سلام روزگار....

سلام روزگار....
(ازدست عزیزان چه بگویم گله ای....)
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

welcome to powerclassic

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل نشین اشک و آدرس powerclassic.10r.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر از شما میثم مدیر وبلاگ. powerclassic.orq.ir powerclassic.10r.ir powerclassic.loxblog.com






كاربرد پودرمالت در صنعت نان
 

فاطمه افروغ/گفت و گو با دكتر محمدحسين عزيزي متخصص صنايع‌غذايي

http://image.made-in-china.com/2f0j00GCSTewafJRuv/Malt-Extract-Powder.jpg

خيلي از ما نام عصاره مالت را روي برچسب مواد تشکيل‌دهنده انواع ماءالشعيرها ديده‌ايم و در همين هفته‌نامه سلامت هم بارها به بحث و بررسي تمام زواياي پيدا و پنهان آن پرداخته‌ايم اما اين روزها در صنايع غذايي به خصوص صنايع آرد و نان، صحبت از پودرمالت است؛ پودري که به ادعاي توليدکنندگان نان‌هاي صنعتي باعث بهبود کيفيت، عطر و طعم نان‌ها مي‌شود...

توليدکنندگان نان‌هايي که از پودرمالت در ترکيب آردشان استفاده مي‌کنند، مدعي هستند که اين پودر باعث بالا‌رفتن ارزش تغذيه‌اي نان‌هايشان هم مي‌شود. به همين دليل و براي پي بردن به درست و غلط چنين ادعاهايي گفت‌وگويي با دکتر محمدحسين عزيزي، متخصص صنايع غذايي و عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس انجام داديم که خواندن آن اطلاعات خوبي را درباره اين پودر به شما خواهد داد.


سلامت: آقاي دکتر! پودرمالت را چگونه توليد مي‌کنند؟

«مالت» به دانه‌هاي جويي گفته مي‌شود که خيس‌شان کرده‌اند و تا حد معيني هم اجازه جوانه‌زدن را به آنها داده‌اند. اگر جوهاي جوانه?زده را تحت شرايط خاصي خشک و بعد از خشک‌ کردن آسياب کنند، پودرمالت به دست مي‌آيد. گاهي جوهاي خشک و آسياب‌شده را در صنايع با آب مخلوط و عصاره آن را جدا مي‌کنند يعني با جدا‌کردن قسمت‌هاي محلول و غيرمحلول پودرمالت و کشيدن عصاره آن قسمتي از مالت که در آب حل‌شده است را حرارت مي‌دهند و تغليظ مي‌کنند و دوباره پودرمالت را با اين روش به دست مي‌آورند.

سلامت: آيا اين دو نوع پودرمالت که با روش‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند تفاوتي هم با يکديگر دارند؟

بله، پودرمالتي که به روش اول و با خشک و پودر‌کردن جوانه جو به دست مي‌آيد کمي ناخالصي مانند پوسته جو دارد اما پودرمالتي که با تغليظ عصاره به دست مي‌آيد، کاملا صاف و خالص است.

سلامت: آيا پودرمالت خواص جوي کامل را دارد؟

اول اينکه خود جو نسبت به گندم از ارزش تغذيه‌اي و خواص بالاتري برخوردار است. يعني جو از نظر ميزان ويتامين‌هاي گروه B و پروتئين، از گندم غني‌تر است و اصلا مصرف جو به دليل وجود همين ويتامين B به افراد توصيه مي‌شود. به خصوص به آنهايي که به برخي از بيماري‌ها مانند فشارخون يا ديابت مبتلا هستند، خوردن غذاها و خوراکي‌هايي مثل نان جو که حاوي اين ماده‌مغذي هستند، پيشنهاد مي‌شود. دوم اينکه از آنجايي که پودرمالت از جو تهيه مي‌شود تا حدي ويتامين‌ها، پروتئين، املاح و ساير موادمغذي جو را دارد. به علاوه فعاليت‌هاي آنزيمي پودرمالت هم کمي بالاست.

سلامت: منظورتان از فعاليت‌هاي آنزيمي چيست؟

ببينيد، وقتي پودرمالت را در صنايع غذايي به آرد نان اضافه مي‌کنند، فعاليت‌هاي آنزيمي مناسبي براي تخمير خمير نان به وجود مي‌آيد. تسريع در تخمير، يک مزيت براي پودرمالت در صنايع آرد و نان محسوب مي‌شود. از طرف ديگر، پودرمالت داراي عطر و طعم خاصي است که باعث موردپسند بودن نان‌هايي که آردشان با اين پودر مخلوط‌شده است، مي‌شود. به‌طور کلي، کيفيت خوراکي و عطر و طعم تمام فرآورده‌هايي که در روند توليدشان از پودرمالت استفاده شده، بهتر از ساير فرآورده‌هاست. همين ايجاد حس مطلوب آروماتيک در مصرف‌کنندگان توليدکننده را به سمت استفاده از پودرمالت در محصولاتش سوق مي‌دهد.

سلامت: آيا در تهيه نان‌هاي سنتي هم از پودرمالت استفاده مي‌شود يا استفاده از اين ماده‌مغذي، تنها به نان‌هاي صنعتي محدود‌شده است؟

راستش را بخواهيد به نان‌هاي سنتي ما مانند لواش، تافتون، بربري و سنگک مواد خاصي اضافه نمي‌شود. اين نان‌ها با آرد، آب، مقدار کمي نمک و مخمر يا همان خمير مايه درست مي‌شوند و ويتامين، املاح، بهبود‌دهنده‌ها يا مالت براي غني‌سازي به آرد آنها افزوده نمي‌شود.

سلامت: چرا؟

چون نان‌هاي سنتي قيمت‌هاي واحدي دارند و اگر قرار به اضافه‌کردن بهبود‌‌دهنده‌ها به آنها باشد به‌طور حتم قيمت‌شان هم بالا مي‌رود و ممکن است مشکلي از اين نظر براي مصرف‌کننده‌هاي اين نان‌ها پيش بيايد. از طرف ديگر، متاسفانه نانواهاي سنتي ما با چنين موادي آشنا نيستند و استفاده از محصولاتي مانند پودرمالت در بين آنها مرسوم نيست. استفاده از بهبوددهنده‌ها و پودرمالت، بيشتر در نانوايي‌هاي صنعتي، توليدي‌هاي نان فانتزي و در کارخانه‌هاي توليد نان صورت مي‌گيرد. معمولا افرادي که مغازه نان فانتزي دارند يا نان صنعتي توليد مي‌کنند از معلومات علمي و آگاهي بيشتري نسبت به نانواهاي سنتي برخوردار هستند و براي توليد محصولاتشان هم از متخصصان صنايع غذايي کمک مي‌گيرند. بنابراين توليد نان جو و نان‌هايي که در ترکيب آردشان از ويتامين‌هاي مختلف و پودرمالت استفاده‌شده است، در نانوايي‌هاي صنعتي دور از انتظار نخواهد بود. استفاده از انواع بهبوددهنده‌ها براي بالا بردن کيفيت حجم، طعم و بافت ظاهري نان‌هاي صنعتي هم از جمله کارهايي است که در مراکز توليد اين نان‌ها صورت مي‌گيرد.

سلامت: آيا نان‌هاي صنعتي غني‌شده با پودرمالت هم مانند نان‌هاي جو، تيره‌رنگ هستند؟

بله، البته ميزان تيرگي اين نان‌ها بستگي به مقدار پودرمالتي دارد که به آنها اضافه مي‌شود. اگر ميزان پودرمالت، بسيار اندک باشد که شما اصلا تغيير رنگي را مشاهده نخواهيد کرد اما با افزايش حجم پودرمالت در آرد نان‌هاي صنعتي، رنگ آنها هم تيره‌تر خواهد شد. به دليل اينکه فرآيند تغليظ و خشک‌کردن در مورد عصاره و پودرمالت صورت مي‌گيرد بنابراين اين فرآورده‌ها کمي از خود جو هم تيره‌تر هستند و باعث قهوه‌اي رنگ‌شدن نان‌ها مي‌شوند.
http://www.thedietdiary.com/blog/wp-content/uploads/2010/09/WhiteWholeWheatBread.jpg
سلامت: تفاوت بين پودر مالت و جوانه جو در چيست؟

جوانه جو در حقيقت همان مراحل اوليه توليد مالت است. يعني ابتدا براي توليد مالت، جو را در شرايط جوانه‌زني قرار مي‌دهند. البته جو، حبوبات و غلات جوانه زده را به‌صورت تازه مصرف مي‌کنند. در اثر جوانه‌زدن، برخي ويتامين‌‌ها به دليل فعاليت‌هاي آنزيمي دوران جوانه‌زني به محصولاتي که جوانه زده‌اند، اضافه مي‌شوند. مصرف حبوبات و غلات جوانه‌زده تازه هم به‌دليل ميزان ويتامين‌ها و املاح آنها به افراد توصيه مي‌شود. البته فعاليت‌هاي آنزيمي جوانه‌ها به هضم بهتر موادغذايي در دستگاه گوارش کمک مي‌کند. از نظر ميزان ويتامين‌ها نيز جوانه جو از پودرمالت غني‌تر است اما نمي‌توان از رنگ، عطر، طعم و فعاليت‌هاي آنزيمي بيشتر و بهتر پودرمالت در برابر جوانه جو، چشم‌پوشي کرد.

سلامت: به غير از نان از اين پودر در توليد چه محصولات ديگري استفاده مي‌شود؟

در صنعت شکلات، فرآورده‌هاي لبني و نوشيدني‌هاي داراي شير، بستني و غذاي کودک نيز اين پودر کاربرد وسيعي دارد.

 

 

 

 

 

 


6 سوالي که درباره تافي‌ها مي‌پرسند

http://www.saloo-co.com/images/bonbon_k.gif

شهرام ارشدي‌نژاد/کارشناس ارشد صنايع غذايي/ مدرس دانشگاه‌هاي جامع علمي کاربردي/سرک کشيدن به دنياي شيرين تافي‌ها



آبنبات‌ها انواعي از شيريني‌ها هستند که بخش زيادي از آنها را شکر يا ساير شيرين‌کننده‌ها تشکيل مي‌دهند و فرآيند توليدشان با شکلات کاملا متفاوت است. در واقع از جوشاندن شيرين‌کننده‌ها با آب به علاوه چاشني‌هاي مناسب و سرد کردن اين شربت غليظ و شکل دادن به آن، آبنبات‌ها به وجود مي‌آيد...

ما در صنايع شيريني و شکلات، انواع و اقسام آبنبات‌ها را داريم؛ از آبنبات‌هاي سخت يا همان Hard Candy گرفته تا آبنبات‌هاي نرم ياSoft Candy نظير فاژه (Fudge) و تافي‌ها، مارشمالوها (مانند شکرپنير)، فوندانت، آبنبات‌هاي ژله‌اي و آبنبات‌هاي مغزدار. معمولا حرارت بالا و غلظت بيشتر شکر باعث توليد آبنبات‌هاي سخت و حرارت کمتر که منجر به باقي ماندن رطوبت بيشتر در آبنبات مي‌شود، باعث توليد آبنبات‌هاي نرم‌تر مي‌شود. مقدار رطوبت موجود در آبنبات‌هاي نرم از آبنبات‌هاي سخت بيشتر است. آبنبات‌هاي نرم بيشتر مخلوطي از بلورهاي ريز شکر يا شربت همراه آب يا شير هستند. حالا ممکن است از کره، طعم‌دهنده‌هاي مناسب ورنگ‌هاي مجاز خوراکي هم در برخي از آبنبات‌هاي نرم مانند فاژه‌ها يا تافي‌ها استفاده کنند.


1 تافي?ها از چه موادي تشکيل شده?اند؟

تافي‌ها از جوشاندن مخلوط شکر و گلوکز همراه رنگ و طعم‌دهنده‌هاي مجاز توليد مي‌شوند. البته از روغن‌هاي نباتي هيدروژنه هم در تهيه تافي‌ها استفاده مي‌کنند. لزوم استفاده از روغن نباتي در روند توليد تافي‌ها به دليل اين است که آبنبات‌هاي نرم هنگام مصرف به دندان نچسبند و همچنين باعث حفظ رطوبت در محصول نهايي مي‌شود. مارشمالوها نيز نوعي از آبنبات‌هاي اسفنجي هستند که علاوه بر شکر و گلوکز از عوامل ژله‌اي کننده نظير ژلاتين، پکتين و صمغ‌هايي مانند آگارآگار در روند توليدشان استفاده مي‌شود.


2 روش توليد تافي‌ها چگونه است؟

براي توليد تافي و آبنبات يک روش کلي وجود دارد. ابتدا مواد اوليه که شامل شکر،‌ گلوکز، آب و... مي‌شود را بر اساس فرمولاسيون توليد، وارد ديگ پخت‌ هانزلا مي‌کنند و عمليات پخت را روي آنها صورت مي‌دهند. در واقع طي عمليات پخت با تنظيم مدت زمان و ميزان حرارت، انواع و اقسام آبنبات‌ها توليد مي‌شوند. بعد از انجام عمليات پخت، خمير به دست آمده را به ميزهاي سردکننده منتقل مي‌کنند. در مرحله سردکردن خمير، برخي از افزودني‌ها را هم به آن اضافه مي‌کنند. سپس در صورت نياز و در برخي از تافي‌ها و آبنبات‌ها، عمليات تاب‌دهي هم صورت مي‌پذيرد. يعني قسمتي از آبنبات را در صورت نياز ورز مي‌دهند. بعد از طي کردن اين مراحل، خمير وارد سيستمي مي‌شود که آن را رول مي‌کند و سپس تافي به دستگاه قالب‌زني و بسته‌بندي اوليه و نهايي منتقل و در نهايت آماده ورود به بازار مصرف مي‌شود.


3 آيا از کنسانتره ميوه در تهيه تافي‌ها استفاده مي‌شود؟

معمولا از کنسانتره ميوه در تهيه تافي‌ها و آبنبات‌هاي نرم كمتر استفاده مي‌شود. گاهي در مغزي تافي‌ها از کنسانتره ميوه‌ها کمک مي‌گيرند و گاهي نيز از مارمالاد ميوه‌ها براي مغزي تافي‌ها استفاده مي‌شود. مغزي تافي‌ها بيشتر از شکر، گلوکز، شربت اينورت، مارمالاد، اسانس، اسيد سيتريک و رنگ‌هاي مجاز خوراکي تهيه مي‌شوند. افزودن مقداري ژلاتين، پوره ميوه و اسيد سيتريک هم در تافي‌هاي ميوه‌اي کار رايجي است. در اکثر تافي‌هاي موجود در بازار معمولا از اسانس و رنگ‌هاي خوراکي کمک گرفته شده و کنسانتره و عصاره ميوه‌ها، کمتر به كار مي‌روند.


4 آيا تافي‌ها ارزش غذايي دارند؟

تافي‌ها انواع مختلفي دارند و در تهيه هر کدام از آنها از مواد خاصي استفاده مي‌شود که گاهي ارزش غذايي خوبي نيز دارند. مثلا در تافي‌هاي شيري از شير خشک کمک مي‌گيرند. در تافي‌هاي نارگيلي، پودر نارگيل و در مغزي بعضي از تافي‌هاي مغزدار از مارمالاد استفاده مي‌کنند. حتي در برخي از تافي‌‌ها، پوره يا خمير خرما را هم براي بالا بردن ارزش تغذيه‌اي آن به کار مي‌برند. بنابراين ما نمي‌توانيم بگوييم که تافي‌ها هيچ ارزش غذايي‌اي ندارند. از بحث شکر موجود در اين محصولات که بگذريم، مي‌توانيم به خاطر تنوع در سبد کالاي مصرفي و لذت از خوردن هم که شده، گاهي تافي‌ها را در رژيم روزانه‌مان بگنجانيم و چه بهتر که براي اين کار از تافي‌هاي مغذي‌تري مانند خرمايي يا نارگيلي بهره ببريم.

http://www.bulkecandy.com/images/taffy-town-watermelon-taffy-5lb-bulk.jpg
5 تافي‌ها براي چه کساني ضرر دارد؟

به‌طورکلي، تافي‌ها از مقدار زيادي شکر تهيه مي‌شوند و به همين خاطر مصرف آنها براي افرادي که بيماري ديابت يا زمينه ارثي ابتلا به آن را دارند، چندان توصيه نمي‌شود؛ و همين‌طور افرادي که تري‌گليسريدشان بالاست يا آنهايي که از اضافه وزن و چاقي رنج مي‌برند بايد حد تعادل را در مصرف اين محصولات رعايت کنند. اصلا بهتر است که همه ما نه تنها در مورد مصرف تافي‌ها، بلکه درباره مصرف تمام گروه‌هاي مواد غذايي به شعار تغذيه‌اي «تنوع و اعتدال» پايبند باشيم تا مشکلي برايمان پيش نيايد.

6 چرا بايد پس از مصرف تافي‌ها مسواک بزنيم؟

آنچه باعث پوسيدگي دندان‌ها مي‌شود، تخمير کربوهيدرات‌ها توسط ميکروارگانيسم‌هايي نظير استرپتوکوکوس موتانس است که منجر به توليد اسيدهايي مانند اسيد لاکتيک، اسيد استيک، اسيدپروپيونيک و... در دهان مي‌شوند. در بين اسيدهاي مختلف، اسيد لاکتيک نقش پررنگ‌تري را در پوسيدگي دندان‌ها ايفا مي‌کند. در بين قندهايي هم که ما مصرف مي‌کنيم، ساکاروز (شکر معمولي)، فروکتوز و گلوکز بيشتر از ساير مواد قندي محيط دهان را اسيدي و دندان‌ها را مستعد پوسيدگي مي‌کنند. به همين خاطر به تمام افراد توصيه مي‌شود که پس از مصرف انواع شيريني، شکلات‌ و کربوهيدرات‌ها، حتما دندان‌هايشان را مسواک بزنند يا دهانشان را با آب بشويند و در صورت امکان هم از نخ دندان براي پاک کردن فضاي بين دندان‌هايشان کمک بگيرند. چون سطح تماس بزاق دندان با اين نواحي کمتر است و امکان پايين آمدن اسيديته در فضاي بين دنداني و پوسيدگي آن، بيشتر مي‌شود.
 

 

 


لبـاس‌هـاي گـرم امـا كـم‌وزن انتخـاب كنيـد

 

http://www.notsoboringlife.com/wp-content/uploads/2008/11/knitting.png

سارا دماوندان/چند نکته مهم درباره بافتني ها



نتايج برخي تحقيقات نشان داده گرماي ناشي از لباس‌هاي زمستاني، كاپشن‌ها و جوراب‌هاي پشمي و ژاكت‌هاي بافتني، نتيجه فعل و انفعالات كاملا علمي است كه جنس، ميزان ضخامت و نازكي و لباس‌ها در آن تاثير دارد. لباس‌هاي گرم اما كم‌وزن انتخاب كنيد...

همين تحقيقات مي?گويد بايد لباسي در زمستان پوشيده شود كه با كمترين وزن، بيشترين گرماي ممكن را به بدن برساند. لباسي‌هايي كه از پشم و پوست حيوانات بافته شده‌اند، بسيار مرغوب هستند اما گران بودن اين لباس‌ها مهم‌ترين معضل براي مصرف‌كنندگان است پس در چنين شرايطي مي‌توان از الياف مصنوعي كه در حال حاضر در صنعت پوشاك كاربرد بسياري دارند، استفاده كرد.

در زمستان بهتر است شلوار جين‌ و شلوارهاي مناسب فصل سرما پوشيد. اين لباس‌ها شما را گرم نگه مي‌دارند و براي هر سني مناسب هستند.


با توجه به آلودگي هوا به‌خصوص در شهرهاي بزرگ و صنعتي، شستشوي لباس‌ها بسيار مهم است و بايد تا آنجا كه امكان دارد، لباس‌هاي زمستاني را هنگام شستشو از بقيه لباس‌ها جدا كرد. بهتر است اين لباس‌ها را در طول روز و در زمان تابش مستقيم نور خورشيد و در هواي آزاد خشك كرد و به ‌مدت طولاني در هواي آلوده قرار نداد.

الياف‌هاي طبيعي و مصنوعي، مي‌توانند حساسيت‌زا باشند. بدن افرادي كه به بيماري درماتيت آتوپيک مبتلا هستند، هنگام پوشيدن لباس‌هايي كه از پشم بافته شده‌اند، به شدت واكنش نشان مي‌دهد و دچار آلرژي مي‌شوند در حالي كه پشم به خودي خود هيچ حساسيتي نمي‌دهد.

واکنش‌هاي آلرژيک يا تحريکي ممکن‌است به علت پوشيدن لباس‌هايي از جنس چرم، رزين‌هاي فرمالدئيد، مواد افزودني شيميايي، رنگ‌هاي گوناگون، چسب‌ها و عوامل تيره‌کننده كه در روند توليد لباس به آن زده مي‌شود، اتفاق افتد. رنگ‌هايي که به مواد ساخته شده مي‌زنند، به مراتب بيشتر از خود مواد موجود در پارچه باعث بروز حساسيت و تحريک پوست مي‌شوند. مثلا رنگ‌هاي پودري نوع «آزو» يعني رنگ‌هاي آبي و آنتروکينون، بيش از ديگر رنگ‌ها باعث درماتيت مي‌شوند كه علت آن چسبندگي رنگ‌ها به الياف و مواد موجود در پارچه است كه به راحتي با کشيده شدن روي پوست از سطح پارچه کنده مي‌شوند و به سطح پوست مي‌چسبند.


اگر به برخي الياف حساسيت داريد

بايد به اين نكته توجه داشت كه سلامت بر زيبايي مقدم است پس بهتر است لباس‌هايي با اليافي كه باعث مي‌شود دچار آلرژي شويد، نپوشيد. افرادي كه پوست بسيار حساسي دارند، بهتر است كه زير لباس‌هاي زمستاني خود لباس نخي بپوشند تا كمتر در معرض بيماري‌هاي پوستي قرار بگيرند اما بايد با پزشك معالج نيز مشكل خود را مطرح كنند و از او نيز راهنمايي بگيرند.
 

 

 

دوپینگ مغزی با 7 ماده مغذی

 

http://aryaclick.net/img_gallery/etc/6/health/taki/716.jpg



دوپینگ مغزی با 7 ماده مغذیمصرف مرتب بعضی خوراکی‌ها موجب افزایش قدرت یادگیری، تمرکز و سلامت مغز می‌شود. با خوراکی‌هایی که می‌توانند حافظه‌تان را تقویت کنند، آشنا شوید....

آیا تغذیه می‌تواند باعث تقویت حافظه‌ شود؟ اگر جواب‌تان مثبت است، درست حدس زده‌اید! تحقیقات متعدد نشان داده‌ که تغذیه صحیح و استفاده مناسب و متعادل از خوراکی‌های خاص، سبب تقویت حافظه و دور ماندن از بیماری‌هایی مانند آلزایمر می‌شود.

ماهی‌های چرب
غذاهای دریایی مثل ماهی آزاد، ساردین، تن و خال مخالی حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می‌توانند سبب افزایش قدرت، بهره‌وری و سالم ماندن مغز شوند. حدود 40 درصد از اسیدهای چربی که در غشاهای مغز وجود دارند، DHA نامیده می‌شوند و DHA یکی از موادی است که به وفور در روغن ماهی موجود است متخصصان اعتقاد دارند که وجود این ماده برای نقل و انتقال سیگنال‌های مختلف در مغز ضروری است بر اساس تحقیقاتی که محققان دانشگاه تافت در سال 2006 انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند، افرادی که حداقل 3 بار در هفته از ماهی‌های چرب حاوی امگا 3 تغذیه می‌کنند، DHA خون بسیار بالاتری نسبت به سایر افراد دارند و خطر ابتلایشان به آلزایمر هم 39 درصد کمتر از سایرین است

سبزیجاتی با برگ سبز تیره
اسفناج، کاهو، کلم بروکلی و کلم دلمه‌ای از جمله سبزیجاتی هستند که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی ن&


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 1 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 12:18 AM ] [ meysam ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خداوندا برای همسایه که نان مرا ربود، نان برای عزیزانی که قلب مرا شکستند، مهربان برای کسانی که روح مرا آزردند، بخشش و برای خویشتن خویش ، آگاهی و عشق می طلبم . . . به توکل نام اعظمت 'بسم الله الرحمن الرحیم' ******************************** باسلام من میثم مدیر وبلاگ powerclassic ورود شما رو به این وبلاگ خوش آمد میگم برای دسترسی به تمامی مطالب به موضوعات مراجعه کنید ******************************** يادت باشه هيچ وقت عاشق نشي ، اگه عاشق شدي اين حرف رو يادت نره يادمان باشد ، در عشق گر به وصال يار نائل آمديم ، شكر خدا را گوئيم و سجدۀ شكر، و گر سرنوشتمان چيزي جز دوري يار و وصال در خيال نبود از آن پس جايگاه جسم و روح و قلب عاشقمان جاييست كه آن را نامند ، گورستان ******************************** به سلامتی اونایی که... درد و دل همه رو گوش میدن...... اما معلوم نیست خودشون کجا درد و دل میکنن... سلامتی اونایی که به ظاهر آرومن ولی توی دلشون سونامی هست سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . . به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره ب راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن....! سلامتي بيل! که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر مي‌شه سلامتی اونايی که بی کسن ولی ناکس نیستن.. سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه! به سلامتی دریا: نه به خاطر بزرگیش….. واسه یک‌رنگیش به سلامتی اشک که وقتی میاد طرف خالی می‌شه و بقیه پر سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه ترکمون کنن درکمون میکنن سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست به سلامتی دیوار که هر مرد و نامردی بهش پشت کرد و به هیشکی پشت نکرد به سلامتي اوني که باخت تا رفيقش برنده باشه سلامتی خودش، خودم و خودت. همه اونایی که دوستشون داریم و نمیدونن، دوستمون دارن و نمیدونیم ******************************** گاه دلتنگ میشوم .... دلتنگ تر از همه دلتنگی ها... گوشه ای می نشینم...... و حسرت ها را می شمارم... باختن ها را و صدای شکستن ها را... نمیدانم من کدام امید را نا امید کردم... کدام خواهش را نشنیدم... وبه کدام دلتنگی خندیدم ... که این چنین دلتنگم... ******************************** کسی که برای بودنت خدا را شکر نمی کند برای برگشتنت نیز دعا نخواهد کرد ******************************** گاهی خدا درها رو میبنده و پنجره ها رو قفل می کنه زیباست اگه فکر کنی شاید بیرون طوفانه و خدا میخواد از تو محافظت کنه ******************************** وقتي خاطره هاي آدم زياد ميشه ديوار اتاقشون پر عکس ميشه اما هميشه دلت واسه اوني تنگ ميشه که نميتوني عکسشو به ديوار بزني ******************************** صبورانه در انتظار زمان بمان هرچیز در زمان خودش رخ میدهد.باغبان حتی اگر باغش را غرق آب کند درختان خارج از فصل خود میوه نمیدهند! ******************************** دل کندن اگر آسان بود فرهاد به جای بیستون دل می کند نه کوه!! ******************************** زندگی با هم تلخیاش یه درس خوب بهم داد اونم اینه که رفیق اونی نیست که باهاش خوشی رفیق اونیه که بی اون داغونـــــــــــــــــــــی... ******************************** وقتی سکوت خدا را در برابر راز و نیاز دیدی ، نگو خدا با من قهر است ! او به همه کائنات فرمان سکوت داده تا حرف تو را بشنود پس حرف دلت را بگو ******************************** ایستادگی کن تا روشن بمانی شمع های افتاده خاموش می شوند ******************************** هميشه يادت باشه چيز ي كه امروز دار ي شايد آرزوي ديروزت بوده و بزرگترين آرزوي فردات . پس هميشه سعي كن قدر چيزي كه امروز داري رو خوب بدوني !!! ******************************** خداوند همه چيز را در يك روز نيافريده است پس چه چيز باعث شده كه من بينديشم كه مي توانم همه چيز را در يك روز بدست بياورم ******************************** بگذار آدمها تا ميتوانند سنگ باشند، تو از نژاد چشمه باش ******************************** اعتبار آدمها به حضورشان نیست به دلهره ای است که در نبودنشان درست می کنند . . . ******************************** زندگی کن ، حتی اگر بهترینهایت را از دست دادی چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر برایت میسازد ... ******************************** نسيم دانه را از دوش مورچه انداخت... مورچه دانه را دوباره بر دوشش گذاشت و به خدا گفت: " گاهي يادم ميرود که هستي ، کاش بيشتر نسيم مي وزيد... " ******************************** همیشه از فاصله ها گله میکنیم شاید یادمان رفته که در مشق های کودکی برای فهمیدن کلمات کمی فاصله هم لازم بود! ******************************** هر از گاهی دریا هوس میکنه به ساحلش سری بزنه مهم نیست ساحل تحویلش میگیره یا نه ، مهم اثبات وفاداریه دریاست ******************************** برای کسی بسوز که برای خاموش کردنت از اشکش مایه بذاره . . . ******************************** به قول مرشد دل بی درد وجود نداره اگه باشه یک تیکه گوشته اگه تلاطم نداشته باشه میشه لجن مومنه که باید روزی هفتاد تا درد بکشه ******************************** ای شقایق ما جماعت هر چی میکشیم از خودمونه بیاموزیم اگر کسی یادمان نکرد یادش کنیم شاید او تنها تر از ما باشد ******************************** meysam3572@yahoo.com meysam3572@gmail.com
آرشيو مطالب
مهر 1396
شهريور 1396 مرداد 1396 آبان 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1393 مرداد 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 ارديبهشت 1392 اسفند 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390 مرداد 1390 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390 فروردين 1390 اسفند 1389 بهمن 1389
امکانات وب