سلام روزگار....

سلام روزگار....
(ازدست عزیزان چه بگویم گله ای....)
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

welcome to powerclassic

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل نشین اشک و آدرس powerclassic.10r.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر از شما میثم مدیر وبلاگ. powerclassic.orq.ir powerclassic.10r.ir powerclassic.loxblog.com





 

 

دو نوع ریحان وجود که یک نوع آن برگ های سبز و نازکی دارد و نوع دیگر برگ های بنفش رنگ دارد.

 

گیاه ریحان بومی هند است. این گیاه هیچ گونه ترشح زیان آوری ندارد و تمام بخش های آن مثل برگ ، گل و حتی ساقه آن بسیار معطر و خوشبو است. از این رو در تمام دنیا به عنوان یک طعم دهنده و عطر دهنده به غذا مورد استفاده قرار می گیرد.در مصر ، زنان گل های ریحان را در استراحتگاه افراد مورد علاقه شان می ریزند ولی در مالزی ریحان را در محل دفن مرده ها می کارند . در مولداوی رسمی وجود دارد که هنوز هم پا برجاست و آن این است که یک مرد زن مورد علاقه اش را با قبول دسته ای ریحان از او انتخاب می کند.
پزشکان قدیم به سختی اثر درمانی ریحان را قبول می کردند و بیشتر آنها عقیده داشتند که ریحان گیاهی سمی و خطرناک است.

 

 

 

    در ایران نیز افسانه ای در مورد ریحان وجود دارد، بدین شرح که :

 

« گویند اسپرغم پیش از انوشیروان نبود. روزی انوشیروان بارعام داده، و به دیوان قضاوت نشسته بود. ناگاه ماری بزرگ از زیر تخت درآمد. حاضران را از دیدن او ترس به هم رسید. قصد او کردند، شاه فرمود بگذارید شاید شکایتی داشته باشد. به دنبال او برفتند تا به کنار چاهی رسیدند. مار بر کنار چاه حلقه زد، آنگاه به درون رفت و برآمد، چون در آن چاه نگاه کردند، ماری دیدند مرده افتاده و عقربی نیش بر او بند کرده، نیزه ای از بالای چاه بر پشت عقرب فرو برودند و همچنان به نزدیک شاه آوردند و شاهنشاه را از حال مار و نیش عقرب آگاه ساختند. چون یک سال بگذشت، هم در آن روز شاه نشسته بود و به شکایات مردم رسیدگی می کرد.

همان مار به نزدیک سریر آمد و از دهن خود قدری تخم سیاه بریخت و برفت. شاه فرمود آن تخم را کاشتند. از آن تخم اسپرغم بر آمد و انوشیروان که پیوسته زکام داشت از بوییدن و خوردن آن زکامش برطرف شد. شکی نیست که این داستان به این شکل صحت ندارد ولی بعید نیست که بذر را یکی از شاکیان که به حق خود رسیده بود، به عنوان هدیه آورده باشد.»

 

 

    فواید و خواص درمانی ریحان:

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

ریحان گیاهی معطر و بادشکن است. اگر چه بیشتر به عنوان سبزی خوردن یا طعم دهنده به غذا، مورد استفاده قرار می گیرد ولی خواص درمانی خاصی هم دارد که از آن جمله :
۱) ریحان آرامش دهنده ی اعصاب است و برای درمان سردردهای عصبی بسیار مؤثر است. اگر ۲۰ تا ۵۰ گرم ساقه ی ریحان که دارای برگ و گل است را در یک لیتر آب جوش بریزید و ۱۲ دقیقه دم کنید . سپس آن را صاف و شیرین نمایید و پس از هر غذا ۱ فنجان بنوشید که غم و اندوه و افسردگی را برطرف می کند.

۲) ریحان گیاهی نشاط آور است. دم کرده ی ۵۰ گرم ریحان که شیرین شده باشد پس از هر غذا برای معالجه ی سردردهای یک طرفه ( میگرن ) و سردردهای عصبی مفید است . حتی استنشاق بوی ریحان له کرده سردردهای ناشی از سفر را برطرف می کند.

.۳)دم کرده ی ۵۰ گرم ریحان که با عسل شیرین شده باشد برای برطرف کردن گلودرد و آنژین مؤثر است. برای درمان آسم نیز می توان جوشانده ی غلیظی از ریحان تهیه کرد و روزی چند مرتبه دهان را با آن شستشو داد. جوشانده ی سرد آن نیز تب بر است. پس در بیماری های تورمی گلو و سرما خوردگی حتماً از ریحان استفاده کن.

۴) دانه ی ریحان نیز به علت داشتن لعاب فراوان نرم کننده است و در رفع ورم کلیه و ترشحات زنانگی مفید است.

۵) ریحان ضد دل پیچه است ، پس چه خوب است افرادی که دستگاه گوارش حساس دارند و سریع نفخ می کنند با غذا ریحان مصرف کنند.

۶) ریحان در درمان اسهال هم مؤثر است . خوردن تخم بو داده ی ریحان برای درمان اسهال اثر شفا بخش دارد.

۷) جوشانده ی ریحان گرفتگی دستگاه گوارش را رفع می کند و ضد تهوع و استفراغ است.

۸) اسانس ریحان که بازیلیک نام دارد ، بسیار معطر و ضدعفونی کننده ی دستگاه گوارش است و بوی  سیر و پیاز را از دهان می برد. به همین دلیل یک پای ثابت نان و کباب، ریحان تازه است.

۹) ریحان میکروب اسهال و وبا را می کشد و بوی آن پشه و مگس را فراری می دهد . ریحان را در باغچه ی منزل خود بکارید تا به این ترتیب با حشرات مزاحم مبارزه کنید.

۱۰) به نظر می رسد که دانه ی ریحان برای رفع اثر زهر مارگزیدگی ، هم بصورت خوراکی و هم اگر به روی محل زخم گذاشته شود، مؤثر است. عقیده ای هم وجود دارد که ریحان می تواند زگیل را درمان کند.

 

    نظر بزرگان در مورد ریحان در حدیث است که امام صادق ( ع ) فرمود: ریحان سبزی پیامبران است و بدانید که هفت خاصیت در آن وجود دارد:

 

۱- غذا را گوارا می کند.

۲- منفذها را باز می کند

۳- دهان را خوشبو می سازد.

۴-اشتها را به غذا افزایش می دهد.

۵ مرض را از بین می برد.

۶- شخص را از بیماری جذام ایمن می گرداند.

۷- وقتی ریحان در شکم آدمی قرار گیرد، همه ی امراض را ریشه کن می سازد.
در حدیث دیگر، امام کاظم ( ع ) فرمود : ریحان مرض
سل را از بین می برد.

 

 

ریحان و کاهش قند خون بالا

 

مصرف ریحان در کاهش قند بیماران دیابتی نوع ۲ موثر است

یافته‌های یک بررسی حاکی از آن است که مصرف ریحان همراه با رژیم غذایی، میزان قند خون بیماران دیابتی نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت‌نیوز، این پژوهش با هدف تعیین تاثیر مصرف گیاه ریحان بر روی غلظت قند خون بیماران دیابتی نوع ۲ توسط محمد حسن گلزاری و همکارانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.

پژوهش به روش کارآزمایی بالینی روی ۱۶ بیمار که تحت درمان با داروهای پایین آورنده قند خون نبودند، انجام شد.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

نمونه‌ها به طور تصادفی به دو گروه هفت نفری تقسیم شدند. به گروه آزمایش روزانه ۲۰ گرم پودر ریحان مخلوط با ماست، همراه با رژیم غذایی معمولی به مدت چهار هفته داده شد و گروه شاهد فقط رژیم غذایی معمولی را دریافت کردند.

پس از دو هفته دوره پاکسازی، جای گروه آزمایش با شاهد عوض شد. سپس میزان قند خون ناشتا و قند خون دو ساعت بعد از صبحانه ی هر گروه گرفته شد و اختلاف هر گروه با آزمون های آماری تعیین گردید.
یافته ها نشان داد میانگین مقدار کربوهیدرات و فیبر دریافتی در دو دوره مصرف ریحان، به طور معنی داری از دوره مصرف غذای معمولی بیشتر بود.

غلظت قند خون ناشتا در پایان دوره مصرف ریحان همراه با رژیم معمولی، در مقایسه با مقادیر پایه این دوره و همچنین نسبت به دوره رژیم معمولی کاهش معنی دار آماری داشت.

غلظت قند خون دو ساعت پس از صرف صبحانه استاندارد در پایان دوره مصرف ریحان همراه با رژیم معمولی در مقایسه با مقادیر پایه این دوره و همچنین نسبت به دوره رژیم معمولی کاهش معنی دار آماری نشان داد .
نتایج حاکی از آن است که مصرف ریحان همراه با رژیم غذایی، غلظت قند خون بیماران دیابتی نوع ۲ را کاهش می دهد.

انجام پژوهش مشابهی بر روی تاثیر این گیاه بر چربی های خون ، هموگلوبین گلیکوزیله، مواد معدنی و ویتامین های خون و همین طور تاثیر دراز مدت آن توصیه می‌شود.

 

 

استفاده از ریحان برای بسته بندی مواد غذایی

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

دانشمندان اسپانیایی موفق شده اند با استفاده از سبزی ریحان، نوعی ورقه نازک پلاستیکی برای بسته بندی گوشت ، پنیر و دیگر مواد غذایی تولید کنند. مواد ضد باکتریایی ریحان برای مقابله با آلودگی مواد غذایی مفید بوده و تاریخ مصرف مواد غذایی را طولانی تر می کند.

محققان اسپانیایی با یک اقدام ابتکاری، پلیمرهای تازه ای تولید کرده اند که مولکول های آنها از ترکیب مولکول های سبزی ریحان و مولکول های مواد شیمیایی پلاستیکی درست شده است.

زمانی که از این ورقه ها برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌شود، ذرات آب درون ماده غذایی ، مولکول های ضد باکتری ریحان را به خود جذب می‌کند و موجب می شود ماده غذایی از وجود باکتریها عاری شود.
محققان برای آنکه مولکول های ریحان فقط به درون ماده غذایی نفوذ کند و در فضای آزاد بیرون بسته بندی پراکنده نشود، سطح بیرونی ورقه پلاستیکی را با لایه نفوذ ناپذیرتری پوشش داده اند که از فرار مولکولهای ریحان جلوگیری به عمل می‌آورد.

استفاده از خاصیت میکرب کش سبزیجات برای تولید بسته بندی ها و پوشش های مواد غذایی در برخی دیگر از کشورهای پیشرفته نظیر ژاپن، سابقه داشته است.
در ژاپن از ترب کوهی برای تولید ورقه های بسته بندی استفاده می شود، اما مصرف کنندگان از این امر ناراضی بوده اند که طعم و بوی ترب کوهی از پوشش پلاستیکی به درون مواد غذایی سرایت می کند و طعم این مواد را تغییر می دهد.

در پوشش تولید شده به وسیله محققان اسپانیایی از تعداد کمتری مولکول های ریحان استفاده شده و از این گذشته مولکول های ریحان برخلاف مولکولهای ترب کوهی جذب آب موجود در مواد غذایی نشده و طعم غذاها را تغییر نمی دهد.

 

 

ریحان گیاه مقدس

 

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

شرح:     استفاده از ریحان به عنوان یک گیاه دارویی از زمانهای قدیم رایج بوده، اما امروزه این گیاه ارزشمند وارد جریان زندگی روزانه شده و بیشتر به عنوان یک چاشنی در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ریحان تازه را در سفره بسیاری از خانواده های ایرانی می شود دید. به خصوص وقتی پای کباب داغ و دوغ خنک در میان باشد.

خاستگاه اصلی ریحان ، آسیا و خاورمیانه است ، اما با جابجائی و کشت آن در سایر مناطق، امروزه دست کم ۵۰۰۰ سال است که صدها رقم از آن را در نواحی مختلف کره زمین می توان دید. . هر کدام از نژادهای این گیاه، از واریته های دارای عطر لیمو گرفته تا ارقام کافور مانند ، دارای ساختمان شیمیایی مخصوص به خود هستند .

استفاده از ریحان درغذاهای مدیترانه ای کاربرد زیادی دارد. از این سبزی در غذاهای پختنی و به علاوه از پودر ریحان خشک شده به عنوان یک چاشنی ارزان و سودمند برای طعم بخشیدن به غذاها استفاده می شود.

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

بر اساس یک سنت قدیمی در هندوستان ، روزانه دو بار صبح و عصر ، گیاه ریحان را ستایش می کنند، آن را آبیاری کرده و کنار آن چراغ روشن می کنند . باور این قوم بوده و هست که این گیاه همه خانواده را از شر محافظت می کند و خوش شانسی می آورد.

 

نقش ریحان در تندرستی

 

ریحان دارای خواص درمانی ارزشمندی است. برگها و دانه ها قسمت مهم دارویی این گیاه هستندکه این هم امتیاز مفیدی در دستورالعمل غذا در سرتاسر جهان است .ریحان مقدس همچنین یک گیاه دارویی برای تعداد زیادی دردهای عمومی است که اینجا به ۱۵ مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

 

سلامت قلب

 

ریحان منبع خوبی از بتا کاروتن است که به آسانی خودش را تبدیل به ویتامین A می کند. ریحان از سلولهائی که لایه داخلی خیلی از اندامهای بدن را تشکیل می دهند ، در مقابل آسیبهای رادیکالهای آزاد محافظت می کند و همچنین جلوی اکسیده کردن کلسترول در خون را توسط رادیکالهای آزاد می گیرد و تاثیر چشمگیری در کاهش درگیری عروق قلب یا وقوع حملات قلبی ایفا می کند .

ریحان همچنین سرشار از منیزیوم است که موجب تقویت ماهیچه های بدن به ویژه قلب خواهد شد.

 

حفاظت از DNA و خواص ضد باکتریائی

 

ریحان از یک جزء اصلی فعال که فلائونوئید نامیده می شود تشکیل شده که حفاظت از بافت سلولی را بر عهده دارد. اورینتین و ویسنین دو فلائونوئیدهائی هستند که ساختمان گلوبولهای سفید و کروموزومها را ، از آسیبهای مربوط به تشعشعات و اکسیژن آزاد در امان می دارند. ریحان همچنین بدن را در برابر انواع متفاوتی از باکتریهای ناخواسته محافظت می کند .

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

روغنهای فرار ریحان حاوی استراگل ، لینالول ، مایرسین و لیمونین بوده و درمحدود کردن رشد انواع باکتریها از جمله e.coil (که موجب عفونت های گوارشی می شود) و باکتری p.o نقش فعالی را ایفا می کند .

 

کمک به هضم مواد غذایی

 

روغنهای فرار ریحان به عنوان نیرو بخش گوارشی استفاده می شوند . از آنجایی که روغن ریحان خواص ضد نفخ دارد ، آن در درمان سوء هاضمه ، یبوست ، درد شکم و نفخ شکم استعمال می شود . روغنهای فرار ریحان فوراً وسیله تسکین گاز معده و روده را فراهم می کند.

 

ضد تهوع

 

برگ ریحان نقش چشمگیری در کاهش حالت تهوع ناشی از بیماری های مختلف دارد.

 

سرماخوردگی

 

روغنهای فرار ریحان تب ناشی از سرماخوردگی ، آنفولانزا ی تسکین می دهد. ریحان خصوصیت ضد انقباض و ضد تشنج دارد. به علاوه در کاهش سرفه های ناشی از سیاه سرفه نیز از ریحان استفاده شده است .

 

یرقان (زردی )

 

بهترین معالجه برای بیماری یرقان ریحان است. مصرف معجونی از۱۰ برگ ریحان با ۱۰گرم آب تربچه و ۱۰ گرم شکر زرد به طور منظم برای ۱ ماه و سه بار در روز ، زردی را درمان می کند .

 

دستگاه تنفس

 

صرف نظر از استفاده از ریحان برای سرفه، درموارد آسم ، برونشیت ، و عفونتهای سینوس نیز استفاده می شود . ترکیبی مانند ویتامین C کامفن ، ایجنول ، و سینگل موجود درروغنهای فرار نه تنها عفونتهای ریه را درمان می کنند بلکه احتقان در ریه ها را نیز درمان می کند . این ترکیبات همچنین در التیام آسیبهای ریوی ناشی از سیگار ، بیماری سل ، سرطان ریه نیز موثر می باشد . به علاوه به دلیل دارا بودن خواص آنتی بیوتیکی به درمان بیماری سل نیز کمک می کند .

 

درمان عفونتها

 

روغنهای فرار به دلیل داشتن خواص ضد باکتریائی، درمان خوبی برای عفونتهای مختلفی از قبیل بریدگی ها ، زخمها ، عفونتهای پوستی ، عفونتهای مثانه و غیره هستند. این روغنهای فرار در عفونتهای ویروسی نیز مفید هستند . خواص ضد تورم عصاره ریحان می تواند باتسکین استرس وارده به دستگاه تنفسی در معالجه عفونت های آن موثر باشد.

 

تنش های روانی
روغن فرار ریحان خاصیت آرامبخشی دارد از این رو در درمان تنشهای عصبی، خستگی های ذهنی ، مالیخولیا ، سردردهای میگرنی و افسردگی استفاده می شود . ضمن اینکه این ماده به دلیل همین خصوصیت استفاده وسیعی در مراکز عطر درمانی دارد. مصرف مداوم روغن های معطر ریحان موجب تقویت ذهن می شود.

 

گردش خون

 

روغن ریحان گردش خون را بهبود می بخشد و بنابراین به افزایش متابولیسم کمک می کند .

 

تسکین درد

 

روغن ریحان ضد درد است و درد را تسکین می دهد .از این رو در آرتروز ، زخم ، آسیب ، سوختگی ، کبود شدگی ، جراحات ورزشی ، سر درد و سایر دردها مناسب است .

 

بیماری های چشم

 

شسشتوی چشمها با آبی که چند برگ ریحان در آن خیس خورده باشد ، در تسکین ورم ملتحمه چشم ، جوشها و عفونتهای ویروسی ، باکتریایی و قارچی موثر است. مصرف منظم می تواند چشمها را از تمام آسیبهای رادیکالهای آزاد ازقبیل آب مروارید ، دژنراسیون ماکولا ، آب سیاه ، ورم ملتحمه نوزادان و محافظت کند. چون روغنهای فرار ریحان خواص آنتی اکسیدانی دارد .

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

 

مراقبت از پوست

 

مردمی که از وضعیت ناراحتی های پوستی از قبیل پوست خشک رنج می برند می توانند با مقداری عصاره ریحان مقدس تسکین یابند. اتصال با کلسیم ، فسفر ، کاروتن و ویتامین C ، عصاره ریحان مقدس می تواند به طراوت پوست کمک کند . استفاده از این عصاره نه تنها خارش و تحریکات پوستی را سبک می کند بلکه موجب افزایش خاصیت انعطاف پذیری پوست نیز می شود.

 

مواد آرایشی

 

روغنهای فرار ریحان ماده مناسبی برای ماساژ موضعی پوست هستند . این کار موجب شفافیت پوست به ویژه در افرادی که از کدر بودن پوستشان رنج می برند می شود. همچنین استفاده از این ماده موی سر را شفاف می کند . به همین دلیل از ترکیبات حاوی عصاره ریحان برای ترمیم پوست سر و مو در افرادی که موهایشان در اثر رنگ کردن مو آسیب دیده می شود.

 

اکسیر جوانی

 

ویتامینهای C ، ویتامین A ، فیتونوتراینت ها و روغنهای فرار اکسیدانهای عالی هستند که بدن را در برابر آسیبهای ناشی از رادیکالهای آزاد حفاظت می کنند . در طب سنتی هند، آیورودا روغن فرار ریحان به عنوان یک ترکیب نیروبخش برای بازگرداندن جوانی و اجتناب از پیری در نظر گرفته شده است .

قند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
[ 22 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 5:2 PM ] [ meysam ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خداوندا برای همسایه که نان مرا ربود، نان برای عزیزانی که قلب مرا شکستند، مهربان برای کسانی که روح مرا آزردند، بخشش و برای خویشتن خویش ، آگاهی و عشق می طلبم . . . به توکل نام اعظمت 'بسم الله الرحمن الرحیم' ******************************** باسلام من میثم مدیر وبلاگ powerclassic ورود شما رو به این وبلاگ خوش آمد میگم برای دسترسی به تمامی مطالب به موضوعات مراجعه کنید ******************************** يادت باشه هيچ وقت عاشق نشي ، اگه عاشق شدي اين حرف رو يادت نره يادمان باشد ، در عشق گر به وصال يار نائل آمديم ، شكر خدا را گوئيم و سجدۀ شكر، و گر سرنوشتمان چيزي جز دوري يار و وصال در خيال نبود از آن پس جايگاه جسم و روح و قلب عاشقمان جاييست كه آن را نامند ، گورستان ******************************** به سلامتی اونایی که... درد و دل همه رو گوش میدن...... اما معلوم نیست خودشون کجا درد و دل میکنن... سلامتی اونایی که به ظاهر آرومن ولی توی دلشون سونامی هست سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . . به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره ب راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن....! سلامتي بيل! که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر مي‌شه سلامتی اونايی که بی کسن ولی ناکس نیستن.. سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه! به سلامتی دریا: نه به خاطر بزرگیش….. واسه یک‌رنگیش به سلامتی اشک که وقتی میاد طرف خالی می‌شه و بقیه پر سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه ترکمون کنن درکمون میکنن سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست به سلامتی دیوار که هر مرد و نامردی بهش پشت کرد و به هیشکی پشت نکرد به سلامتي اوني که باخت تا رفيقش برنده باشه سلامتی خودش، خودم و خودت. همه اونایی که دوستشون داریم و نمیدونن، دوستمون دارن و نمیدونیم ******************************** گاه دلتنگ میشوم .... دلتنگ تر از همه دلتنگی ها... گوشه ای می نشینم...... و حسرت ها را می شمارم... باختن ها را و صدای شکستن ها را... نمیدانم من کدام امید را نا امید کردم... کدام خواهش را نشنیدم... وبه کدام دلتنگی خندیدم ... که این چنین دلتنگم... ******************************** کسی که برای بودنت خدا را شکر نمی کند برای برگشتنت نیز دعا نخواهد کرد ******************************** گاهی خدا درها رو میبنده و پنجره ها رو قفل می کنه زیباست اگه فکر کنی شاید بیرون طوفانه و خدا میخواد از تو محافظت کنه ******************************** وقتي خاطره هاي آدم زياد ميشه ديوار اتاقشون پر عکس ميشه اما هميشه دلت واسه اوني تنگ ميشه که نميتوني عکسشو به ديوار بزني ******************************** صبورانه در انتظار زمان بمان هرچیز در زمان خودش رخ میدهد.باغبان حتی اگر باغش را غرق آب کند درختان خارج از فصل خود میوه نمیدهند! ******************************** دل کندن اگر آسان بود فرهاد به جای بیستون دل می کند نه کوه!! ******************************** زندگی با هم تلخیاش یه درس خوب بهم داد اونم اینه که رفیق اونی نیست که باهاش خوشی رفیق اونیه که بی اون داغونـــــــــــــــــــــی... ******************************** وقتی سکوت خدا را در برابر راز و نیاز دیدی ، نگو خدا با من قهر است ! او به همه کائنات فرمان سکوت داده تا حرف تو را بشنود پس حرف دلت را بگو ******************************** ایستادگی کن تا روشن بمانی شمع های افتاده خاموش می شوند ******************************** هميشه يادت باشه چيز ي كه امروز دار ي شايد آرزوي ديروزت بوده و بزرگترين آرزوي فردات . پس هميشه سعي كن قدر چيزي كه امروز داري رو خوب بدوني !!! ******************************** خداوند همه چيز را در يك روز نيافريده است پس چه چيز باعث شده كه من بينديشم كه مي توانم همه چيز را در يك روز بدست بياورم ******************************** بگذار آدمها تا ميتوانند سنگ باشند، تو از نژاد چشمه باش ******************************** اعتبار آدمها به حضورشان نیست به دلهره ای است که در نبودنشان درست می کنند . . . ******************************** زندگی کن ، حتی اگر بهترینهایت را از دست دادی چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر برایت میسازد ... ******************************** نسيم دانه را از دوش مورچه انداخت... مورچه دانه را دوباره بر دوشش گذاشت و به خدا گفت: " گاهي يادم ميرود که هستي ، کاش بيشتر نسيم مي وزيد... " ******************************** همیشه از فاصله ها گله میکنیم شاید یادمان رفته که در مشق های کودکی برای فهمیدن کلمات کمی فاصله هم لازم بود! ******************************** هر از گاهی دریا هوس میکنه به ساحلش سری بزنه مهم نیست ساحل تحویلش میگیره یا نه ، مهم اثبات وفاداریه دریاست ******************************** برای کسی بسوز که برای خاموش کردنت از اشکش مایه بذاره . . . ******************************** به قول مرشد دل بی درد وجود نداره اگه باشه یک تیکه گوشته اگه تلاطم نداشته باشه میشه لجن مومنه که باید روزی هفتاد تا درد بکشه ******************************** ای شقایق ما جماعت هر چی میکشیم از خودمونه بیاموزیم اگر کسی یادمان نکرد یادش کنیم شاید او تنها تر از ما باشد ******************************** meysam3572@yahoo.com meysam3572@gmail.com
آرشيو مطالب
مهر 1396
شهريور 1396 مرداد 1396 آبان 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1393 مرداد 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 ارديبهشت 1392 اسفند 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390 مرداد 1390 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390 فروردين 1390 اسفند 1389 بهمن 1389
امکانات وب