سلام روزگار....
(ازدست عزیزان چه بگویم گله ای....)
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

welcome to powerclassic

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل نشین اشک و آدرس powerclassic.10r.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر از شما میثم مدیر وبلاگ. powerclassic.orq.ir powerclassic.10r.ir powerclassic.loxblog.com





نفخ شکم یکی از عارضه های شایع گوارشی است اما با نوشیدن یک نوشیدنی گیاهی می توانید به سرعت آن را درمان کنید.

  نفخ شکم یکی از عارضه های شایع در بین افراد است ، این عارضه در سیستم گوارش علل متفاوتی دارد که بسیاری از آنها به سبک زندگی غلط و رژیم غذایی نادرست باز می گردد.

نفخ شکم علل مختلفی دارد که به انها اشاره و دستورالعملی طبیعی برای از بین بردن نفخ معرفی می کنیم.


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 14 / 6 / 1396برچسب:بزشکی:داری گیاهی :نفخ شکم , ] [ 1:57 AM ] [ meysam ]

نکاتــی بــرای رفــع عطــش در مــاه مبــارک رمضــان




 

شاید ۱۶ ساعت ننوشیدن آب و ضررهای آن برای بدن بهانه خوبی برای روزه نگرفتن برخی افراد باشد اما آن ها باید بدانند که با قدری توکل و رعایت چند نکته ساده می توانند توان بدنی خود را بالا ببرند."

نگرانی از این که نتوانیم در طول روزهای بلند و گرم تابستان تشنگی روزه داری را تحمل کنیم موجب می شود میان افطار تا سحر کارهایی انجام دهیم که گاه نه تنها کمکی به ما نمی کنند بلکه مشکلاتی را نیز در طول روز برایمان بوجود می آورند.

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 16 / 5 / 1391برچسب:, ] [ 3:35 PM ] [ meysam ]

دانستنيهاي آرايشي و پيرايشي - شماره 17

 

ابروهایتان را راحت تر از این حرفها بردارید!
 


برای وقتی که مدت کوتاهی از برداشتن ابروهایتان نگذشته اما تارهای نازکی که زیاد قابل مشاهده هم نیستند اما در تمیزی ابرو ها تاثیر بسیار دارند این روش را انجام دهید...



اگر از مادر یا مادر بزرگهایتان بپرسید حتما به شما خواهند گفت که در زمانهای نه چندان دور آنها برای اصلاح صورت و یا برداشتن ابرو حتما آرایشگرشان قبل از شروع کاربه پوست صورتشان کمی پودر می زد تا هم کار بندانداختن و اصلاح راحت تر باشد و هم کرکها و موهای ریز روی پوست بهتر دیده شوند و پوست کاملا تمیز شود و جایی از صورت برای بند انداختن از قلم نیفتد.


متاسفانه امروزه تمامی این روشها کنار گذاشته شده و به جایی رسیده که حتی گاهی پوست ظریف صورت را به سبک آقایان شیو می کنند که جدیدا هم استفاده از ماسکهای موبر و واکسهایی که باب شده والبته برای پوست هم بی ضرر نیست جای خود را به روشهای سالم گذشته داده است.


به هر حال اگر بعد از مدت زمان کوتاهی که آرایشگرتان ابروی شما را برداشته و فرم داده است تنها ابروهایتان از حالت تمیزی خود خارج شده اما فرم خود را هنوز حفظ کرده اند و شما می خواهید خودتان تارهای پراکنده و گاهی نازک آنها را بردارید، بهتر است کمی پنکیک را با پد مخصوصش به زیرو اطراف ابروها زده تا به راحتی تارهای اضافه را از خط ابرو جداکنید و تنها با یک موچین آنها را بیرون بکشید . این کار به قدرت دید شما جهت برداشتن تارهایی که باعث شده ابرویتان از تمیزی خارج شود کمک زیادی خواهد کرد.شاید در حالت عادی موهایی را که نباید بردارید را دست زده و فرم ابرو را نیز به هم بزنید و آنوقت است که مجبور خواهید شد تا در آمدن کامل ابروها برای رفتن به آرایشگاه صبر کنید .


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 12 / 2 / 1391برچسب:, ] [ 12:50 AM ] [ meysam ]

.:: نوشیدنی های مفید برای کودک شما ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تغذیه سالم در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد، زیرا هر نوع ماده غذایی که مصرف شود به طور مستقیم روی سلامت جنین تاثیر می گذارد. پس از تولد نوزاد که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، نیز تغذیه همچنان از اهمیت خاصی برخوردار است.

از آنجا که بیشتر وزن نوزاد از آب تشکیل شده، لازم است نوزاد آب کافی دریافت کند. شیر مادر یا شیر معمولی، حاوی مواد مغذی است که برای حفظ سلامت نوزاد مفید است. البته ثابت شده است که شیر مادر علاوه بر رفع تشنگی و تامین میزان مفید لاکتوز، چربی لازم را تامین می کند. در ۶ ماه اول شیر مادر برای تغذیه نوزاد کافی است. پس از ۶ماهگی می توان غذاهای جامد و مایعات دیگری به برنامه غذایی کودک اضافه کرد. اما غذای اصلی کودک باید همچنان شیر باشد.

بیشتر نوشیدنی ها به جز آب دارای قند است که برای سلامت کودک مضر است. همچنین نباید برای مدت طولانی از پستانک استفاده شود، زیرا به پوسیدگی دندان و اختلال گفتاری منجر می شود. آب که بهترین جایگزین مایعات است از بروز یبوست و اسهال نیز پیش گیری می کند. کمبود آب باعث معده درد و بروز عفونت های شدید در کودک می شود.

بنابراین مصرف بالای آب کودکان را در مقابل بیماری های متعدد محافظت می کند. اما در صورتی که تمایل دارید آب میوه به برنامه غذایی آن ها اضافه کنید، لازم است به نکته های زیر توجه کنید تا از عوارض جانبی آن پیش گیری شود.

- از آب میوه های ۱۰۰ درصد طبیعی دارای قند طبیعی استفاده شود. هر یک قسمت از آب میوه تازه را با ۱۰ قسمت آب جوش مخلوط کنید و بگذارید خنک شود.
- نوشیدنی های حاوی شیرین کننده غیرطبیعی مانند ساکاروز برای کودکان زیر ۳سال توصیه نمی شود.
- آب میوه های بازاری را که سرشار از مواد شیرین کننده، نگه دارنده، طعم دهنده و رنگ است، از رژیم غذایی کودک حذف کنید.
- از نوشیدنی های گازدار که باعث پوسیدگی دندان می شود، پرهیز کنید.
- قبل از یک سالگی، از شیر گاو برای تغذیه کودک استفاده نکنید.
- آب جوشانده و خنک شده را بین وعده های غذایی به کودک بدهید.
- نوشیدنی های شیرین را هرگز در شیشه به کودک ندهید.
- از دادن شیر در حالی که کودک دراز کشیده است، بپرهیزید.
- پس از ۱۲ماه، شیشه را از او بگیرید.
- آب میوه تازه را با صبحانه یا بین وعده های غذایی به کودک بدهید.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 10 / 12 / 1390برچسب:بزشکی"مجله بزشکی", ] [ 11:14 PM ] [ meysam ]

.:: از شکم تنفس کنید تا شکم تان کوچک شود ::.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

7 توصیۀ 100% طبیعی برای شما داریم که با به کار بستن آنها می‌توانید به این هدف دست یابید.

چگونه شکم مان را صاف نگه داریم؟

در واقع، آنچه که اهمیت دارد، نظم و ترتیب در به کار بردن این توصیه هاست. به بیان دیگر، رعایت اصول بهداشتی و تغذیه ای در زندگی است که یک شکم صاف را تا همیشه برای شما تضمین می‌کند.

برای داشتن شکمی صاف، در کمترین موقعیت ها هم تحرک داشته باشید

در تحرک داشتن حساست به خرج ندهید. در هر موقعیتی تحرک داشته باشید، ضمناً برای تحرک داشتن برای خودتان موقعیت خلق کنید: بالا رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور، پیاده روی و البته کارهای خانه، باغبانی و ... هر حرکتی به حساب می‌آید زیرا تک تک این حرکات هستند که مجموعۀ فعالیت های روزانه را تشکیل می‌دهند.

یاد بگیرید که از شکم تنفس کنید

یکی از بهترین روش ها برای به کار واداشتن شکم، تنفس از طریق این ناحیه است: هنگامی که هوا را به داخل می‌برید، شکم تان را پر از هوا کنید (و نه شش های تان را)، سپس هوای بازدم را از شکم بیرون بدهید. تنفس توسط شکم راهی بسیار خوب برای ریلکسیشن هم هست.

سعی کنید همیشه شکم تان را منقبض نگه دارید

در زمان انتظار، در محل کار، در انتظار مترو و ... سعی کنید روی وضعیت بدن تان کار کنید: بدن تان را صاف نگه دارید، شکم تان را به داخل بدهید و باسن تان را منقبض کنید. این تمرین ساده و کوچک را خیلی زیاد انجام دهید: شکم تان را چندین بار در روز منقبض کنید.

ورزش کنید، ورزش برای داشتن شکمی صاف ضروری است

فرقی نمی‌کند که چه ورزشی می‌کنید، این فعالیت را با تمرین هایی که توده های چربی شکمی را به کار می‌اندازند، تکمیل کنید: حرکات پدالی، دراز نشست، چرخش نیم تنه و ... این تمرین ها را با نظم و ترتیب انجام دهید.

غذاهای سبک بخورید

بر کیفیت تأکید داشته باشید نه بر کمیت. از خوردن غذاهای حجیم خودداری کنید، مصرف فرآورده های چرب را محدود کنید. خوراکی هایی مانند: نان های چرب، چیپس، بسیکویت، سس، پیراشکی و... به جای استفاده از غذاهای آماده خودتان با استفاده از دستورالعمل های ساده آشپزی کنید.

با یبوست مبارزه کنید
میوه و سبزی زیادی بخورید و غلات کامل را در الویت قرار دهید: ماکارونی، برنج، نان... این سه گروه غذایی تضمین کنندۀ یک گوارش سالم و خوب هستند. زیاد آب بنوشید. خودتان را مجبور کنید که به میزان کافی آب بنوشید یعنی 1.5 لیتر در روز. آب نوشیدنی بسیار خوبی است اما می‌توانید به جای آن از چای یا انواع جوشانده ها (اگر لازم است این نوشیدنی ها را با جایگزین های قندی، شیرین کنید) هم استفاده کنید. اما به هیچ وجه سودا یا الکل ننوشید.

شکم تان را ماساژ دهید
در رختخواب، هنگام چرت بعد از ظهر، در زیر دوش آب و هر موقعیت مناسب دیگری شکم تان را ماساژ دهید، این کار را با حرکات دایره ای شکل به انجام برسانید. از نزدیک ناف تان شروع کنید سپس حرکت را به تدریج به سمت کمرتان امتداد دهید و چرخش های دایره وار را به سمت ران های تان بکشانید.


  .:: خانم ها بدانند : هفت راه برای رهایی از کمر درد ::.

درد کمر در دوران بارداری بسیار همه گیر است. دلایل شایع دردهای پشت و کمر در دوران بارداری شامل افزایش وزن، تغییر مرکز ایستایی بدن، عدم توازن عضلانی، تغییرات هورمونی (استروژن و ریلاکسین) است. هنگام بارداری، بدن هومورن ریلاکسین (Relaxin) آزاد می‌کند که اثری آرام‌بخش و تسکین‌دهنده دارد. همچنین هنگام زایمان بسیار مفید است. این هورمون باعث شلی و نرمی تاندون‌ها و لگن می شود و اجازه خروج جنین از رحم و به دنیا آمدن نوزاد را می‌دهد. همین هورمون باعث نوع راه‌رفتن خانم‌های باردار (مدل خاص تلوتلوخوردن) می‌شود.

افزون بر شل‌شدن لگن و آماده‌شدن آن برای مراحل بعدی، رحم نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. این رشد رحم دو پیامد دارد؛ یکی اینکه باعث تغییر مرکز ایستایی بدن می‌شود و دیگری اینکه شل‌شدن تاندون‌های رحمی باعث وارد آمدن فشار و کشش اضافی بر ستون مهره‌ها و عضلات اطراف آن می‌شود. عضلات رحمی که زیاد کشیده شده‌اند چندان آماده این همه وزن رحم نیستند. بنابراین ستون مهره‌ها و عضلات آن این وزن اضافی را تحمل میکنند.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
اضافه وزن در قسمت جلویی بدن، مرکزثقل بدن و نیز نقاط فشار روی مفصل‌ها و عضلات را تغییر می‌دهد و به ویژه در ناحیه لگن و کمرتان این امر باعث احتمال از دست رفتن تعادلتان می شود که البته در اواخر دوران بارداری تشدید میشود. بیشتر وقت‌ها شما می‌توانید از این دردها پیشگیری كرده یا آن را درمان کنید. در ادامه این بخش 7 روش مقابله با دردهای پشت در این دوران به شما پیشنهاد می شود:

1. تمرین وضعیت‌های بدنی درست
همزمان و با رشد جنین، مرکز ثقل بدن به سمت جلو تمایل می‌یابد که می‌توانید با تمایل به سمت عقب یا در صورت امکان با تکیه دادن، این حالت را جبران كنید. با این کار به عضلات کمرتان كمی كشش می‌دهید و با این درد مقابله می‌کنید. برای اینکه در وضعیت بدنی صحیحی قرار داشته باشید، این موارد را رعایت کنید:

• ایستادن صاف و مستقیم. قفسه سینه را بالا نگه‌ دارید.

• شانه‌ها را عقب و شل نگه‌ دارید. زانو‌هایتان از هم فاصله داشته باشند.

• هنگامی که می‌ایستید خود را در وضعیت بدنی راحتی قرار دهید. اگر مجبورید طولانی‌مدت بایستید یک پایتان را روی چهارپایه‌ای کوتاه بگذارید و به تناوب به هریک از پاهایتان روی چهارپایه استراحت دهید. وضعیت درست بدنی همچنین به معنی نشستن با دقت نیز هست.

• صندلی ای را برای نشستن انتخاب کنید که پشتی داشته باشد یا یک جای کوچک برای یک بالش پشت کمر. گردن و پشتتان را صاف نگه‌ دارید و زیر پایتان چهارپایه‌ای کوچک قرار دهید. تمرین وضعیت‌های بدنی درست در بارداری یکی از اساسی‌ترین آموزش‌های هنگام بارداری است.

2. داشتن پوشاک مناسب

کفش‌های پاشنه کوتاه با انحنای مناسب به پا کنید. شلوارهای بارداری با بند شلوار نگهدارنده مناسب بپوشید. شاید پوشیدن کمربندهای بارداری در برخی افراد موثر باشد. هرچند درباره اثربخشی این کمربندها، بررسی‌های زیادی انجام نشده است.

3. بلند‌کردن درست اجسام

هنگامی که می‌خواهید اجسام کوچک را از زمین بردارید به حالت چمباتمه (روی دوپا) بنشینید و با پاهایتان بلند شوید. بالاتنه‌تان را خم نکنید و از پشتتان برای بلند‌کردن استفاده نکنید. بسیار مهم است که به میزان توان خود آگاهی داشته باشید و در چارچوب آن عمل کنید. اگر نیاز به کمک دارید، از فردی تقاضای کمک کنید.

4. خوابیدن به پهلو

هنگام خواب به پهلو دراز بکشید و روی پشت (طاق‌باز) نخوابید. یکی یا هر دو زانویتان را خم کنید. اگر بالشی کنار زانو و بالشی دیگر زیر شکم‌تان بگذارید یا از بالش‌های یکسره بلند مخصوص بارداری، استفاده کنید که می‌تواند به خوابیدن تان كمك كند.

5. ماساژ‌های گرم یا سرد

می‌توانید یک پد گرمادهنده یا حوله‌ای نخی که آن را با اتو یا وسیله‌ای دیگر گرم کرده اید، استفاده کنید. به یادداشته باشید از داغ‌کردن یا قراردادن اتو حتی با درجه کم، خودداری كنید. ماساژ پشت هم سودمند است. بهتر است از همسرتان بخواهید پشت شما را ماساژ دهد یا برنامه ماساژ حرفه‌ای پیش از تولد را از یک ماساژ‌دهنده حرفه ای بخواهید.
 


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 10 / 12 / 1390برچسب:بزشکی"مجله بزشکی", ] [ 11:14 PM ] [ meysam ]

.:: نوشیدن آب سرد پس از غذا خوردن ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خوردن یک لیوان نوشیدنی خنک بنظر خیلی مطبوع میرسد. حال آنکه زمانی که شما آب سرد را بعد از غذا میل میکنید آب سرد می تواند توده های چربی را که شما با غذا خورده اید سفت و منجمد کند. این عمل فرآیند هضم غذا را کند کرده و نیز زمانی که با اسید معده ترکیب می شود تجزیه شده و بسرعت توسط روده جذب می شود. حتی سریعتر از غذای جامد. این ماده سطح روده را می پوشاند و تبدیل به چربی شده و محمل مناسبی برای سرطان می شود. پس بهترین کار اینست که پس از خوردن غذا سوپ یا نوشیدنی گرم بخوریم.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 10 / 12 / 1390برچسب:بزشکی"مجله بزشکی", ] [ 11:14 PM ] [ meysam ]

مجله سلامت و پزشكي - شماره 18

 

بیماری که در صدر بیماری های جنسی است
 


پاپیلوما ویروس انسانی كه عامل ایجاد كننده زگیل تناسلی است درصدر بیماری‌های عفونی جنسی قرار گرفته است و پس از آن تب خال تناسلی و برخی عوامل میكروبی قرار دارند..
.


مسئول كلینیك سلامت جنسی مركز ابن سینا، با اشاره به این كه بیماری سوزاك یكی از قدیمی‌ترین عفونت‌های منتقله از راه جنسی است، گفت: بحث جدیدی كه در زمینه سوزاك مطرح است مقاومت به دارو است. در حالی كه سوزاك پیش از این به راحتی و با مصرف چند قرص درمان می‌شد.

دكتر لیلی چمنی تبریز افزود: در دنیا، پاپیلوما ویروس انسانی كه عامل ایجاد كننده زگیل تناسلی است درصدر بیماری‌های عفونی جنسی قرار گرفته است و پس از آن تب خال تناسلی و برخی عوامل میكروبی قرار دارند. در كشور ما نیز علیرغم این كه آمار دقیقی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد ویروس‌های تبخال تناسلی اهمیت ویژه‌ای یافته‌اند.

وی با اشاره به این ‌كه اهمیت تشخیصی و درمانی ویژه‌ای برای بیماری «زگیل تناسلی» وجود دارد، اظهار كرد: برخی تیپ‌های این ویروس مستعد كننده سرطان دهانه رحم هستند. پاپیلوما ویروس انسانی از طریق تماس جنسی یا در هنگام عبور نوزاد از كانال زایمان در حین تولد منتقل می‌شود. طول دوره درمان این عارضه به وسعت و محل درگیر شدن این ویروس بستگی پیدا می‌كند.

چمنی تبریز افزود: گاهی نیاز است برای درمان از محلول‌های موضعی استفاده شود. البته زگیل‌های بزرگ را باید از طریق تكنیك‌های جراحی و یا لیزر برطرف كرد.

وی تاكید كرد: گذراندن اوج مرحله ابتلا به این معنا نیست كه ویروس از بدن فرد پاك شده است، این ویروس پاك نمی‌شود و نیازمند مراقبت‌های ویژه خواهد بود.

چمنی تبریز همچنین با بیان این كه سوزاك یكی از قدیمی‌ترین عفونت‌های منتقله از راه جنسی است، اظهار كرد: مهمترین مسئله در درمان سوزاك این است كه بیمار به پزشك خود اعتماد كند و به محض مشاهده عدم نتیجه، اقدام به تعویض پزشك‌ نكند و اجازه دهد پزشك آزمایشات تكمیلی را برای وی درخواست كند. یك تصور در ایران وجود دارد كه برای درمان یك بیماری پزشك زود تغییر می‌كند. در حالی كه درباره بیماری‌های میكروبی شاید بهترین راه حل نباشد. پزشك باید مرحله به مرحله دارو تجویز كند. بویژه در تمام بیماریهای منتقله از راه تماس جنسی یا آمیزشی كه زوج حتما باید با هم درمان شوند حتی اگر یك نفر از آنها علامتی نداشته باشد.

مسئول كلینیك سلامت جنسی مركز درمان ناباروری ابن سینا، با اشاره به این كه سوزاك در مردان هم دیده می‌شود، عنوان كرد: سوزاك می‌تواند از مادر به نوزاد و در حین تولد منتقل شود. در این صورت حتی چشم نوزاد را نیز می‌تواند درگیر كند. حتی زمانی كه در بدن نهفته می‌شود با عوارضی چون درگیری مفصلی خودش را نشان می‌دهد.
وی در پایان گفت: اگر فرد در مرحله حاد مراجعه كند یك درمان تك نوبتی مشكل وی را حل می‌كند. اما اگر در مرحله درگیری مفصلی و سیستم عصبی یا درگیری منتشر مراجعه كند طبیعتا طول درمان تفاوت می‌كند.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


 


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 10 / 10 / 1390برچسب:, ] [ 4:59 PM ] [ meysam ]

مجله پزشکی  (1)
 

پزشکی و سلامت

بانک اطلاعات بیماری ها

 آلرژی یا حساسیت چیست؟ + راه های پیشگیری و درمان

 
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
آلرژی چیست؟
آلرژی واکنش سیستم ایمنی بدن است و هنگامی ایجاد می شود که سیستم ایمنی ماده ا ی را که معمولاً برای بدن بی ضرر است اشتباهاً به عنوان ماده ای زیان آور شناسایی می کند و بر علیه آن وارد عمل می شود. بدن انسان به طور معمول در مقابل عوامل مضری مانند ویروسها و باکتریها از خود دفاع می کند. اما گاهی اوقات این دفاع در مقابل مواد بی ضرری مانند گرد و غبار، کپکها.........


برای دیدن ادامه نوشته اینجا کلیک کنید.




www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 25 / 8 / 1390برچسب:مجله پزشکی, ] [ 9:2 AM ] [ meysam ]
 
تبخال يكي از بيماري‌هاي شايع در ميان انسان‌هاست كه عموما با سوزش، خارش و تب همراه است. اين بيماري معمولا با بروز ضايعات پوستي به‌ويژه در ناحيه لب‌ها، لثه و زبان در بدن ديده مي‌شوند.

 



تبخال يكي از بيماري‌هاي شايع در ميان انسان‌هاست كه عموما با سوزش، خارش و تب همراه است. اين بيماري معمولا با بروز ضايعات پوستي به‌ويژه در ناحيه لب‌ها، لثه و زبان در بدن ديده مي‌شوند. استرس، عفونت مجراي تنفسي و هيجان ناگهاني از عوامل بروز تبخال‌هاي دهاني است. برخي از روش‌هاي درماني خانگي اين بيماري را مرور مي‌كنيم.



بهبود تبخال با روغن چاي


استفاده از روغن چاي تاثير زيادي در پيشگيري از انتقال بيماري تبخال به ساير قسمت‌هاي عضو درگير از قبيل لب و جدارهاي دروني دهان دارد. براي پيشگيري از توسعه تبخال در بخش‌هاي ديگر دهان كافي است روغن چاي را با پنبه روي تبخال بماليد و اين كار را 3 تا 4 بار در روز تكرار كنيد.
 


چه غذاهايي نخوريد
 

افراد مبتلا به تبخال براي تسريع بهبود اين بيماري كافي است در مدت زماني كه به تبخال مبتلا هستند از خوردن خوراكي‌هايي مانند بادام زميني و انواع خوراكي‌هاي تشكيل شده از آن مانند كره بادام زميني و شيريني بادام، عدس، آجيل، گندم، كاكائو و جو پرهيز كنند. مصرف اين مواد‌غذايي حتي اگر اندك باشد موجب تحريك تبخال شده و موجب افزايش حساسيت و درد در بيمار مي‌شود.


تا مي‌توانيد شير بخوريد


درصورتي كه به دلايل مختلف مثل استرس يا اضطراب دچار بيماري تبخال شديد نوشيدن شير و مصرف ماست و خامه را در رژيم غذايي خود بگنجانيد. بهتر است در تمامي وعده‌هاي غذايي خود از شير يا ماست استفاده كنيد. علاوه براين استفاده از گوشت سفيد مانند گوشت مرغ و ماهي و مصرف باقلا از ديگر مواردي است كه به درمان و تسريع روند درمان تبخال كمك مي‌كند.


خاصيت ضد‌ويروسي گل هميشه بهار


گل هميشه بهار از ديگر داروهاي طبيعي و گياهي براي درمان تبخال به‌ويژه تبخال دهاني است. شست و شوي تبخال با كمك عصاره هميشه بهار علاوه بر آن‌كه به كنترل و از بين رفتن ويروس‌ها كمك مي‌كند موجب تسريع روند درمان در بيمار نيز مي‌شود. اين مرهم علاوه بر خاصيت ضد‌ويروسي موجب كاهش درد و سوزش تبخال نيز مي‌شود. براي تهيه اين عصاره كافي است 3 قاشق از گياه خشك شده گل هميشه بهار را در 2ليوان آب بجوشانيد تا يك ليوان از اين عصاره باقي بماند، سپس محل تبخال را با كمك پنبه و عصاره اين گياه شست و شو دهيد.

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 18 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 5:39 PM ] [ meysam ]

13 راه ارزان برای درمان آنفلوآنزا

 

آشپزخانه شما منبعي شگفت‌انگيز از مواد درمان‌ كننده و شفابخش براي بهبود علائم سرماخوردگي و آنفلوآنزا است كه به شما كمك مي‌كنند، سريعتر بهبود پيدا كنيد.

 

 

 

اكنون كه فصل پاييز فرا رسيده با كاهش دماي هوا، وزش باد و آغاز بارندگي، احتمال ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوآنزا افزايش پيدا مي‌كند. هرچند براي هيچ يك از اين دو بيماري ويروسي درمان مشخصي وجود ندارد اما بي‌ترديد در آشپزخانه شما مواد خوراكي بسياري يافت مي‌شوند كه مي‌توانند به بهبود علائم بيماري و درمان سريعتر آن كمك كنند.

 

  در یک مقاله پزشكي فهرست برخي از اين مواد خوراكي مفيد و موثر در بهبود علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگي ارائه شده كه به قرار زير است:

 

 

 

1- شربت آبليمو كه دارويي شگفت انگيز براي درمان گلو درد، پاكسازي خون و همچنين نرم كردن بافت‌هاي مخاطي است.‌

 

 

2-‌ سوپ مرغ كه از قرن بيستم تاكنون به عنوان يك خوردني براي درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگي شناخته شده و واقعا تاثيرگذار است.

 

 

3- خردل كه موجب كاهش تب، از بين رفتن مواد سمي و كمك به بهبود غشاء مخاطي در ريه‌ها مي‌شود.

 

 

4- زنجبيل كه اگر به صورت چاي زنجبيل مصرف شود، مي‌تواند به عنوان يك تركيب ضد ويروسي موثر ميكروب‌ها را نابود سازد و براي درمان اختلال و آشفتگي معده نيز بسيار مفيد است.

 

 

5- سير كه يك گياه فوق العاده مفيد هم به لحاظ پيشگيري و هم به جهت درمان علايم آنفلوآنزا و سرماخوردگي به شمار مي‌آيد. سيرخام خاصيت ضدقارچي و ضد باكتريايي و همچنين داراي خواص ضدويروسي فوق‌العاده‌اي است. متخصصان انگليسي نيز در چندين آزمايش دريافته‌اند كه سير مي‌تواند سرعت درمان آنفلوآنزا را افزايش دهد.

 

 

6- نعناع كه اگر به صورت چاي نعناع مصرف شود، مي‌تواند موجب تشديد تعريق در هنگام تب شود. پس از نوشيدن چاي نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم كنيد تا در اثر تعريق زياد، تب شما كاهش پيدا كند.

 

 

7- روغن كرچك كه اگر به شكل موضعي مصرف شده و روي قفسه سينه ماليده شود به باز شدن مجاري هوايي و بهبود گردش خون در ريه‌ها كمك مي‌كند. براي اين منظور قفسه سينه را با روغن كرچك ماساژ دهيد. سپس با يك تكه پارچه وال و نازك، روي سينه را بپوشانيد و با يك بطري حاوي آب داغ روي سينه را گرم نگه داريد.

 

 

8- پرتقال و مركبات كه به دليل دارا بودن مقادير زيادي ويتامين C اگر به صورت روزانه مصرف شوند، طول دوره بيماري را كاهش مي‌دهند.

 

 

9- ماست كه مشكلات روده‌اي ناشي از آنفلوآنزا را تسكين مي‌دهد.

 

 

10- عسل كه خواص شفابخش فوق العاده‌اي دارد و براي درمان سرفه و افزايش توان سيستم ايمني بدن بسيار مفيد است. مصرف آن به همراه آب ليموي تازه و آب ولرم به صورت شربت ضد سرفه، توصيه مي‌شود.

 

 

11- نمك و محلول آب نمك كه مي‌تواند گلودرد را تسكين دهد و خاصيت ضدالتهابي دارد. همچنين شست و شوي مجاري بيني با محلول آب نمك به پاك شدن سينوس‌ها و جلوگيري و يا درمان احتقان بيني كمك مي‌كند. تميز كردن مجاري بيني نيز سرعت بهبود عفونت‌هاي سينوسي را افزايش مي‌دهد.

 

 

12- آب درماني كه روشي مفيد براي افزايش گردش خون است و حمام آب داغ نيز در پايين آوردن تب موثر است.

 

13- مريم گلي نيز به عنوان يك دهان‌شويه مناسب مي‌تواند در درمان گلودرد موثر باشد.


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 7 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 7:3 PM ] [ meysam ]

نکات تغذیه ای در فصل سرما

 

 

 


بی شک استفاده از مواد مغذی خوب در رژیم غذایی می تواند فواید مثبتی را در سلامتی بدن داشته باشد و مقاومت بدن را در مقابل بیماری ها افزایش دهد. حال ۱۲ نکته تغذیه ای را برای شما عنوان می کنیم؛

 

▪ آب

 

 

در ماه های زمستان مغزتان کمتر پیام تشنگی صادر می کند اما حتماً از تامین آب مورد نیاز بدنتان مطمئن شوید زیرا زمستان هوا فقط سرد نیست، بلکه خشک هم هست.

 

▪ سایر مایعات

مراقب آنچه می نوشید باشید. به جز آب، مایعاتی مانند آبمیوه های طبیعی یا آب سبزیجات بسیار خوب هستند. اما سعی کنید از آبمیوه ها و کوکتل های مصنوعی و شکردار که گاهی مملو از خامه هم هستند و میزان بالایی کالری وارد بدنتان می کنند، دوری کنید.

 

▪ ماهی

ممکن است در طول ماه های زمستان که نور خوشید کمتر می شود با کمبود ویتامین D رو به رو شوید. ماهی منبع بسیار خوبی از این ویتامین و همچنین اسیدهای ▪ چرب امگا ۳

است که به شما کمک می کند هرگونه اختلالات روحیه را با بالابردن سطح سروتونین در بدنتان از بین ببرید.

 

▪ شکلات

خیلی ها نمی توانند هوس شکلات خوردن خود را ترک کنند، مخصوصاً در جشن ها و مهمانی ها. اما بهتر است در این زمینه هم انتخاب عاقلانه داشته باشید؛ انواع تیره تر شکلات با محتوی کاکائوی بالا، آنتی اکسیدان بسیار بالایی داشته و انتخاب بسیار خوبی به شمار می رود.

 

▪ آجیل

وقتی گرسنه تان شد، به آجیل حمله نکنید، فقط یک مشت از آن کافی است. تقریباً همه آجیل ها منبع بسیار خوبی از سلنیوم هستند که برای سلامت ذهن و جلوگیری از افسردگی مفید است.

 

▪ دانه ها و غلات کامل

فیبر موجود در گندم، جو، نان های دانه کامل و برنج تاثیر محافظتی برای سلامت قلب و سیستم گوارش بدن دارند. از خوردن غلات و دانه های فرآوری شده خودداری کنید زیرا قسمت اعظم مواد مغذی موجود در آنها در مراحل مختلف فرآوری از بین می روند.

 

▪ ماست طبیعی

ماست حاوی کشت باکتری های فعال است که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان در زمستان کمک می کند. به جای ماست های مصنوعی یا طعم دار، ماست ساده کم چرب را انتخاب کنید؛ برای خوشمزه تر شدن آن می توانید انواع میوه های تازه را هم خرد کرده و داخل آن بریزید.

 

▪ مرکبات

نارنگی، پرتقال، کیوی، گریپ فروت، انگور قرمز و لیمو سالم ترین

میوه هایی هستند که می توانند در تمام طول سال بدنتان را تقویت کنند. ویتامین C موجود در همه مرکبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل زمستان اهمیت ویژه ای دارد.

 

▪ سبزیجات

حتماً در طول روز یک وعده سبزیجات در رژیم غذایی تان استفاده کنید. سبزی ها به دلیل داشتن ویتامین بالا شما را در مقابل میکروب ها واکسینه می کنند.

 

▪ فیبر

برای از بین بردن یبوست در زمستان، رژیم غذایی تان را با انبوهی از فیبر پر کنید. کمی خلاقیت به خرج دهید و برای سالادتان از انواع مختلف میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. اما دقت کنید که برای چاشنی سالاد از سس های چاق کننده و پر کالری دوری کنید.

 

▪ قند میوه

زایلیتول یا سایر قندهای طبیعی که در میوه ها و گیاهان یافت می شوند، می توانند انتخاب بسیار خوبی برای جایگزین کردن قندهای مصنوعی باشند.

 

▪ تنقلات

وقتی گرسنه می شوید، به جای اینکه به تنقلات پناه ببرید، یک بشقاب سالاد یا میوه یا یک مشت آجیل میل کنید.

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 7 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 6:59 PM ] [ meysam ]

10 باور غلط در مورد سرما خوردگی

سرما در راه است و به همراه آن هم افسانه های مختلف در مورد سرماخوردگی می آیند. همگی ما از کودکی با دیدگاه های مختلفی در مورد سرما خوردگی بزرگ شده ایم که همه ی آنها هم حقیقت ندارند. لیست ذیل سعی دارد شایعه هایی را که در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارند به ما بشناساند تا در آینده بهتر با آنها مقابله کنیم.

 

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


10. بیماری را با عرق کردن از بدن بیرون کنیم
مطمئناً همه ی ما در موقع سرما خوردگی خودمان را با چند پتو پوشانده ایم تا عرق کنیم و به این ترتیب بیماری را از بدن خارج کنیم. این کار اصلاً برای رهایی از شر بیماری موءثر نیست و تنها مزیت این کار آن است که چون احساس گرما می کنید، باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 5 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 10:38 AM ] [ meysam ]

14 اشتباه رایج در بین مریض ها، پزشک ها و داروسازها

 


 

1- برای 90% سرماخوردگی ها هیچ چرک خشک کنی لازم نیست. یک بسته قرص سرماخوردگی و یک شربت دیفن هیدرامین کامپاند و یک عدد استامینوفن به همراه استراحت مطلق و نوشیدن مایعات و مصرف ویتامین ث کفایت می کند.
 
 
2- آمپول دگزامتازون و بتامتازون در سرماخوردگی جنبه ی درمانی ندارند و بیشتر به عنوان کورتون برای سر حال شدن ظاهری بیمار و رضایت از کار پزشک مصرف می شوند!! تنها در مواقعی که مشکل حساسیت است از آن استفاده کنید.


 

 


موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 3 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 8:22 PM ] [ meysam ]

چگونه چربی ها را از بین ببریم؟

چگونه چربی ها را از بین ببریم؟
یک شکم بزرگ هم منشأ جمع شدن چربی های شکمی است و هم مانع از تقویت عضلات شکمی می‌شود...

 

شکم بزرگ- چربی شکمی
همان طور که از نامش پیداست، چربی شکمی در ناحیۀ شکم پدید می‌آید. چربی شکمی بیشتر در آقایان ظاهر می‌شود. در واقع، در بین مردان، چربی ها تمایل دارند که در نواحی بالا تنه پیشروی داشته باشند (شکم، سینه، شانه ها..). این نوع از چربی ها، چربی های آندروئید هستند.


 


موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 3 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 8:0 PM ] [ meysam ]

چند پیشنهاد ساده برای از بین بردن جوش

 


اگر قبل از خواب كمی خمیردندان بر روی جوش بمالید، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پایانی عمر خود خواهد رسید و شاید هم از بین رفته باشد!

 


اگر صبح كه از خواب بیدار می‌شوید، متوجه شوید كه یك جوش در قسمتی از صورت‌تان سربرآورده و خصوصا اگر این اتفاق قبل از یك واقعه مهم برایتان پیش بیاید، حتما خیلی غصه‌دار می‌شوید.

جوش صورت یا آکنه

اكثر افراد این حادثه غم‌انگیز را به نوعی تجربه كرده‌اند. چند روز مانده به یك مهمانی مهم، یك مراسم رسمی، جشن تولد و… انگار كه طبیعت از سر لجبازی می‌خواهد دست‌مان بیندازد.

 

 

 

 

 

حالا اگر چنین شد چه باید بكنیم؟

مركبات:

مرکبات

یكی از روش‌های متداول، گذاشتن مركبات بر روی جوش است. اسیدسیتریك موجود در این میوه‌ها، به خشك شدن جوش چركی كمك می‌كند، در حالی كه ویتامین‌های موجود در آنها، التهاب باكتری‌های عفونت‌زا را كم می‌كند.

اگر در جست‌و‌جوی درمان خانگی برای این جوش‌ها هستید، استفاده از مركبات نقطه آغازین خوبی است. یك پرتقال یا لیمو را پوست كنده و از طرفی كه آب میوه وجود دارد، به پوست و روی جوش بمالید. این كار باعث می‌شود تا كمی احساس سوزش كنید. سپس اجازه دهید تا در معرض هوا خشك شود. تكرار این كار به صورت "چندین بار در طول یك روز"، به شما كمك می‌كند تا جوش برطرف شود.

 

نمك دریایی:

به شما كمك می‌كند تا باكتری‌های موجود در جوش‌های چركی كشته شوند و منافذ پوستی پاكیزه بمانند. برای این منظور، كمی آب را بجوشانید. مقداری نمك دریایی را برداشته و كمی آب بر روی آن بریزید تا خمیری شكل شود.

پس از آنكه خمیر سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسید، با دست و دلبازی این خمیر را بر روی جوش قرار دهید. صبر كنید تا كاملا خشك شود و سپس محل را با آب بشویید. این عمل باعث كشته شدن باكتری‌ها شده و اجازه نمی‌دهد تا جوش چركی در صورت‌تان اثر و لكه‌ای باقی گذارد.

 

خمیر دندان:
خمیردندان

اگر برای درمان جوش صورت خود، خیلی عجله دارید! پس باید روش سریع‌الاثرتری را انتخاب كنید. اگر قبل از خواب كمی خمیردندان بر روی جوش بمالید، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پایانی عمر خود خواهد رسید و شاید هم از بین رفته باشد.

 

 

 سیب:

سیب رنده شده را مستقیما بر روی جوش‌ها بمالید و پس از خشك شدن، نه تنها به از بین رفتن باكتری‌های موجود در جوش‌های چركی كمك می‌كند، بلكه جوش‌ها را خشك می‌كند.


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 3 / 8 / 1390برچسب:جوش" راهای برطرف کردن جوش , ] [ 2:51 PM ] [ meysam ]
 
كيست تخمدان از جمله رايج‌ترين بيماري‌هاي زنان است كه نه تنها در بانوان بلكه در بسياري از دخترخانم‌ها نيز ديده شده است. بروز اختلال‌ها در دوران قاعدگي و پيش از بارداري و احتمال بروز اختلال در روند برنامه‌هاي روزانه زندگي از جمله ضرورت‌هايي است كه اهميت آشنايي با اين بيماري و عوامل به‌وجود آمدن آن در تخمدان‌ها را براي بانوان و دختران افزايش مي‌دهد.
 
برترین مجله اینترنتی ایران


كيست تخمدان از جمله رايج‌ترين بيماري‌هاي زنان است كه نه تنها در بانوان بلكه در بسياري از دخترخانم‌ها نيز ديده شده است. بروز اختلال‌ها در دوران قاعدگي و پيش از بارداري  و احتمال بروز اختلال در روند برنامه‌هاي روزانه زندگي از جمله ضرورت‌هايي است كه اهميت آشنايي با اين بيماري و عوامل به‌وجود آمدن آن در تخمدان‌ها را براي بانوان و دختران افزايش مي‌دهد.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:9 PM ] [ meysam ]
 
در جهان حدود 30 يا 40 نفر هستند كه به‌دليل نوعي اختلالات ژنتيك حس درد را نمي‌فهمند اما قاعدتا شما جزو اين گروه نيستيد و بخشي از زندگي ماهانه شما كنار آمدن با دردهاست. اين مطلب به شما كمك مي‌كند با را‌ه‌هايي ساده بسياري از دردهاي‌تان را برطرف كنيد.
 





در جهان حدود 30 يا 40 نفر هستند كه به‌دليل نوعي اختلالات ژنتيك حس درد را نمي‌فهمند اما قاعدتا شما جزو اين گروه نيستيد و بخشي از زندگي ماهانه شما كنار آمدن با دردهاست. درد شما ممكن است تيز باشد، يا مبهم و گنگ، جايش در يك نقطه متمركز باشد يا در بخشي از بدن‌تان پراكنده باشد، به هرحال اين دردها شما را اذيت مي‌كنند و بايد راهي را براي كنار آمدن و برطرف‌كردن آن‌ها پيدا كنيد، اين مطلب به شما كمك مي‌كند با را‌ه‌هايي ساده بسياري از دردهاي‌تان را برطرف كنيد.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:8 PM ] [ meysam ]
 
ترانه عليدوستي، بازيگر معروف سينماي ايران جمله جالبي درباره فرهنگ اطلاعات پزشكي ايرانيان به زبان آورده است. او مي‌گويد: تا در يك ميهماني مي‌گويي سرم درد مي‌كند، هزار نفر از پرشال شان انواع قرص‌ها را بيرون مي‌آورند تا درد شما ساكت شود ...
 



ترانه عليدوستي، بازيگر معروف سينماي ايران جمله جالبي درباره فرهنگ اطلاعات پزشكي ايرانيان به زبان آورده است. او مي‌گويد: تا در يك ميهماني مي‌گويي سرم درد مي‌كند، هزار نفر از پرشال شان انواع  قرص‌ها را بيرون مي‌آورند تا درد شما ساكت شود ...اين يك حقيقت است. ما ايراني‌ها علاقه زيادي به دنبال كردن اخبار پزشكي داريم و هميشه در جمع‌هاي خانوادگي اطلاعات و دانسته‌هايمان را به رايگان در اختيار ديگران مي‌گذاريم؛ غافل از اين‌كه بخشي از شنيده‌ها و دانسته‌ها ممكن است حقيقت نداشته باشد. در اين مقاله درباره رايج‌ترين دانسته‌هاي نه چندان درست خانم‌هاي ايراني در زمينه علوم درماني نوشته ایم. اين مقاله جالبي است كه خواندن آن را به شما توصيه مي‌كنيم. مقاله‌اي درباره برخي جهالت‌ها كه به عنوان دانش در ذهن ما جاي گرفته است.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:9 PM ] [ meysam ]

همه چیز درباره جراحی ‌های لاغری

 

 

تغییر دادن بعضی چیزها درمورد خودتان آسان است. مثلاً موهایتان را در نظر بگیرید: می‌توانید آنها را بلند کنید یا کوتاه کنید. و اگر دوستشان نداشتید، با یک مدل موی جدید کلی تغییر خواهید کرد.

اما بعضی از تغییرات به همین سادگی نیست. برای آندسته از نوجوانانی که شدیداً چاق هستند، کم کردن وزن می‌تواند یکی از آنها باشد.

شدیداً چاق بودن یعنی کسی که حجم توده بدن او (BMI) بالاتر از 40 باشد و این یعنی حدود 50 کیلو اضافه وزن.

اما مشکل فقط عددی که ترازو نشان می‌دهد نیست. نوجوانانی که شدیداً چاق هستند در خطر بسیاری مشکلات جسمی مثل دیابت، بیماری‌های قلبی، آپنه خواب، و مشکلات مفصلی قرار دارند.

برای برخی افراد، گرفتن رژیمی که دکتر تجویز کند و داشتن یک برنامه تمرینی برای برگرداندن سلامتشان کافی است. اما برای خیلی‌ها حتی تغییرات بزرگ هم کافی نیستند. در این موارد که ورزش مداوم اثری ندارد و فرد با مشکلات جسمی چاقی روبه‌روست، جراحی لاغری می‌تواند انتخاب درستی باشد.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 1 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 12:57 AM ] [ meysam ]

دستور برای کاهش آلرژی پاییزی

4دستور برای کاهش آلرژی پاییزی
مواد غذایی‌ای را که باعث تشدید و شروع آلرژی در شما می‌شوند، بشناسید و از مصرف آن‌ها خودداری کنید...


تحقیقان نشان داده است که یک سوم افراد مبتلا به آلرژی پاییزی، به مواد خوراکینیز آلرژی نشان می‌دهند.

بیماری آلرژی یا حساسیت، در بسیاری از افراد شایع است که در فصل بهار و پاییز تشدید می شود. ولی گاهی اوقات مشاهده می شود که فردی بیماری آلرژی ندارد، ولی در فصل پاییز دچار آبریزش بینی هنگام صبح یا عصر می‌شود که نشان دهنده بروز آلرژی است.

فصل پاییز، زمان مناسبی برای پیاده‌روی در بیرون از منزل است. ولی بروز آلرژی در این فصل، بسیاری از افراد را دچار مشکل می‌کند.

آبریزش بینی، خارش و سوزش چشم‌ها و گرفتگی بینی از علائم آلرژی در فصل پاییز هستند که افراد را خسته می‌کند.

شما با عمل به توصیه‌های زیر می‌توانید این مشکل را در خود کاهش دهید:


 


موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 28 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:37 AM ] [ meysam ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خداوندا برای همسایه که نان مرا ربود، نان برای عزیزانی که قلب مرا شکستند، مهربان برای کسانی که روح مرا آزردند، بخشش و برای خویشتن خویش ، آگاهی و عشق می طلبم . . . به توکل نام اعظمت 'بسم الله الرحمن الرحیم' ******************************** باسلام من میثم مدیر وبلاگ powerclassic ورود شما رو به این وبلاگ خوش آمد میگم برای دسترسی به تمامی مطالب به موضوعات مراجعه کنید ******************************** يادت باشه هيچ وقت عاشق نشي ، اگه عاشق شدي اين حرف رو يادت نره يادمان باشد ، در عشق گر به وصال يار نائل آمديم ، شكر خدا را گوئيم و سجدۀ شكر، و گر سرنوشتمان چيزي جز دوري يار و وصال در خيال نبود از آن پس جايگاه جسم و روح و قلب عاشقمان جاييست كه آن را نامند ، گورستان ******************************** به سلامتی اونایی که... درد و دل همه رو گوش میدن...... اما معلوم نیست خودشون کجا درد و دل میکنن... سلامتی اونایی که به ظاهر آرومن ولی توی دلشون سونامی هست سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . . به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره ب راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن....! سلامتي بيل! که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر مي‌شه سلامتی اونايی که بی کسن ولی ناکس نیستن.. سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه! به سلامتی دریا: نه به خاطر بزرگیش….. واسه یک‌رنگیش به سلامتی اشک که وقتی میاد طرف خالی می‌شه و بقیه پر سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه ترکمون کنن درکمون میکنن سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست به سلامتی دیوار که هر مرد و نامردی بهش پشت کرد و به هیشکی پشت نکرد به سلامتي اوني که باخت تا رفيقش برنده باشه سلامتی خودش، خودم و خودت. همه اونایی که دوستشون داریم و نمیدونن، دوستمون دارن و نمیدونیم ******************************** گاه دلتنگ میشوم .... دلتنگ تر از همه دلتنگی ها... گوشه ای می نشینم...... و حسرت ها را می شمارم... باختن ها را و صدای شکستن ها را... نمیدانم من کدام امید را نا امید کردم... کدام خواهش را نشنیدم... وبه کدام دلتنگی خندیدم ... که این چنین دلتنگم... ******************************** کسی که برای بودنت خدا را شکر نمی کند برای برگشتنت نیز دعا نخواهد کرد ******************************** گاهی خدا درها رو میبنده و پنجره ها رو قفل می کنه زیباست اگه فکر کنی شاید بیرون طوفانه و خدا میخواد از تو محافظت کنه ******************************** وقتي خاطره هاي آدم زياد ميشه ديوار اتاقشون پر عکس ميشه اما هميشه دلت واسه اوني تنگ ميشه که نميتوني عکسشو به ديوار بزني ******************************** صبورانه در انتظار زمان بمان هرچیز در زمان خودش رخ میدهد.باغبان حتی اگر باغش را غرق آب کند درختان خارج از فصل خود میوه نمیدهند! ******************************** دل کندن اگر آسان بود فرهاد به جای بیستون دل می کند نه کوه!! ******************************** زندگی با هم تلخیاش یه درس خوب بهم داد اونم اینه که رفیق اونی نیست که باهاش خوشی رفیق اونیه که بی اون داغونـــــــــــــــــــــی... ******************************** وقتی سکوت خدا را در برابر راز و نیاز دیدی ، نگو خدا با من قهر است ! او به همه کائنات فرمان سکوت داده تا حرف تو را بشنود پس حرف دلت را بگو ******************************** ایستادگی کن تا روشن بمانی شمع های افتاده خاموش می شوند ******************************** هميشه يادت باشه چيز ي كه امروز دار ي شايد آرزوي ديروزت بوده و بزرگترين آرزوي فردات . پس هميشه سعي كن قدر چيزي كه امروز داري رو خوب بدوني !!! ******************************** خداوند همه چيز را در يك روز نيافريده است پس چه چيز باعث شده كه من بينديشم كه مي توانم همه چيز را در يك روز بدست بياورم ******************************** بگذار آدمها تا ميتوانند سنگ باشند، تو از نژاد چشمه باش ******************************** اعتبار آدمها به حضورشان نیست به دلهره ای است که در نبودنشان درست می کنند . . . ******************************** زندگی کن ، حتی اگر بهترینهایت را از دست دادی چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر برایت میسازد ... ******************************** نسيم دانه را از دوش مورچه انداخت... مورچه دانه را دوباره بر دوشش گذاشت و به خدا گفت: " گاهي يادم ميرود که هستي ، کاش بيشتر نسيم مي وزيد... " ******************************** همیشه از فاصله ها گله میکنیم شاید یادمان رفته که در مشق های کودکی برای فهمیدن کلمات کمی فاصله هم لازم بود! ******************************** هر از گاهی دریا هوس میکنه به ساحلش سری بزنه مهم نیست ساحل تحویلش میگیره یا نه ، مهم اثبات وفاداریه دریاست ******************************** برای کسی بسوز که برای خاموش کردنت از اشکش مایه بذاره . . . ******************************** به قول مرشد دل بی درد وجود نداره اگه باشه یک تیکه گوشته اگه تلاطم نداشته باشه میشه لجن مومنه که باید روزی هفتاد تا درد بکشه ******************************** ای شقایق ما جماعت هر چی میکشیم از خودمونه بیاموزیم اگر کسی یادمان نکرد یادش کنیم شاید او تنها تر از ما باشد ******************************** meysam3572@yahoo.com meysam3572@gmail.com
آرشيو مطالب
مهر 1396
شهريور 1396 مرداد 1396 آبان 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1393 مرداد 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 ارديبهشت 1392 اسفند 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390 مرداد 1390 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390 فروردين 1390 اسفند 1389 بهمن 1389
امکانات وب