سلام روزگار....
(ازدست عزیزان چه بگویم گله ای....)
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

welcome to powerclassic

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل نشین اشک و آدرس powerclassic.10r.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر از شما میثم مدیر وبلاگ. powerclassic.orq.ir powerclassic.10r.ir powerclassic.loxblog.com





موضوع آموزش رنگ كردن ماشين هستش ، یک آموزش بسیار ساده ، امیدوارم بهره کافی رو ببرید

برای شروع عكس مورد نظر را در محيط فوتوشاپ باز مي كنيم
1 . سپس يكي از ابزارهاي لسو (Lasso) را انتخاب مي كنيم



قسمتهايي از ماشين را كه مي خواهيم رنگ كنيم انتخاب مي كنيم




موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 8 / 8 / 1396برچسب:فتوشاب , ] [ 11:44 AM ] [ meysam ]

برداشتن رمز فلش و مشاهده اطلاعات داخل فلش

USB Flash Encryption


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

2014-08-07

در این پست، نوشتن نکات کاربردی در ارتباط با ویندوز 7 را آغاز کرده بودم. واقعیت این است که در نظر دارم در آینده بخشی کوچکی از مطالب وبلاگ را به ویندوز 7 اختصاص دهم. علت این موضوع این است که این ویندوز در نسخه های آزمایشی خود بسیار خوب عمل کرده است و می توان اطمینان داشت که با ظهور نسخه ی اصلی آن، بسیار زود جایگزین ویندوز XP و ویستا خواهد شد.
این موضوع از آن جهت برای کسانی که در حوزه شبکه فعالیت می کنند مهم است که کاربران به زودی به ویندوز 7 مهاجرت می کنند و داشتن مهارت کافی در این زمینه به منظور مدیریت کلاینت ها، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

عوض کردن صفحه ورود به ویندوز، جدا از جذابیت هایی که دارد، می تواند علل مختلفی هم داشته باشد. ممکن است شما بخواهید پس زمینه ی تمام کلاینت ها لوگوی شرکت شما باشد. در این مطلب دو روش برای انجام این کار را بررسی خواهیم کرد که روش دوم گرفته شده از این منبع است.

 


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

آموزش سیاه و سفید کردن قسمتی از یک عکس در فتوشاپ

امروز سیاه و سفید کردن بخشی از یک تصویر رنگی رو با هم یاد خواهیم گرفت. در انتهای کار تصویری شبیه این خواهیم داشت.

شکلک های محدثه


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

آموزش رنگی کردن عکس های سیاه و سفید در فتوشاپ تا حالا شده که یه عکس سیاه و سفید داشته باشید و به خودتون میگفتین “کاش میشد این عکس رنگی بود؟”. خوب باید بگم که این کار با فتوشاپ خیلی راحت قابل انجامه. شما میتونید هر عکس سیاه و سفیدی که دارید رو تو چند دقیقه به همون شکلی که دوس دارید رنگی کنید.

شکلک های محدثه


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

امروز قصد دارم برای شما کاربران یکی از ترفندهای جالب و دیدنی در ویندوز را درج کنم.شاید شما به دلایل عجیب و غریبی بخواهید کلیدهای کیبرد کامپیوترتان را از کار بیندازید و در اصطلاح کیبرد کامپیوترتان را قفل (لاک) نمایید.طبق آموزشی که همین امروز به شما می دهم برای انجام این کار هیچ نرم افزاری را نیاز ندارید چرا که این کار ؛ جزو یکی از ترفندهای جالب و دیدنی پنهان در ویندوز است.حال برویم سراغ آموزش !

شکلک های محدثه


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 6 / 9 / 1392برچسب:, ] [ 10:15 PM ] [ meysam ]

1. هند کشف کرد که هیچ کس نمیتواند پوشه ای به نام CON را درهیچ قسمتی از کامپیوتر ایجاد کند. این چیزی خیلی عجیب... و باور نکردنی است.
در مایکروسافت ، کل تیم نمی توانند پاسخ چنین اتفاقی را بدهند!!
همین حالا امتحان کنید،فولدری به نام  CON را نمیتوانید ذخیره کنید.
 
2. موضوعی جالب و  باور نکردنی که توسط برزیلی‌ها کشف شد.
مایکروسافت ورد را باز کرده و عبارت زیر را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید و سپس مشاهده کنید
=rand (200, 99)

دو معمایی كه مایكروسافت نمی‌تواند حل كند!

 


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
[ 29 / 5 / 1391برچسب:, ] [ 11:38 PM ] [ meysam ]
چگونه یك طراح حرفه‌ای شویم؟!

تنظیمات پیشرفته ابزارهای فتوشاپ

ـ نوار تنظیمات ابزار Move

 
ابزار جابه‌جایی و حركت علاوه بر وظیفه اصلی خود می‌تواند در حالت Auto Select برای انتخاب و فعال كردن خودكار لایه‌های مورد نظر استفاده شود. هنگامی كه شما به عنوان طراح روی پروژه‌ای كار می‌كنید كم‌كم تعداد لایه‌های طرح زیادتر شده و امكان یافتن و انتخاب آنها از پانل لایه‌ها دشوار خواهد شد. بخصوص اگر نام مناسبی برای لایه‌های خود تعریف نكرده باشید. با توجه به این كه امكان ویرایش یك لایه فقط با انتخاب و فعال‌كردن آن در پانل لایه‌ها امكان‌پذیر است، باید دائما در حال جستجو و انتخاب لایه مناسب باشید. برای حل این مشكل بعد از انتخاب ابزار جابه‌جایی (Move) باید در نوار ابزار تنظیمات آن Auto Select را فعال كنیم. در این حالت دو گزینه برای انتخاب در اختیار ما قرار می‌گیرد؛ در صورتی كه حالت Layer انتخاب شود با كلیك روی هر قسمت از پروژه، لایه آن قسمت فعال می‌شود و در صورت انتخاب حالت Group، اگر یك گروه در پانل لایه‌ها تعریف كرده باشیم با كلیك روی یكی از اعضای آن گروه، گروه مورد نظر انتخاب شده و می‌توانیم نسبت به حركت، تغییر اندازه، دوران، خاموش كردن یا سایر موارد مورد نظر خود اقدام كنیم.
 
با انتخاب گزینه Show Transform Control نیز همزمان با انتخاب لایه مورد نظر كادری در اطراف آن لایه (گروه) ظاهر می‌شود كه با كلیك روی آن می‌توانیم آن را فعال كرده و همانند فرمان Free Transform برای تغییر ابعاد، جابه‌جایی، دوران لایه (گروه) مورد نظر خود از آن استفاده كنیم.

موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 5 / 3 / 1391برچسب:فتوشاب, ] [ 1:51 PM ] [ meysam ]

ترفند: چگونه فلش مموری خود را رمز‌گذاری کنیم تا در صورت گم شدن، امنیت اطلاعاتمان حفظ شود

http://upload.iranvij.ir/images_bahman/53519217654097369312.jpg

زومیت: فلش مموری‌ها کوچک هستند و اگر خوب مراقب آنها نباشید، به راحتی گم می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه حافظه فلش خود را رمزنگاری کنید تا اگر احتمالا آن را گم کردید و یا به هر دلیل به چنگ افراد ناباب افتاد، نتوانند به اطلاعات و فایل‌های درون آن دست پیدا کنند.

قدم اول:
نرم‌افزار 3.3 مگابایتی TrueCrypt را دانلود و نصب کنید.
______________________________________________


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

ترفند: روشی برای سرعت بخشیدن انجام کارها درکامپیوتر

برای نرم‌افزارهای پر‌استفاده و محبوبتان کلید‌های میانبر ایجاد کنید

زومیت: هر‌بار که اشاره گر ماوس‌تان را روی نمایشگر حرکت می‌دهید، میلی ثانیه‌هایی از زندگی‌تان را هدر می‌دهید که دیگر هیچ وقت به دست نخواهید آورد. تصور کنید اشاره گر موس در گوشه راست بالا قرار دارد و شما باید آن را روی دکمه Start بیاورید، روی آن کلیک کنید تا منو باز شود و در آن به جستجو در میان برنامه‌ها بپردازید و در نهایت مثلا برنامه PowerPoint را اجرا کنید. همینکار طبق آزمایش ما 5.46 ثانیه زمان می‌برد.

http://upload.iranvij.ir/images_bahman/86815069111787649006.jpg

اما اگر شما یک کلید میانبر برای این برنامه تعیین کنید می‌توانید همین کار را در کمتر از نیم‌ثانیه انجام دهید، چرا که فقط باید مثلا کلید ترکیبی CTRL+ALT+C را بفشارید.

برای اختصاص یک Hotkey (کلید میانبر) به یک نرم‌افزار خاص، کافی است روی آیکون Shortcut آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. وارد برگه Shortcut شوید و سپس یک کلید ترکیبی به صورت زیر را در باکس کلید میانبر درج کنید.

CTRL+ALT+(یک حرف یا عدد)

برای آن که بتوانید آنها را راحت‌تر به خاطر بیاورید پیشنهاد می‌کنم از حرف اول نرم‌افزار استفاده کنید. برای مثال CTRL+ALT+W را برای Microsoft Word انتخاب نمایید.

زمان صرفه جویی: 5 ثانیه به ازای اجرای هر برنامه


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:

 

ابتدا به اینترنت وصل شوید.

و برنامه Calculator را از طریق start/Alprograms/Accesroies باز کنید

از منوی Help برنامه روی Help Topice کلید کنید.

اکنون از بالای پنجره باز شده در سمت چپ روی علامت سوال زرد رنگ کلید کنید.

داخل منو روی Jump to this URL کلید کنید .

اکنون کافی است در فیلتر Jump to this URL  آدرس سایتی را که میخواهید بروید با ذکر http://

وارد و ok کنید.


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
[ 28 / 2 / 1391برچسب:ترفند""کامپیوتر "ویندوز, ] [ 9:38 AM ] [ meysam ]

تعمیر و بازسازی AutoRun ویندوز از طریق رجیستری

ترفندستان: یکی از مشکلات شایعی که ویروس‌ها و بدافزارها برای کاربران ویندوز ایجاد می‌کنند، غیرفعال شدن پنجره AutoRun در محیط ویندوز است. به طوری که پس از قرار دادن CD یا DVD و یا اتصال یک فلش‌دیسک، پنجره AutoPlay نمایش داده نمی‌شود. حتی در صورت استفاده از نرم‌افزار آنتی‌ویروس نیز این مشکل برطرف نمی‌شود. در این ترفند قصد داریم به نحوه حل این مشکل از طریق تعمیر رجیستری ویندوز بپردازیم.

بدین منظور:
کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
در محیط Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایش‌گر رجیستری ویندوز باز شود.
اکنون به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

از قسمت دیگر پنجره، بررسی کنید در صورتی که کلیدی به نام NoDriveTypeAutoRun و یا NoDriveAutoRun وجود داشت، بر روی آن دوبار کلیک کنید و در قسمت Value به آن مقدار 0 بدهید.
این کار را در مسیر زیر نیز تکرار کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

با این کار می‌توانید اطمینان پیدا کنید از طریق رجیستری، قابلیت Autorun ویندوز شما غیرفعال نشده است.


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:

ترفند: تبدیل فایل‌های پاورپوینت به ویدئو در آفیس 2010

ترفندستان: در صورتی که با نرم‌افزار Microsoft PowerPoint کار کرده باشید حتماً می‌دانید در صورتی که فایل نهایی ارائه‌ی خود را به یک کامپیوتر دیگر منتقل کنید همواره مشکلاتی نظیر عدم نصب بودن مجموعه نرم‌افزاری آفیس بر روی این کامپیوتر و یا به هم ریختن فایل پاورپوینت وجود دارد. از این رو شاید دوست داشته باشید تا بتوانید فایل پاورپوینت خود را به یک فایل ویدئویی تبدیل کنید و از این فایل ویدئویی جهت ارائه استفاده نمایید. در صورتی که از نسخه 2010 آفیس استفاده می‌کنید می‌توانید با استفاده از این ترفند ارائه‌های پاورپوینت خود را به یک فایل ویدئویی تبدیل کنید. لازم به ذکر است فایل ویدئویی ساخته شده کاملاً مشابه با آن چیزی است که در پاورپوینت طراحی کرده‌اید و قالب و نوشته‌های فارسی و رنگ‌های به کار گرفته شده تغییری نخواهد کرد. حتی در صورت استفاده از افکت‌های مختلف برای نمایش اسلایدها این موارد نیز لحاظ خواهد شد. علاوه بر این شما می‌توانید بر روی هر اسلاید با صدای خودتان و از طریق میکروفون، توضیحات مورد نیاز را ضبط کنید تا به هنگام نمایش هر اسلاید در ویدئو توضیحات شما پخش شود.

بدین منظور:
ابتدا فایل ارائه خود را در Microsoft PowerPoint 2010 باز نمایید.

سپس از نوار بالای صفحه، به منوی File رفته و بر روی Save & Send کلیک نمایید.
سپس بر روی Create a Video کلیک کنید.

در این صفحه می‌توانید حجم و کیفیت فایل ویدئوی خروجی را انتخاب کنید. برای این کار بر روی عنوان Computer & HD Displays کلیک کنید تا دو گزینه دیگر نمایش داده شود. این دو گزینه هدف و منظور شما از ایجاد این فایل ویدئویی را مورد پرسش قرار می‌دهند. در صورتی که حجم فایل نهایی برایتان مهم نیست و قصد دارید آن را با کیفیت بالا ذخیره کنید گزینه Computer & HD Displays را در حالت انتخاب باقی بگذارید، در غیر این صورت یکی از دو گزینه دیگر را انتخاب کنید.

مورد بعدی که بسیار نیز کاربردی است امکان ضبط صدای خود و ایراد توضیحات بر روی ویدئو و هر اسلاید است.

بدین صورت که می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Use Recorded Timings and Narrations و سپس انتخاب گزینه Record Timings and Narrations با استفاده از میکروفون کامپیوتر، بر روی هر اسلاید توضیح دهید. این قابلیت زمانی کاربردی است که خود شما برای ارائه حاضر نباشید و فردی که ویدئو را مشاهده می‌کند بتواند از توضیحات شما بر روی هر اسلاید استفاده کند.

گزینه Seconds to spend on each slide نیز مدت زمان نمایش هر اسلاید بر حسب ثانیه در ویدئو را نشان می‌دهد که می‌توانید آن را به دلخواه خود وارد نمایید. اسلایدهایی که بر روی آن‌ها صدا ضبط کرده‌اید از این قاعده مستثنی هستند و زمانی به اسلاید بعدی می‌روید که توضیحات شفاهی شما بر روی اسلاید تمام شده باشد.
در نهایت بر روی Create Video کلیک کنید و محل ذخیره فایل ویدئویی را انتخاب نمایید.

خواهید دید که فایل با فرمت WMV در محل مورد نظر ذخیره خواهد شد. مدت زمان ذخیره فایل به محتوای فایل پاورپوینت بستگی دارد و در نوار پایین نرم‌افزار می‌توانید درصد تکمیل شدن ذخیره‌سازی فایل خروجی ویدئو را مشاهده نمایید.


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:

راز های کامپیوتر , نکات کلیدی کامپیوتر و همه چیز در مورد کامپیوتر

 

http://www.iranvij.ir/upload/images/qw81l47mc1l9mzbi6iwz.jpg

 


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 21 / 2 / 1391برچسب:ترفند, ] [ 2:21 PM ] [ meysam ]

ویندوز اکس پی را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

 



آیا دوست داشتید به عنوان مثال آیکون Recycle Bin را از روی صفحه دسکتاپ حذف کنید و یا منوی All Programs را از منوی start بردارید و یا حتی برخی از آیکون های Control Panel را که به آنها احتیاجی ندارید از این بخش حذف کنید؟؟ Group Policy یک ویرایشگر بسیار قوی می باشد که در پس زمینه ویندوز xp فعالیت می کند و با استفاده از آن می توانید بسیاری از تغییراتی که در بالا ذکر شد را به راحتی انجام دهید.



برای دسترسی به این بخش در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کنید و دکمه ok را کلیک کنید تا پنجره Group Policy باز شود ? حال فرض کنید می خواهیم منوی All Programs را ازمنوی Start حذف کنیم برای اینکار درسمت چپ پنجره Group Policy مسیر :




User Configuration Administrative Templates Start Menu and Taskbar




را پیدا کنید سپس با کلیک بروی گزینه Start Menu and Taskbar User گزینه هایی در سمت راست پنجره ظاهر می شود و در این گزینه ها عبارت Remove All Programs list from the Start menu را پیدا کنید و بروی آن کلیک راست کنید و گزینه Peroperties را انتخاب کنید و در صفحه جدید گزینه Enabled را انتخاب کنید و بروی دکمه ok کلیک کنید سپس یک بار کامپیوتر را Restart کنید تا تغییرات اعمال شود حال اگر به سراغ منوی Start بروید منوی All Programs از این منو حذف شده است . برای برگشت به حالت اول کافیست همان مسیر قبلی را طی کنید فقط بجای انتخاب گزینه Enable گزینه Not configurated را انتخاب کنید . شما براحتی می توانید با استفاده از این روش بسیاری از بخشهای دیگر منوی استارت را تغییر دهید . همچنین برای تغییرات Desktop متوانید با مراجعه به مسیر :



User Configuration Administrative Templates Desktop



و مشابه روش بالا تغییرات مورد نیاز خود را اعمال کنید و در واقع در این بخش شما می توانید آیکون Recycle Bin را از روی صفحه دسکتاپ حذف کنید .



نکته بسیار مهم :
در موقع تغییرات دقت کنید که چه بخشی را تغییر می دهید تا در صورتی که خواستید آن تغییرات را به حالت اول باز گردانید دچار مشکل نشوید
 

 


" براي دانلود شماره هاي قبل آموزش كامپيوتر 202 را كليك كنيد "

 

 


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
[ 20 / 2 / 1391برچسب:ترفند"ترفندستان "ویندوز", ] [ 2:9 PM ] [ meysam ]

 

 حتماً برای شما هم پیش آمده در هنگام استفاده چند نفر از یک سیستم نیاز داشته باشید تا فایل و یا فولدرهایتان را از دسترس دیگر کاربران آن رایانه مخفی نمایید پس به ناچار رو به نرم افزارهای مخفی سازی آوردید که در کنار مزایایی که دارند دارای معایبی مثل

ایجاد حساسیت در دیگر کاربران
مخفی شدن فایل‌ها تنها تحت سیستم عامل فعلی
نمایان شدن فایل‌ها با تعویض ویندوز
نمایان شدن فایل‌ها با استفاده از سیستم عامل های دیگر
به اشتراک گذاری هارددیسک شما در شبکه
از مواردی است که سبب شود تا قابلیت این نرم افزارها به صورت چشم گیری کاهش پیدا کند.
امروز با ترفندی می‌خواهم به شما نشان دهم که با اجرای یک خط دستور در محیط داس می‌توانید فایل‌های خود را برای همیشه مخفی کنید به طوری که حتی در صورت نمایش فایل‌های مخفی فایل شما مخفی می‌ماند و همچنین فایل شما در نتایج جستجو نیز نمایش داده نمی‌شود، با گرفتن کلیدهای  Ctrl + A نیز فایل‌ها مخفی می‌ماند و از همه مهم‌تر اینکه حتی با تغییر ویندوز نیز فایل‌های شما نمایان نمی‌شوند.
با این وجود با وارد کردن آدرس فایلتان می توانید به آن دسترسی داشته باشید.
این روش تنها یک نقطه ضعف دارد چون با استفاده از این روش فایل‌ها را به فایل‌های سیستمی تغییر می‌دهیم مخفی می‌شوند اگر کسی به احتمال خیلی کم گزینه مخفی سازی فایل‌های سیستمی در فولدر آپشن را غیر فعال کند فایل‌های مخفی سازی شده توسط شما نمایان می‌شود که این عیب در برابر مزایای دیگر قابل چشم‌پوشی است.

 

روش مخفی سازی فایل‌ها توسط سیستم عامل داس

 

فرض کنید می‌خواهیم فایل khandoon.txt را در درایو L مخفی کنیم
ابتدا از طریق استارت ویندوز وارد run  شوید از کلیدهای پنجره+R نیز می‌توانید استفاده کنید.
در ویندوز ۷ کافی است تا در استارت run  را جستجو و اجرا کنید.
حال تنها کافی است تا دستور زیر را در کادر مربوطه وارد کنید تا فایل شما مخفی شود.
بعد از آدرس فایل، اسم فایل را با پسوند فایل وارد کنید مثل دستور زیر
attrib +h +s +r filename.extension
و برای مثال
attrib +h +s +r l:/khandoon/khandoon.txt
برای نمایان شدن مجدد و خروج از حالت مخفی تنها کافی است که در دستور بالا + ها را – جایگزین کنیم.
attrib -h -s -r l:/khandoon/khandoon.txt
همچنین برای مخفی سازی یک فولدر تنها کافی است آدرس فولدر را وارد کنیم
attrib +h +s +r l:/khandoon
و برای بازگرداندن به حالت قبل هم مثل روش فایل عمل می‌کنیم.
attrib -h -s -r l:/khandoon
این ترفند و روش کاملاً تست شده است و عملی می‌باشد.

 


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
[ 8 / 2 / 1391برچسب:ترفند"ترفندستان "ویندوز, ] [ 1:33 PM ] [ meysam ]

سرعت بخشیدن به ماشین در عکس با فتوشاپ

 

برای دیدن آموزش به ادامه مطلب بروید

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌



موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 2 / 2 / 1391برچسب:آموزش فتوشاپ, ] [ 11:52 AM ] [ meysam ]

آموزش فتوشاپ ـ قسمت 17

 

نحوه کاهش حجم تصاویر در فتوشاپ

 

"DeleAria Group www.delearia.com"

 





احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید عکسی را که اسکن کرده اید یا با دوربین های دیجیتال گرفته اید، روی فلاپی دیسک کپی کنید یا از طریق ای میل برای آشنایان ارسال کنید. در این مواقع یکی از مشکلاتی که اغلب به آن بر می خوریم، حجم بالای عکسها است. در این جا میخواهیم روش کم کردن حجم عکسها را بررسی کنیم. به صورتی که حجم آنها به حداقل برسد و از کیفیت آنها نیز حتی الامکان کاسته نشود.



برای مثال ما عکسی با فرمت Tif داریم که با دقت 300 نقطه در اینچ اسکن شده است. اولین نکته ای که در حجم تصاویر اهمیت زیادی دارد ، فرمت آنهاست، برای مثال فرمت ها Tiff و Psd حجم بسیار بالائی دارند ولی فرمت هائی مثل Gif و Jpg کمترین حجم را دارند.پس مهم ترین کار تغیر فرمت تصاویر است. نکته دوم، دقت تصویر می باشد.برای این که کیفیت عکس هنگام چاپ مناسب باشد، دقت آن حد اقل باید برابر 300 نقطه در اینچ باشد، ولی برای مشاهده تصویر روی مانیتور دقت 72 نقطه در اینچ کافی است .

 

تصویر را در فتوشاپ باز می کنیم. اولین کار این است که دقت تصویر را پائین بیاورید. برای این کار از منوی Image گزینه Image size را انتخاب کنید. در این کادر در بخش Resolution در پائین کادر عدد 300 را تبدیل به 72 کنید و Ok را کلیک کنید. با این کار دقت تصویر به 72 نقطه در اینچ کاهش می یابد. قدم بعدی این است که ابعاد عکس را کاهش دهید. این کار به میزان زیادی از حجم آن کم می کند. باز هم از منوی Image گزینه Image size را انتخاب کنید.

 

این بار در بخش Document size طول و عرص عکس را کم کنید. برای مثال، چنین عکسی با ابعاد ? در ? مناسب به نظر می رسد. سپس ok را کلیک کنید. قدم آخر تغیر فرمت عکس است از منوی File گزینه Save for web را انتخاب کنید. در بخش Settings فرمت Jpg را انتخاب کنید و در زیر آن ، کیفیت را روی Medium تنظیم کنید. میتوانید کیفیت عکس را در کادر سمت چپ ببینید. در بخش پائین نیز حجم عکس با کیفیت کنونی نشان داده می شود. دکمه Save را کلیک کنید، مکان ذخیره سازی و نام عکس را مشخص کرده و باز هم Save را کلیک کنید.

 

میبینید که حجم عکس نهائی، اختلاف زیادی با عکس اصلی دارد. عکس اولیه با فرمت Tiff حدود 10 مگابایت و عکس نهائی حدود 5 کیلوبایت حجم دارد. یعنی یک دو هزارم!
 


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
[ 2 / 2 / 1391برچسب:آموزش فتوشاپ, ] [ 1:49 AM ] [ meysam ]
يكي از بزرگترين مشكلاتي كه كاربران ايراني با آن سر و كار دارند كپي بودن ويندوز XP آنان است. اين مسئله ميتواند مشكلات زيادي را همچون آپديت نشدن ويندوز و عدم نصب برخي برنامه ها و بسياري مشكلات ديگر را موجب شود. در اين ترفند قصد داريم روشي را به شما معرفي كنيم كه با استفاده از آن ميتوانيد ويندوز كپي شده خود را به طور كامل قانوني كنيد و از امكانات CD هاي اورجينال ويندوز استفاده كنيد.
بدين منظور:
از منوي Start بر روي Run رفته و در آن عبارت regedit را تايپ كنيد و Enter بزنيد تا ويرايشگر رجيستري شما باز شود.
سپس در پنجره باز شده به آدرس زير برويد:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/WPAEvents
حالا از قسمت سمت راست پنجره روی گزینه OOBETimer دوبار کلیک کنید.
سپس مقدار FF را به 00 تغيير دهيد و روي دكمه Ok کلیک کنید و پنجره رجیستری رو ببندید.
اكنون مانند مرحله اول از منوی Start به Run رفته در آن دستور command رو تایپ کنید و روی دکمه Ok کلیک کنید.
در پنجره باز شده دستور زیر رو بنویسید :
systemroot%system32oobemsoobe.exe /a%
چند لحظه صبر کنید تا پنجره ای به نام Activate Windows باز شود.
حالا گزینه دوم (Yes,I want to telephone a customer service representative to activate Windows) رو انتخاب کنید و در پایین پنجره روی دکمه Next کلیک کنید.

حال از پنجره جدید از قسمت پایین روی دکمه Change product key کلیک کنید.
سپس در پنجره جدید کد زیر رو وارد کنید :
B7R7P-J63JP-2J7VH-W3TDJ-PDP7T
بعد از نوشتن این کد روی دکمه Update کلیک کنید و سپس پنجره رو ببندید و سیستم رو یکبار Reboot کنید.
بعد از restart سیستم به منوی Start رفته و run رو انتخاب کنید و مثل قبل دستور command رو بنویسید و روی دکمه Ok کلیک کنید و دوباره مانند بالا در پنجره command عبارت زیر رو تايپ كنيد:
systemroot%system32oobemsoobe.exe /a%
در پايان باید پیغام Windows is already activated.click ok to exit رو مشاهده کنید.
كار قانوني سازي ويندوز به پايان رسيده است!


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:

رایت تا حد یک گیگابایت بر روی یک CD معمولی!!!!!!!!

سلام دوستان امروز می خوام براتون یک ترفند عجیب و اموزش بدم
رایت اطلاعات بیش از اندازه معمول بر روی یک سی دی معمولی!!!



ما در صورتی می تونید از این ترفند استفاده کنید که رایتر تون قابلیت
Over Burning
فهمیدن این موضوع هم کار سختی نیست کافیه طبق دستور زیر عمل کنید
 نرم افزار Nero را اجرا کنید و کلیدهای Ctrl و R را با هم فشار بدین. كادر Choose Recorder را می بینید.
اگر در مقابل عنوان Overburn، کلمه Supported دیده شد، می توانید از این ترفند استفاده کنید و اگر Not sopprted دیده شد، رایتر شما این قابلیت را ندارد

 از منوی File، عنوان (Preferences (option را انتخاب کرده و در بخش Expert Features، عبارت Enable Overburn را فعال کنید و، مقادیر 99min ،54sec ،74frm را وارد کنید. در اینجا مقدار مُجاز رایت را تعیین می کنین که به نوع سی دی شما بستگی داره.
 عنوان New را از منوی File انتخاب کنید، به بخش Properties آن بروین. در قسمت Multisession، عبارت No Muttisession را کلیک كرده و در قسمت Burn عبارت Write Method را به Disc at Onec تغییر دهید. اكنون ، هر مقدار که مایلید روی CD، رایت کنید.
یادتون باشه سرعت رو بیشتر از 8x قرار ندین
پیغامی با محتوای رایت بیش از حد به شما داده خواهد شد که باید بر روی Write Overburn CD کلیک کنید
توصیه:حتما ابتدا این ترفند رو تست کنید


موضوعات مرتبط: کامپیوتر، ،
برچسب‌ها:
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خداوندا برای همسایه که نان مرا ربود، نان برای عزیزانی که قلب مرا شکستند، مهربان برای کسانی که روح مرا آزردند، بخشش و برای خویشتن خویش ، آگاهی و عشق می طلبم . . . به توکل نام اعظمت 'بسم الله الرحمن الرحیم' ******************************** باسلام من میثم مدیر وبلاگ powerclassic ورود شما رو به این وبلاگ خوش آمد میگم برای دسترسی به تمامی مطالب به موضوعات مراجعه کنید ******************************** يادت باشه هيچ وقت عاشق نشي ، اگه عاشق شدي اين حرف رو يادت نره يادمان باشد ، در عشق گر به وصال يار نائل آمديم ، شكر خدا را گوئيم و سجدۀ شكر، و گر سرنوشتمان چيزي جز دوري يار و وصال در خيال نبود از آن پس جايگاه جسم و روح و قلب عاشقمان جاييست كه آن را نامند ، گورستان ******************************** به سلامتی اونایی که... درد و دل همه رو گوش میدن...... اما معلوم نیست خودشون کجا درد و دل میکنن... سلامتی اونایی که به ظاهر آرومن ولی توی دلشون سونامی هست سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . . به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره ب راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن....! سلامتي بيل! که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر مي‌شه سلامتی اونايی که بی کسن ولی ناکس نیستن.. سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه! به سلامتی دریا: نه به خاطر بزرگیش….. واسه یک‌رنگیش به سلامتی اشک که وقتی میاد طرف خالی می‌شه و بقیه پر سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه ترکمون کنن درکمون میکنن سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست به سلامتی دیوار که هر مرد و نامردی بهش پشت کرد و به هیشکی پشت نکرد به سلامتي اوني که باخت تا رفيقش برنده باشه سلامتی خودش، خودم و خودت. همه اونایی که دوستشون داریم و نمیدونن، دوستمون دارن و نمیدونیم ******************************** گاه دلتنگ میشوم .... دلتنگ تر از همه دلتنگی ها... گوشه ای می نشینم...... و حسرت ها را می شمارم... باختن ها را و صدای شکستن ها را... نمیدانم من کدام امید را نا امید کردم... کدام خواهش را نشنیدم... وبه کدام دلتنگی خندیدم ... که این چنین دلتنگم... ******************************** کسی که برای بودنت خدا را شکر نمی کند برای برگشتنت نیز دعا نخواهد کرد ******************************** گاهی خدا درها رو میبنده و پنجره ها رو قفل می کنه زیباست اگه فکر کنی شاید بیرون طوفانه و خدا میخواد از تو محافظت کنه ******************************** وقتي خاطره هاي آدم زياد ميشه ديوار اتاقشون پر عکس ميشه اما هميشه دلت واسه اوني تنگ ميشه که نميتوني عکسشو به ديوار بزني ******************************** صبورانه در انتظار زمان بمان هرچیز در زمان خودش رخ میدهد.باغبان حتی اگر باغش را غرق آب کند درختان خارج از فصل خود میوه نمیدهند! ******************************** دل کندن اگر آسان بود فرهاد به جای بیستون دل می کند نه کوه!! ******************************** زندگی با هم تلخیاش یه درس خوب بهم داد اونم اینه که رفیق اونی نیست که باهاش خوشی رفیق اونیه که بی اون داغونـــــــــــــــــــــی... ******************************** وقتی سکوت خدا را در برابر راز و نیاز دیدی ، نگو خدا با من قهر است ! او به همه کائنات فرمان سکوت داده تا حرف تو را بشنود پس حرف دلت را بگو ******************************** ایستادگی کن تا روشن بمانی شمع های افتاده خاموش می شوند ******************************** هميشه يادت باشه چيز ي كه امروز دار ي شايد آرزوي ديروزت بوده و بزرگترين آرزوي فردات . پس هميشه سعي كن قدر چيزي كه امروز داري رو خوب بدوني !!! ******************************** خداوند همه چيز را در يك روز نيافريده است پس چه چيز باعث شده كه من بينديشم كه مي توانم همه چيز را در يك روز بدست بياورم ******************************** بگذار آدمها تا ميتوانند سنگ باشند، تو از نژاد چشمه باش ******************************** اعتبار آدمها به حضورشان نیست به دلهره ای است که در نبودنشان درست می کنند . . . ******************************** زندگی کن ، حتی اگر بهترینهایت را از دست دادی چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر برایت میسازد ... ******************************** نسيم دانه را از دوش مورچه انداخت... مورچه دانه را دوباره بر دوشش گذاشت و به خدا گفت: " گاهي يادم ميرود که هستي ، کاش بيشتر نسيم مي وزيد... " ******************************** همیشه از فاصله ها گله میکنیم شاید یادمان رفته که در مشق های کودکی برای فهمیدن کلمات کمی فاصله هم لازم بود! ******************************** هر از گاهی دریا هوس میکنه به ساحلش سری بزنه مهم نیست ساحل تحویلش میگیره یا نه ، مهم اثبات وفاداریه دریاست ******************************** برای کسی بسوز که برای خاموش کردنت از اشکش مایه بذاره . . . ******************************** به قول مرشد دل بی درد وجود نداره اگه باشه یک تیکه گوشته اگه تلاطم نداشته باشه میشه لجن مومنه که باید روزی هفتاد تا درد بکشه ******************************** ای شقایق ما جماعت هر چی میکشیم از خودمونه بیاموزیم اگر کسی یادمان نکرد یادش کنیم شاید او تنها تر از ما باشد ******************************** meysam3572@yahoo.com meysam3572@gmail.com
آرشيو مطالب
مهر 1396
شهريور 1396 مرداد 1396 آبان 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1393 مرداد 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 ارديبهشت 1392 اسفند 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390 مرداد 1390 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390 فروردين 1390 اسفند 1389 بهمن 1389
امکانات وب