا ساده نيست. در اين شرايط پيدا كردن جوابي كه هم براي بچه‌ها قابل درك باشد هم قانع كننده، معمولا ذهن پدر و مادرها را آنقدر درگير مي‌كند كه گاهي از صرافت پاسخ دادن مي‌افتند يا حتي تسليم پاسخ‌هايي مي‌شوند كه هيچ منطقي پشت آنها نيست. اگر شما هم جزء آن دسته پدر و مادرهايي هستيد كه هميشه نگران غافلگير شدن با سوال‌هاي عجيب و غريب كودك‌شان هستند، در اين گفت‌وگو با ما همراه باشيد. حکیمه قادری، کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور کودکان به شما مي‌گويد چطور در اين شرايط بهترين جواب را براي بچه‌ها پيدا كنيد.



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 25 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 2:27 PM ] [ meysam ]

امروزه روانکاوی کودک از طریق نقاشی‌هایش روشی جاافتاده و پرطرفدار است. با وجود اینکه روانکاوی حرفه‌ای کار کارشناس مربوط به این رشته و افراد تحصیل کرده در این زمینه است، اما قصد داریم با توضیحاتی کوتاه شما را نسبت به خط خطی‌های کودکتان حساس‌تر کنیم.


نقاشی فرزند خود را تفسیر کنید


امروزه روانکاوی کودک از طریق نقاشی‌هایش روشی جاافتاده و پرطرفدار است. با وجود اینکه روانکاوی حرفه‌ای کار کارشناس مربوط به این رشته و افراد تحصیل کرده در این زمینه است، اما قصد داریم با توضیحاتی کوتاه شما را نسبت به خط خطی‌های کودکتان حساس‌تر کنیم. درست است که نقاشی برای کودکان نوعی بازی است. اما حتی در نخستین نقاشی‌ها نیز کودک در حال ابراز وجود و برون‌ریزی است. 



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 23 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:6 PM ] [ meysam ]


10 روش برای افزایش رضایت از زندگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در چند سال اخیر‌، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان به بررسی اطلاعات درباره پرسشی پرداخته‌اند كه قبلاً‌ برای فلاسفه مهم بود: چه چیزی باعث رضایت ما می‌شود؟
پژوهشگران به این منظور تحقیقات گسترده‌ای در سراسر جهان انجام داده‌اند تا ببینند چگونه چیزهایی مانند پول، نگرش، فرهنگ، حافظه، تندرستی، نوع‌دوستی و عادات روزانه بر احساس بهروزی ما تأثیر می‌گذارد. حوزه جدید روان‌شناسی مثبت پر از یافته‌های جدیدی حاكی از آن است كه اعمال ما تأثیر چشمگیری بر احساس خوشبختی و رضایت ما از زندگی دارد. 10 راهبرد ثابت‌شده برای افزایش رضایت عبارتند از:
 



موضوعات مرتبط:
روانشناسی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 16 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 7:43 PM ] [ meysam ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خداوندا برای همسایه که نان مرا ربود، نان برای عزیزانی که قلب مرا شکستند، مهربان برای کسانی که روح مرا آزردند، بخشش و برای خویشتن خویش ، آگاهی و عشق می طلبم . . . به توکل نام اعظمت 'بسم الله الرحمن الرحیم' ******************************** باسلام من میثم مدیر وبلاگ powerclassic ورود شما رو به این وبلاگ خوش آمد میگم برای دسترسی به تمامی مطالب به موضوعات مراجعه کنید ******************************** يادت باشه هيچ وقت عاشق نشي ، اگه عاشق شدي اين حرف رو يادت نره يادمان باشد ، در عشق گر به وصال يار نائل آمديم ، شكر خدا را گوئيم و سجدۀ شكر، و گر سرنوشتمان چيزي جز دوري يار و وصال در خيال نبود از آن پس جايگاه جسم و روح و قلب عاشقمان جاييست كه آن را نامند ، گورستان ******************************** به سلامتی اونایی که... درد و دل همه رو گوش میدن...... اما معلوم نیست خودشون کجا درد و دل میکنن... سلامتی اونایی که به ظاهر آرومن ولی توی دلشون سونامی هست سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . . به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره ب راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن....! سلامتي بيل! که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر مي‌شه سلامتی اونايی که بی کسن ولی ناکس نیستن.. سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه! به سلامتی دریا: نه به خاطر بزرگیش….. واسه یک‌رنگیش به سلامتی اشک که وقتی میاد طرف خالی می‌شه و بقیه پر سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه ترکمون کنن درکمون میکنن سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست به سلامتی دیوار که هر مرد و نامردی بهش پشت کرد و به هیشکی پشت نکرد به سلامتي اوني که باخت تا رفيقش برنده باشه سلامتی خودش، خودم و خودت. همه اونایی که دوستشون داریم و نمیدونن، دوستمون دارن و نمیدونیم ******************************** گاه دلتنگ میشوم .... دلتنگ تر از همه دلتنگی ها... گوشه ای می نشینم...... و حسرت ها را می شمارم... باختن ها را و صدای شکستن ها را... نمیدانم من کدام امید را نا امید کردم... کدام خواهش را نشنیدم... وبه کدام دلتنگی خندیدم ... که این چنین دلتنگم... ******************************** کسی که برای بودنت خدا را شکر نمی کند برای برگشتنت نیز دعا نخواهد کرد ******************************** گاهی خدا درها رو میبنده و پنجره ها رو قفل می کنه زیباست اگه فکر کنی شاید بیرون طوفانه و خدا میخواد از تو محافظت کنه ******************************** وقتي خاطره هاي آدم زياد ميشه ديوار اتاقشون پر عکس ميشه اما هميشه دلت واسه اوني تنگ ميشه که نميتوني عکسشو به ديوار بزني ******************************** صبورانه در انتظار زمان بمان هرچیز در زمان خودش رخ میدهد.باغبان حتی اگر باغش را غرق آب کند درختان خارج از فصل خود میوه نمیدهند! ******************************** دل کندن اگر آسان بود فرهاد به جای بیستون دل می کند نه کوه!! ******************************** زندگی با هم تلخیاش یه درس خوب بهم داد اونم اینه که رفیق اونی نیست که باهاش خوشی رفیق اونیه که بی اون داغونـــــــــــــــــــــی... ******************************** وقتی سکوت خدا را در برابر راز و نیاز دیدی ، نگو خدا با من قهر است ! او به همه کائنات فرمان سکوت داده تا حرف تو را بشنود پس حرف دلت را بگو ******************************** ایستادگی کن تا روشن بمانی شمع های افتاده خاموش می شوند ******************************** هميشه يادت باشه چيز ي كه امروز دار ي شايد آرزوي ديروزت بوده و بزرگترين آرزوي فردات . پس هميشه سعي كن قدر چيزي كه امروز داري رو خوب بدوني !!! ******************************** خداوند همه چيز را در يك روز نيافريده است پس چه چيز باعث شده كه من بينديشم كه مي توانم همه چيز را در يك روز بدست بياورم ******************************** بگذار آدمها تا ميتوانند سنگ باشند، تو از نژاد چشمه باش ******************************** اعتبار آدمها به حضورشان نیست به دلهره ای است که در نبودنشان درست می کنند . . . ******************************** زندگی کن ، حتی اگر بهترینهایت را از دست دادی چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر برایت میسازد ... ******************************** نسيم دانه را از دوش مورچه انداخت... مورچه دانه را دوباره بر دوشش گذاشت و به خدا گفت: " گاهي يادم ميرود که هستي ، کاش بيشتر نسيم مي وزيد... " ******************************** همیشه از فاصله ها گله میکنیم شاید یادمان رفته که در مشق های کودکی برای فهمیدن کلمات کمی فاصله هم لازم بود! ******************************** هر از گاهی دریا هوس میکنه به ساحلش سری بزنه مهم نیست ساحل تحویلش میگیره یا نه ، مهم اثبات وفاداریه دریاست ******************************** برای کسی بسوز که برای خاموش کردنت از اشکش مایه بذاره . . . ******************************** به قول مرشد دل بی درد وجود نداره اگه باشه یک تیکه گوشته اگه تلاطم نداشته باشه میشه لجن مومنه که باید روزی هفتاد تا درد بکشه ******************************** ای شقایق ما جماعت هر چی میکشیم از خودمونه بیاموزیم اگر کسی یادمان نکرد یادش کنیم شاید او تنها تر از ما باشد ******************************** meysam3572@yahoo.com meysam3572@gmail.com
آرشيو مطالب
مهر 1396
شهريور 1396 مرداد 1396 آبان 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1393 مرداد 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 ارديبهشت 1392 اسفند 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390 مرداد 1390 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390 فروردين 1390 اسفند 1389 بهمن 1389
امکانات وب