سلام روزگار....
(ازدست عزیزان چه بگویم گله ای....)
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

welcome to powerclassic

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساحل نشین اشک و آدرس powerclassic.10r.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر از شما میثم مدیر وبلاگ. powerclassic.orq.ir powerclassic.10r.ir powerclassic.loxblog.com





 
كيست تخمدان از جمله رايج‌ترين بيماري‌هاي زنان است كه نه تنها در بانوان بلكه در بسياري از دخترخانم‌ها نيز ديده شده است. بروز اختلال‌ها در دوران قاعدگي و پيش از بارداري و احتمال بروز اختلال در روند برنامه‌هاي روزانه زندگي از جمله ضرورت‌هايي است كه اهميت آشنايي با اين بيماري و عوامل به‌وجود آمدن آن در تخمدان‌ها را براي بانوان و دختران افزايش مي‌دهد.
 
برترین مجله اینترنتی ایران


كيست تخمدان از جمله رايج‌ترين بيماري‌هاي زنان است كه نه تنها در بانوان بلكه در بسياري از دخترخانم‌ها نيز ديده شده است. بروز اختلال‌ها در دوران قاعدگي و پيش از بارداري  و احتمال بروز اختلال در روند برنامه‌هاي روزانه زندگي از جمله ضرورت‌هايي است كه اهميت آشنايي با اين بيماري و عوامل به‌وجود آمدن آن در تخمدان‌ها را براي بانوان و دختران افزايش مي‌دهد.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:9 PM ] [ meysam ]
 
در جهان حدود 30 يا 40 نفر هستند كه به‌دليل نوعي اختلالات ژنتيك حس درد را نمي‌فهمند اما قاعدتا شما جزو اين گروه نيستيد و بخشي از زندگي ماهانه شما كنار آمدن با دردهاست. اين مطلب به شما كمك مي‌كند با را‌ه‌هايي ساده بسياري از دردهاي‌تان را برطرف كنيد.
 





در جهان حدود 30 يا 40 نفر هستند كه به‌دليل نوعي اختلالات ژنتيك حس درد را نمي‌فهمند اما قاعدتا شما جزو اين گروه نيستيد و بخشي از زندگي ماهانه شما كنار آمدن با دردهاست. درد شما ممكن است تيز باشد، يا مبهم و گنگ، جايش در يك نقطه متمركز باشد يا در بخشي از بدن‌تان پراكنده باشد، به هرحال اين دردها شما را اذيت مي‌كنند و بايد راهي را براي كنار آمدن و برطرف‌كردن آن‌ها پيدا كنيد، اين مطلب به شما كمك مي‌كند با را‌ه‌هايي ساده بسياري از دردهاي‌تان را برطرف كنيد.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:8 PM ] [ meysam ]
 
ترانه عليدوستي، بازيگر معروف سينماي ايران جمله جالبي درباره فرهنگ اطلاعات پزشكي ايرانيان به زبان آورده است. او مي‌گويد: تا در يك ميهماني مي‌گويي سرم درد مي‌كند، هزار نفر از پرشال شان انواع قرص‌ها را بيرون مي‌آورند تا درد شما ساكت شود ...
 



ترانه عليدوستي، بازيگر معروف سينماي ايران جمله جالبي درباره فرهنگ اطلاعات پزشكي ايرانيان به زبان آورده است. او مي‌گويد: تا در يك ميهماني مي‌گويي سرم درد مي‌كند، هزار نفر از پرشال شان انواع  قرص‌ها را بيرون مي‌آورند تا درد شما ساكت شود ...اين يك حقيقت است. ما ايراني‌ها علاقه زيادي به دنبال كردن اخبار پزشكي داريم و هميشه در جمع‌هاي خانوادگي اطلاعات و دانسته‌هايمان را به رايگان در اختيار ديگران مي‌گذاريم؛ غافل از اين‌كه بخشي از شنيده‌ها و دانسته‌ها ممكن است حقيقت نداشته باشد. در اين مقاله درباره رايج‌ترين دانسته‌هاي نه چندان درست خانم‌هاي ايراني در زمينه علوم درماني نوشته ایم. اين مقاله جالبي است كه خواندن آن را به شما توصيه مي‌كنيم. مقاله‌اي درباره برخي جهالت‌ها كه به عنوان دانش در ذهن ما جاي گرفته است.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 2 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 1:9 PM ] [ meysam ]

همه چیز درباره جراحی ‌های لاغری

 

 

تغییر دادن بعضی چیزها درمورد خودتان آسان است. مثلاً موهایتان را در نظر بگیرید: می‌توانید آنها را بلند کنید یا کوتاه کنید. و اگر دوستشان نداشتید، با یک مدل موی جدید کلی تغییر خواهید کرد.

اما بعضی از تغییرات به همین سادگی نیست. برای آندسته از نوجوانانی که شدیداً چاق هستند، کم کردن وزن می‌تواند یکی از آنها باشد.

شدیداً چاق بودن یعنی کسی که حجم توده بدن او (BMI) بالاتر از 40 باشد و این یعنی حدود 50 کیلو اضافه وزن.

اما مشکل فقط عددی که ترازو نشان می‌دهد نیست. نوجوانانی که شدیداً چاق هستند در خطر بسیاری مشکلات جسمی مثل دیابت، بیماری‌های قلبی، آپنه خواب، و مشکلات مفصلی قرار دارند.

برای برخی افراد، گرفتن رژیمی که دکتر تجویز کند و داشتن یک برنامه تمرینی برای برگرداندن سلامتشان کافی است. اما برای خیلی‌ها حتی تغییرات بزرگ هم کافی نیستند. در این موارد که ورزش مداوم اثری ندارد و فرد با مشکلات جسمی چاقی روبه‌روست، جراحی لاغری می‌تواند انتخاب درستی باشد.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 1 / 8 / 1390برچسب:, ] [ 12:57 AM ] [ meysam ]

دستور برای کاهش آلرژی پاییزی

4دستور برای کاهش آلرژی پاییزی
مواد غذایی‌ای را که باعث تشدید و شروع آلرژی در شما می‌شوند، بشناسید و از مصرف آن‌ها خودداری کنید...


تحقیقان نشان داده است که یک سوم افراد مبتلا به آلرژی پاییزی، به مواد خوراکینیز آلرژی نشان می‌دهند.

بیماری آلرژی یا حساسیت، در بسیاری از افراد شایع است که در فصل بهار و پاییز تشدید می شود. ولی گاهی اوقات مشاهده می شود که فردی بیماری آلرژی ندارد، ولی در فصل پاییز دچار آبریزش بینی هنگام صبح یا عصر می‌شود که نشان دهنده بروز آلرژی است.

فصل پاییز، زمان مناسبی برای پیاده‌روی در بیرون از منزل است. ولی بروز آلرژی در این فصل، بسیاری از افراد را دچار مشکل می‌کند.

آبریزش بینی، خارش و سوزش چشم‌ها و گرفتگی بینی از علائم آلرژی در فصل پاییز هستند که افراد را خسته می‌کند.

شما با عمل به توصیه‌های زیر می‌توانید این مشکل را در خود کاهش دهید:


 


موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 28 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:37 AM ] [ meysam ]

گیاهان موثر در درمان عفونت ادراری

گیاهان موثر در درمان عفونت ادراری
عفونت ادراری تمایل شدیدی به بازگشت های مکرر دارد. برای پایان دادن به این چرخۀ معیوب، که باعث درد و سوزش می‌شود، برخی از گیاهان مفید هستند،...


کدام گیاهان برای درمان عفونت های ادراری مفید هستند؟
 می‌توانید برای شروع از کران بری و اکیناسه استفاده کنید، البته گیاهان دیگری هم برای مقابله با عفونت های ادراری وجود دارند..


موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب

[ 25 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 3:25 PM ] [ meysam ]
 
علم ثابت كرده كه رژيم و برنامه غذايي حتي بيشتر از كرم مي‌تواند براي سلامت و زيبايي پوست شما مفيد باشد. براي شادابي بيشتر و زيباتر شدن شما برنامه غذايي 7 روزه‌اي ترتيب داده‌ايم.
 



«... پوست‌تان را صاف مي‌كند و بالا مي‌كشد، چين و چروك‌هاي ريز را به حداقل مي‌رساند، از پف كردگي زير چشم‌ها مي‌كاهد و جلوي افتادگي پوست را مي‌گيرد» اين‌ها ويژگي يك كرم پوست جديد و مرغوب نيست بلكه مي‌تواند دستور يك رژيم غذايي ساده،  پر قدرت و ضد‌پيري باشد. اگر دل‌تان مي‌خواهد ظهور نشانه‌هاي فرسودگي و پير شدن را به تعويق بيندازيد به تغذيه پوست‌تان از درون و آنچه مي‌خوريد فكر كنيد. ثابت شده كه زيبايي واقعي از درون ما سرچشمه مي‌گيرد. امروزه دانشمندان ثابت كرده‌اند، مواد‌غذايي مشخصي وجود دارند كه با نيروي جادويي و خواص خود روند پير‌شدن را تسريع كرده يا به تعويق مي‌اندازند. اين مواد‌غذايي با آب‌رساني به سلول‌هاي پوست، باعث جلوگيري از آسيب راديكال‌هاي آزاد و ترميم كلاژن براي پوست مفيد هستند. چربي‌هاي ضروري، سبزي‌هاي برگدار خوردني و پروتئين گوشت از اين دسته مواد‌غذايي هستند كه خواص يكساني با انواع كرم‌هاي پوست دارند؛ پوست را بالا نگه مي‌دارند، سفت مي‌كنند و باعث حفظ رطوبت آن مي‌شوند. همين طور، مواد ‌غذايي‌اي مثل قند و كربوهيدرات‌هاي تصفيه شده مي‌توانند به ساختار پوست شما آسيب برسانند، مواد مغذي ضروري آن را بكاهند و منجربه كدر شدن رنگ پوست و به‌وجود آمدن چين و چروك شوند. درست غذا خوردن باعث درخشيدن شما از درون مي‌شود،  پس همان‌طور كه دنبال بهترين كرم براي پوست خود مي‌گرديد يك برنامه منظم غذايي براي مراقبت از پوست خود ترتيب دهيد. كافي است يك فهرست خريد از مواد ضروري براي پوست خود تهيه كنيد. فهرستي حاوي اسيدهاي چرب ضروري، ماهي چرب، آووكادو و دانه‌هاي خوراكي به‌منظور حفظ آب در پوست. به‌عنوان مثال تخم آفتاب‌گردان را همراه صبحانه بخوريد يا به سالاد خود تخم كدو حلوايي اضافه كنيد. براي بهبود اوضاع پوست خود ميوه تازه و سبزي‌ها در انواع طعم‌ها و رنگ‌ها را امتحان كنيد؛ از برگ‌هاي سبز و تيره رنگ كلم پيچ و شاهي گرفته تا زغال اخته يا انبه و كدو.  خوردن حداقل 2 ليتر آب در روز پوست را به‌طور كامل آب رساني مي‌كند. ما برنامه غذايي ساده‌اي ترتيب داده‌ايم كه تمام آنچه براي داشتن ظاهري جوان‌تر و شاداب‌تر نياز داريد در برمي‌گيرد.



  ضروري‌ترين ويتامين‌ها و مواد معدني  و فوايدشان براي پوست شما

  •   ويتامين C: آنتي‌اكسيدان نقش مهمي براي كاهش خسارات راديكال‌هاي آزاد ناشي از نور خورشيد و آلودگي هوا را ايفا مي‌كند. راديكال‌هاي آزاد به فيبرهايي مثل كلاژن كه ساختار پوست را حفظ مي‌كنند آسيب مي‌زنند و باعث ايجاد چين و چروك و ديگر نشانه‌هاي پيري درصورت مي‌شوند. ويتامين C به توليد كلاژن كمك كرده و سفتي پوست را حفظ مي‌كند و به پوست كمك مي‌كند تا خود را ترميم كند.

منابع غذايي سرشار از ويتامين C: مركبات، انواع توت، انگور، كيوي، فلفل قرمز، كلم و شاهي

  •   بتا كاروتن: به حفظ و ترميم بافت پوست كمك مي‌كند. مطالعات پزشكي نشان مي‌دهند، بتاكاروتن نقش مهمي در كاهش چين و چروك‌ها دارد.

منابع غذايي سرشار از ويتامين بتاكاروتن: كدو حلوايي، سيب زميني، انبه، هويج، اسفناج

  •   ويتامين E: نقش مهمي در جوان كردن پوست شما دارد. ويتامين E خاصيت مرطوب‌كننده دارد و ثابت شده كه در كاستن از ظهور چين و چروك‌ها موثر است و باعث نرم و صاف‌تر شدن پوست مي‌شود.

منابع غذايي سرشار از ويتامين E:  غلات سبوس‌دار، آووكادو، زرده تخم مرغ، دانه‌هاي خوراكي، اسفناج، شاهي

  •   سلنيوم: آنتي‌اكسيدان قوي‌اي كه قابليت انعطاف و حالت كشساني پوست را افزايش مي‌دهد، از بروز جوش و آكنه جلوگيري مي‌كند و نشان داده است كه از ظهور چين و چروك‌ها و خطوط ظريف نيز مي‌كاهد.

منابع غذايي سرشار از سلنيوم: آجيل، مرغ و جوجه، انواع خوراكي‌هاي سبوس دار، تخم مرغ،گوشت ماهيچه گاو

  •   زينك: به تركيب كلاژن با الاستين، نوعي پروتئين كه بخش عمده‌اي از بافت‌هاي ارتجاعي پوست را تشكيل مي‌دهد و مسئول كشيدگي و صافي پوست است كمك مي‌كند و با كنترل و تعديل ترشح چربي پوست را تميز مي‌كند. همچنين به سلامت مو و ناخن‌ها نيز كمك مي‌كند.

منابع غذايي سرشار از زينك: جوي سبوس‌دار، تخم كدو، آجيل (بادام و گردو)

  •   چربي‌هاي ضروري: ‌به آبرساني و جوان كردن سلول‌هاي پوست كمك كرده و از خشكي پوست و مو جلوگيري مي‌كنند. چربي‌هاي امگا6 توليد چربي پوست را متعادل و التهابات پوستي را برطرف مي‌كنند.

منابع غذايي سرشار از چربي‌هاي ضروري: ماهي چرب، آجيل و دانه‌هاي خوراكي



موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 25 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 2:27 PM ] [ meysam ]

استفاده از اين ماساژ كمك مي‌كند تا بعد از كار روزانه عضلات قفسه سينه خود را آرام كرده و آن‌ها را براي فعاليت‌هاي روز بعد تقويت كنيد

گاهي خستگي، تنش‌هاي عصبي و ابتلا به بيماري‌هاي تنفسي يا قلبي موجب بروز دردهايي در ناحيه قفسه سينه و عضلات آن ‌شده كه مانع از ادامه فعاليت‌هاي روزانه مي‌شود. اين دردها كه در ناحيه قفسه سينه بروز مي‌كنند غالبا به‌دليل فشارهايي است كه بر عضلات و عروق عصبي كه از اين ناحيه عبور كرده‌اند، وارد مي‌شوند. در اين حالت ممكن است بيمار درد شديدي را در ناحيه قفسه سينه احساس كند و تنفسش سنگين و عميق شود. براي خلاص شدن از اين درد تكنيك‌هاي ساده‌اي در ماساژدرماني وجود دارد كه به راحتي قابل تجربه كردن است. با استفاده از اين تكنيك‌ها مي‌توانيد هنگام گرفتگي و درد عضلات ناحيه قفسه سينه به بيمار كمك كنيد تا راحت‌تر اين مرحله را پشت سر بگذارد و درد كمتري را احساس كند.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 24 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 9:6 PM ] [ meysam ]

دانستنی های جالب در مورد عرق کردن بدن

 

تا حالا عرق از سر، صورت و دست تان چکیده است؟ آن قدر که کلافه شده اید و حتی گاهی نیز در مقابل دیگران خجالت هم کشیده اید؟ احتمالا بسیاری از ما در فصل تابستان این مورد را تجربه کرده ایم. تعریق زیاد، ناراحتی شایعی است که در بسیاری از افراد معمولی هم دیده می شود، تنها بعضی از افراد بیشتر از دیگران عرق می کنند و بعضی ها غدد عرق شان با کمترین تحریک، فعال می شود. چنین تعریقی بیشتر در جوانان و افراد میانسال دیده می شود، در واقع وقتی دمای بدن افزایش می یابد، این عرق کردن نوعی مکانیسم دفاعی بدن است، بنابراین اینگونه جا افتاده است که تعریق بیشتر در فصول گرم است اما بعضی از افراد حتی در فصول سرد سال نیز تعریق زیادی دارند. دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو هر آنچه لازم است درباره تعریق و راه های درمان آن بدانید در این مطلب به شما می گوید.

عرق بدن انسان بو ندارد و بدبو نیست ولی تعریق در مناطق خاصی از جمله زیر بغل و کشاله ران بوی بد می گیرد و این به دلیل میکروب های خاصی است که در چین های پوست یعنی زیر بغل و کشاله ران وجود دارد و عرق را تجزیه می کنند و تجزیه عرق باعث به وجود آمدن یک بوی بد می شود و در نتیجه فرد احساس ناخوشایندی پیدا می کند.برای افرادی که به شکل بدبویی تعریق پیش می آید باید داروهایی تجویز شود که هم میزان عرق را کم کند و هم میزان میکروب های سطح پوست را کاهش دهد تا تجزیه عرق پیش نیاید و بویش آزاردهنده نشود. البته در کنار این درمان ها شست وشوهای مکرر و استفاده از صابون های آنتی باکتریال هم موثر است.

 



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 23 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:55 PM ] [ meysam ]
Icon2007 این ویتامین ها با خشکی پوست مبارزه می کنند




اگر از کمبود ویتامین رنج می برید ، پس حتما پوست خشکی نیز دارید. یک جسم سالم و پوست سالم تحت تاثیر مستیقم ویتامین ها و املاح معدنی و استفاده روزانه آنها می باشد.
کمبود یا استفاده بیش از حد از یک ویتامین خاص منجر به خشکی پوست می شود. پس بهترین راه این است که برنامه ریزی کرده و با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا مقدار نیاز روزانه شما به ویتامین های مختلف را به شما علام کند. اما در این مقاله ما چند ویتامین را که با خشکی پوست مقابله می کنند به شما معرفی می کنیم:
1- ویتامین E
پوست شما بهترین دوست تان است. ویتامین به حیات و ترمیم سلول های پوستی کمک می کند و پوست را از انواع سم محافظت کرده و آن را سالم نگاه می دارد.روغن زیتون یکی از بهترین منابع این ویتامین است. همچنین روغن های گیاهی ، آجیل و سویا و گندم نیز از جمله این منابع هستند. در استفاده از ویتامین E مراقب باشید اگر ناراحتی دارید که نباید از این ویتامین زیاد استفاده کنید حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.
2- ویتامین A
این ویتامین پوست شما را مرطوب و نرم نگاه می دارد. اگر پوست خشکی دارید ، از سیب زمینی شیرین ، هویج ، اسفناج ، ماهی یا روغن ماهی زیاد استفاده کنید. از طرف دیگر استفاده بیش از حد ویتامین A برای خانم های باردار مضر می باشد و در موقع زایمان مشکل ساز ؛
3- ویتامین B
این ویتامین در ساختار پوست خشک شما تاثیر فوق العاده ای دارد. ویتامین در تمام حبوبات مانند گندم و جو وجود دارد. همچنین بعضی از سبزیجات مانند کلم ، اسفناج نیز دارای ویتامین B هستندو ویتامین B در جوجه و گوشت بعضی از حیوانات نیز دیده شده است. سفیده تخم مرغ ، ذرت و دانه سویا منابع غنی از این ویتامین هستند.
4- بتا کاروتین
اگر سیگار هستید و از خشکی پوست تان رنج می برید از این نوع ویتامین استفاده کنید. البته بهتر است برای درمان قطعی سیگار را ترک کنید و بعد متوجه تغییرات شگرفتی در پوست تان می شوید! اما سعی کنید . این نوع ویتامین را می توان در هویج ، پرتقال ، و میوه ها و سبزیجاتی که رنگ زرد ، سبز و قرمز دارند پیدا کنید.
5- اسید های چرب حیاتی
اسیدهای چرب از سالم ترین اسیدهایی هستند که تاثیر فوق العاده ای بر پوست و موی شما دارند. این اسیدها به پوست شما کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و مواد مغذی را به خود جذب کند. یکی از این اسیدهای چرب امگا 3 می باشد و از ماهی آب سرد گرفته می شود؛ ماهی هایی نظیر سالمون هالیبوت.دیگر مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب سبزیجاتی نظیر آواکادو ، گردو می باشند.



موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 23 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 12:36 AM ] [ meysam ]

 

رژیم غذایی درسرما خوردگی

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

سلامتی مجاری تنفسی وابسته به دریافت هوای فاقد میکروب و آلودگی است. بیش از ۲۰۰ نوع ویروس شناخته شده است که به دستگاه تنفسی فوقانی اثر گذاشته و باعث سرماخوردگی می‌شوند. در اغلب موارد سرماخوردگی‌ها خفیف بوده و به طور معمول برای حدود یک هفته باقی می‌مانند. آنفلوانزا نامی‌است که به عفونت ویروسی بسیار شدید نسبت داده می‌شود و این عفونت نیز بر دستگاه تنفسی فوقانی تاثیر می‌گذارند. نام آنفلوانزا از این باور قدیمی ‌منشاء می‌گیرد که این بیماری را ناشی از تاثیرات ماوراالطبیعه می‌دانسته‌اند.



موضوعات مرتبط:
پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 22 / 7 / 1390برچسب:سرما خوردگی, ] [ 4:51 PM ] [ meysam ]

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

اولین قدم برای انتخاب رژیم سالم، خوردن انواع مواد غذایی و به مقدار متعادل است. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد كه مصرف این 7 مواد غذایی بیماری‌های قلبی، سرطان سینه و پوكی استخوان را از زنان دور می‌كند.

1. گوجه فرنگی
به گفته محققان مصرف مواد غذایی سرشار از لیكوپن مثل گوجه فرنگی می‌تواند در رفع سرطان سینه و گردنه رحم موثر باشد.

2. بذر كتان
دانشمندان تركیب‌های مفیدی را همانند چربی‌های امگا 3 و فیبر در بذركتان یافته‌اند. مطالعات انجام شده در كلینیك مایو نشان می‌دهد مصرف 40 گرم بذركتان می‌تواند به كاهش تری گلیسیرید كمك كند. البته پزشكان مصرف بذر كتان در دوران بارداری را پیشنهاد نمی‌كنند.

3. كلم پیچ
این گیاه خوراكی كه حاوی آنتی اكسیدان‌ها است از چشم محافظت می‌كند و علاوه بر این سرشار از ویتامین C و كلسیم است.

4. ماهی
مصرف ماهی بخصوص ماهی آزاد بدلیل روغن موجود در آن می‌تواند به رشد جنین در دوران بارداری كمك كند. همچنین ازآنجایی كه درصد بالایی از زنان بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند، خوردن این ماهی می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی مفید باشد.

5. آب آلبالو
مصرف آب آلبالو نه به دلیل ویتامین C آن بلكه به دلیل آنتی اكسیدان‌های موجود درآن توصیه می‌شود. آنتی اكسیدان‌های موجود در آب آلبالو می‌تواند از رشد باكتری در دیواره مثانه جلوگیری كند.

6. ماست چكیده پرپروتئین
خوردن این ماست به دلیل داشتن پروتئین بالا به كاهش وزن و حفظ ماهیچه‌ها كمك می‌كند. همچنین زنان با مصرف این ماست می‌توانند دوران كهنسالی را راحت‌تر بگذرانند.

7. گردو
مصرف گردو می‌تواند از بروز سرطان سینه و پوكی استخوان جلوگیری كند. مطالعه صورت گرفته نشان می‌دهد كه مصرف روزانه گردو بروز و پیشر


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 21 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:33 AM ] [ meysam ]


تعیین جنسیت نوزاد توسط رژیم غذا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


یک متخصص زنان و فلوشیپ نازایی با بیان اینکه "ساده ترین روش تعیین جنسیت جنین پیروی از رژیم های غذایی خاص است." گفت: "تاثیر رژیم‌های غذایی بر تعیین جنسیت جنین روش ثابت شده‌ای نیست و جنبه علمی ندارد."

دکتر مینا قدیری در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، اظهار داشت: "با توجه به شرایط کنونی جامعه و اینکه هر خانواده ای 1 یا 2 فرزند می‌خواهد و علاقه دارند که تعادل جنس برقرار باشد استفاده از روش‌های تعیین جنسیت اشکالی ندارد و روش‌های مختلفی برای تعیین جنسیت فرزندان وجود دارد که ساده‌ترین این روش‌ها، توجه به تغذیه است."

وی ادامه داد:"در این روش زن بایستی از 3 ماه قبل از یک رژیم غذایی خاصی پیروی کند و اگر دوست دارد که صاحب پسر شود بایستی مصرف سدیم و پتاسیم خود را افزایش دهد یعنی بیشتر غذاهایی مثل خرما، هل، زعفران، گوشت قرمز، اسفناج، هویج، پرتغال، ویتامین C مصرف کند و مصرف کلسیم و منیزیم را که شامل غذاهایی مثل شلغم، کلم، ترشی، شیر و ماست است را کاهش دهد."

این متخصص زنان گفت: "اثر این رژیم های غذایی به این دلیل است که درPH واژن تاثیر داشته و محیط واژن را تغییر می دهد، یعنی غذاهایی که شامل سدیم و پتاسیم است باعث می‌شوند که واژن قلیایی شود و حرکت اسپرم Y در واژن تسریع شود ولی غذاهایی که دارای کلسیم و منیزیم باشند موجب اسیدی شدن PH واژن شده و اسپرم Y را از بین می برند. البته تاثیر رژیم‌های غذایی بر تعیین جنسیت جنین روش ثابت شده‌ای نیست و جنبه علمی ندارد."

دکتر مینا قدیری گفت: "روش دیگر تعیین زمان تخمک گذاری و لقاح است که توسط پزشک با سونوگرافی و تزریق آمپول hcg زمان تخمک گذاری و لقاح تعیین می‌شود و اگر در زمان تخمک گذاری نزدیکی صورت گیرد شانس پسر بودن جنین بیشتر می شود چرا که حرکت اسپرم Y سریع تر است ولی اگر زناشویی قبل از تخمک گذاری انجام شود ممکن است اسپرم‌های Y از بین رفته و اسپرم X زنده باشد و در نتیجه جنین دختر می شود که این روش هم یک روش تجربی است."

این عضو انجمن نازایی ایران در ادامه گفت:"شرایط روحی مادر هم تاثیر بسزایی در تعیین جنسیت دارد و اگر مادر در شرایط روحی خوبی بسر برد شانس پسر بودن جنین بیشتر است."

وی گفت:"اگر PH واژن مادر قلیایی باشد چنانچه با جوش شیرین شتسشو شود شانس پسر بودن جنین بیشتر و چنانچه با سرکه رقیق شده شتسشو شود ممکن است جنین دختر شود که البته این روش هم یک روش تجربی است و ثابت شده نیست." این عضو مرکز ناباروری اصفهان در ادامه اظهار داشت: "از جمله روش های علمی برای تعیین جنسیت جنین روش IUI است که این روش در آزمایشگاه های مراکز ناباروری انجام شده و روشی غیرتهاجمی و کم هزینه است و بدون عارضه ولی شانس رسیدن به جنس مورد نظر آن در حدود 80 درصد است."

دکتر قدیری گفت:"روش فلوستیومتری یا نشان دار کردن اسپرم از دیگر روش های تعیین جنسیت جنین است که در این روش احتمال بروز عارضه برای جنین وجود دارد و تنها در حیوانات امتحان شده است."

وی خاطر نشان کرد:"روش "آی وی اف" و روش "پی جی دی" از دیگر روش های تعیین جنسیت جنین بوده که در این روش برای زن تحریک تخمک گذاری صورت می گیرد و سپس "آی وی اف" انجام می شود و روشی پرهزینه بوده و شانس حاملگی در آن کم است و ممکن است زن حامله نشود اما در صورت حاملگی رسیدن به جنسیت جنین مورد نظر 100 درصد است و 3 روش اخیر ذکر شده روش‌های علمی هستند."
 

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 21 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:30 AM ] [ meysam ]
 

محققان توصیه می‌کنند، برای کاهش وزن باید ماست در رژیم غذایی گنجانده شود.بسیاری از افرادی که برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند، فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف می‌کنند. این در حالی است که محققان دریافتند ماست در واقع توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌های زائد تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کند.

 

افرادی که در رژیم لاغری خود ماست کم چربی را می‌گنجانند، بیشتر از افرادی که صرفا دریافت کالری خود را کم می‌کنند، کاهش وزن دارند. همچنین افرادی که ماست می‌خورند، در مقایسه با افراد دیگر 22 درصد وزن بیشتر، 61 درصد چربی بدن بیشتر و 81 درصد بیشتر چربی شکم بیشتری را در طی 12 هفته کم می‌کنند.

 

ماست کم چرب در سوزاندن چربی های اضافی به بدن کمک کند و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کند.

 

در این تحقیق افراد چاق سالم شرکت داشتند که به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه از رژیم غذایی کم کالری استفاده کردند که 500 کالری کمتر از میزان معمول دریافت کالری بود. یک گروه تقریبا 1100 میلی گرم کلسیم در روز شامل 3 وعده ماست کم چرب مصرف می‌کرد و گروه دیگر در حدود 500 میلی گرم کلسیم مصرف می‌کرد. پس از گذشت 12 هفته، میزان متوسط کاهش وزن در گروهی که ماست کم چرب استفاده می‌کرد 6 کیلوگرم بود. همچنین افراد این گروه در حفظ حجم عضلات در وضعیت مناسب دو برابر بیش از گروه دیگر موفق بودند.

 

به نظر می آید کسب کلسیم کافی در رژیم غذایی باعث می شود بدن چربی بیشتری را بسوزاند و مقدار چربی جدیدی را که بدن می سازد، کاهش دهد. به این ترتیب از دست دادن چربی را با حفظ عضلات کم چرب آسان تر می سازد و این یک نکته مهم در حین رژیم گرفتن است؛ چرا که شما قصد دارید چربی را از دست بدهید نه ماهیچه را. بنابراین رژیم غنی از غذاهای لبنی کم چرب مانند ماست کم چرب می تواند با سوزاندن چربی اضافی بدن باعث کاهش وزن شما شود.


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 21 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:8 AM ] [ meysam ]

چه زمانی اسپرم ها قدرت باروری بیشتری دارند؟

بسیاری از آقایان قدرت باروری ندارند،اما در تحقیقات جدید محققان مشخص شده است که زمان نقش بسیار مهمی در باروری این افراد دارد،آیا می دانید زمان مناسب چه ساعتی می باشد؟
نتیجه یک تحقیق نشان می دهد مردانی که به علت آسیب دیدگی اسپرم توانایی بارورسازی پایینی دارند،اگر به مدت یک هفته هر روز از طریق همبستری،انزال داشته باشند، کیفیت اسپرمشان بهبود می یابد.
یک محقق استرالیایی در کنفرانس انجمن اروپایی تولید مثل انسانی و جنین شناسی با اعلام نتایج پژوهشهای خود گفت:در حالی که پیش از این به زوج ها توصیه می شد هر دو سه روز یک بار رابطه جنسی داشته باشند ولی تحقیقات او نشان می دهد همبستری هر روزه به ارتقای سلامت اسپرم ها کمک می کند.
دکتر دیوید گرینینگ به حاضران در این کنفرانس گفت او در تحقیقاتش بر 118 مرد آزمایش انجام داده و نتیجه کارش رضایت بخش بوده است.به گفته دکتر گرینینگ میزان آسیب دیدگی اسپرم در هشتاد درصد مردانی که مورد آزمایش قرار گرفتند،بعد از یک هفته انزال روزانه،12 درصد کاهش یافت.در این حال،به علت انزال روزانه میزان اسپرم های خارج شده در هر رابطه جنسی که این مردان برقرار می کردند از 180 میلیون به حدود 70 میلیون کاهش پیدا می کرد ولی به گفته آقای گرینینگ این رقم همچنان در دامنه مطلوب برای برخورداری از قدرت باروری است.به گفته گرینینگ، برقراری رابطه جنسی هر روزه به افزایش تحرک اسپرم ها نیز کمک می کند.


آسیب دیدگی اسپرم ها
باور عمومی میان محققان این است که هر چه اسپرم ها به مدت طولانی تری در بیضه ها باقی بمانند به خاطر شرایط محیطی و دمای بدن دچار آسیب دیدگی بیشتری می شوند.در این حال،رادیکال های آزاد که به ماده وراثتی سلول ها آسیب می زنند نیز در این محیط وجود دارد که با آسیب رساندن به ساختار دی ان ای اسپرم ها قدرت باروری را کاهش می دهد.از سوی دیگر، دیوید گرینینگ هشدار می دهد که رابطه جنسی مستمر و مداوم با کاهش تعداد اسپرم های خارج شده در هر انزال می تواند خطر کاهش قدرت باروری را به همراه داشته باشد.او توصیه می کند بهترین راه برای تقویت قدرت بارداری،برقراری رابطه هر روزه در دوره تخمگذاری زنان است.دیوید گرینینگ همچنین با اشاره به کاهش تمایل افراد به برقراری رابطه هر روزه با افزایش سن،بهترین سن باروری را سنین جوانی می داند.وی گفت:«ما برای باروری در جوانی خلق شده ایم».پزشکان دیگر با جالب دانستن آزمایش های آقای گرینینگ می گویند این نتیجه شاید برای همه مردان مفید نباشد.به گفته دکتر آلن پیسی از دانشگاه شفیلد انگلیس،همبستری هر روزه توانایی بارورسازی مردانی را که تولید اسپرم پایینی دارند،کاهش می دهد.


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 21 / 7 / 1390برچسب: همه چیز درباره اسپرم , ] [ 1:22 AM ] [ meysam ]

چهار گيـاه تقـويـت کنـنـده میل جنسـي

عوامل مختلفي‌ از جمله مسايل روحي رواني، نوع تغذيه، تحرك، شرايط آب‌وهوايي، سن، بسياري از داروها و بعضي از بيماري‌ها مي‌توانند در كاهش يا افزايش ميل جنسي در مردان و زنان تاثيرگذار باشند. بسياري از گياهان نيز با توجه به مواد موجود در آنها مي‌توانند براي كاهش يا افزايش اين ميل موثر باشند...

البته قدرت گياهان از اين نظر يكسان نيست و مواد موثر و ميزان مصرف آنها در اين اثر دخالت دارد. در اين مقاله به چند گياه افزايش‌دهنده ميل جنسي در مردان و زنان و يك داروي گياهي كه فقط در خانم‌ها باعث افزايش ميل‌جنسي و برطرف‌كردن بي‌ميلي و سردمزاجي مي‌شود، اشاره مي?کنم.

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، خواص میوه ها و سبزیجات ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 21 / 7 / 1390برچسب: افزایش میل جنسی , ] [ 1:9 AM ] [ meysam ]

Smile 19 روش برای ضربه فنی کردن کسالت

Click here to enlarge زبان: فارسی Click here to enlarge نویسنده: هما آزادی
Click here to enlarge نوع فایل: PDF
Click here to enlarge تعداد صفحات: 9 Click here to enlarge ناشر: تبیان
Click here to enlarge حجم کتاب: 361 کیلوبایت
توضیحات
اگر این 19 روش را انجام دهید کسالت دیگر معنا نخواهد داشت.

Click here to enlarge

موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 21 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 1:9 AM ] [ meysam ]

Smile رژیم غذایی برای بیماریهای مختلف

Click here to enlarge زبان: فارسی Click here to enlarge نویسنده: نا مشخص
Click here to enlarge نوع فایل: PDF
Click here to enlarge تعداد صفحات: 30 Click here to enlarge ناشر: دانستنیهای زندگی
Click here to enlarge حجم کتاب: 338 کیلوبایت
توضیحات


Click here to enlarge

موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 20 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 11:58 PM ] [ meysam ]

Smile مقاله ای درباره پوکی استخوان

Click here to enlarge زبان: فارسی Click here to enlarge نویسنده: نا مشخص
Click here to enlarge نوع فایل: PDF
Click here to enlarge تعداد صفحات: 10 Click here to enlarge ناشر: دانستنیهای زندگی
Click here to enlarge حجم کتاب: 211 کیلوبایت
توضیحات


Click here to enlarge

موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ 20 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 11:58 PM ] [ meysam ]

اين پوست‌هاي اتو كشيده
جوان‌سازي صورت يكي از آرزوهايي است كه بسياري با رسيدن به سن ميانسالي آن را در داروها و جراحي‌ها جستجو مي‌كنند، ولي نبايد فراموش كرد كه بسياري از اين روش‌ها مي‌تواند براي فرد عوارضي را نيز در پي داشته باشد.

Click here to enlarge
دكتر محسن نراقي، متخصص پوست و مو در اين باره به «جام‌جم» مي‌گويد: بهترين نتايج در روش‌هاي مختلف جوان سازي صورت، اعم از جراحي و غير جراحي زماني حاصل مي‌شود كه متقاضي به چند جنبه توجه جدي داشته باشد، اول آن كه به نظر پزشك خود اعتماد كند، از اعمال نظرهاي شخصي بپرهيزد ، بر نوع خاصي از جوان‌سازي اصرار نكند و اجازه دهد تا پزشك با توجه به ويژگي‌هاي صورت و به منظور دستيابي به بهترين نتيجه، شيوه‌اي را كه صلاح مي‌داند در پيش بگيرد.

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ 20 / 7 / 1390برچسب:, ] [ 11:58 PM ] [ meysam ]
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

خداوندا برای همسایه که نان مرا ربود، نان برای عزیزانی که قلب مرا شکستند، مهربان برای کسانی که روح مرا آزردند، بخشش و برای خویشتن خویش ، آگاهی و عشق می طلبم . . . به توکل نام اعظمت 'بسم الله الرحمن الرحیم' ******************************** باسلام من میثم مدیر وبلاگ powerclassic ورود شما رو به این وبلاگ خوش آمد میگم برای دسترسی به تمامی مطالب به موضوعات مراجعه کنید ******************************** يادت باشه هيچ وقت عاشق نشي ، اگه عاشق شدي اين حرف رو يادت نره يادمان باشد ، در عشق گر به وصال يار نائل آمديم ، شكر خدا را گوئيم و سجدۀ شكر، و گر سرنوشتمان چيزي جز دوري يار و وصال در خيال نبود از آن پس جايگاه جسم و روح و قلب عاشقمان جاييست كه آن را نامند ، گورستان ******************************** به سلامتی اونایی که... درد و دل همه رو گوش میدن...... اما معلوم نیست خودشون کجا درد و دل میکنن... سلامتی اونایی که به ظاهر آرومن ولی توی دلشون سونامی هست سلامتی اونایی که به پدر و مادرشون احترام میذارن و میدونن تو خونه ای که بزرگترها کوچک شوند؛ کوچکترها هرگز بزرگ نمیشوند . . به سلامتی کسی که دید تو تاکسی بغلیش پول نداره ب راننده گفت :پول خورد ندارم واسه همه رو حساب کن....! سلامتي بيل! که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر مي‌شه سلامتی اونايی که بی کسن ولی ناکس نیستن.. سلامتیه همه اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دایمیه! به سلامتی دریا: نه به خاطر بزرگیش….. واسه یک‌رنگیش به سلامتی اشک که وقتی میاد طرف خالی می‌شه و بقیه پر سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌... انگشت کوچیکهٔ عشقمم نیستی سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات به جای اینکه ترکمون کنن درکمون میکنن سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست به سلامتی دیوار که هر مرد و نامردی بهش پشت کرد و به هیشکی پشت نکرد به سلامتي اوني که باخت تا رفيقش برنده باشه سلامتی خودش، خودم و خودت. همه اونایی که دوستشون داریم و نمیدونن، دوستمون دارن و نمیدونیم ******************************** گاه دلتنگ میشوم .... دلتنگ تر از همه دلتنگی ها... گوشه ای می نشینم...... و حسرت ها را می شمارم... باختن ها را و صدای شکستن ها را... نمیدانم من کدام امید را نا امید کردم... کدام خواهش را نشنیدم... وبه کدام دلتنگی خندیدم ... که این چنین دلتنگم... ******************************** کسی که برای بودنت خدا را شکر نمی کند برای برگشتنت نیز دعا نخواهد کرد ******************************** گاهی خدا درها رو میبنده و پنجره ها رو قفل می کنه زیباست اگه فکر کنی شاید بیرون طوفانه و خدا میخواد از تو محافظت کنه ******************************** وقتي خاطره هاي آدم زياد ميشه ديوار اتاقشون پر عکس ميشه اما هميشه دلت واسه اوني تنگ ميشه که نميتوني عکسشو به ديوار بزني ******************************** صبورانه در انتظار زمان بمان هرچیز در زمان خودش رخ میدهد.باغبان حتی اگر باغش را غرق آب کند درختان خارج از فصل خود میوه نمیدهند! ******************************** دل کندن اگر آسان بود فرهاد به جای بیستون دل می کند نه کوه!! ******************************** زندگی با هم تلخیاش یه درس خوب بهم داد اونم اینه که رفیق اونی نیست که باهاش خوشی رفیق اونیه که بی اون داغونـــــــــــــــــــــی... ******************************** وقتی سکوت خدا را در برابر راز و نیاز دیدی ، نگو خدا با من قهر است ! او به همه کائنات فرمان سکوت داده تا حرف تو را بشنود پس حرف دلت را بگو ******************************** ایستادگی کن تا روشن بمانی شمع های افتاده خاموش می شوند ******************************** هميشه يادت باشه چيز ي كه امروز دار ي شايد آرزوي ديروزت بوده و بزرگترين آرزوي فردات . پس هميشه سعي كن قدر چيزي كه امروز داري رو خوب بدوني !!! ******************************** خداوند همه چيز را در يك روز نيافريده است پس چه چيز باعث شده كه من بينديشم كه مي توانم همه چيز را در يك روز بدست بياورم ******************************** بگذار آدمها تا ميتوانند سنگ باشند، تو از نژاد چشمه باش ******************************** اعتبار آدمها به حضورشان نیست به دلهره ای است که در نبودنشان درست می کنند . . . ******************************** زندگی کن ، حتی اگر بهترینهایت را از دست دادی چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر برایت میسازد ... ******************************** نسيم دانه را از دوش مورچه انداخت... مورچه دانه را دوباره بر دوشش گذاشت و به خدا گفت: " گاهي يادم ميرود که هستي ، کاش بيشتر نسيم مي وزيد... " ******************************** همیشه از فاصله ها گله میکنیم شاید یادمان رفته که در مشق های کودکی برای فهمیدن کلمات کمی فاصله هم لازم بود! ******************************** هر از گاهی دریا هوس میکنه به ساحلش سری بزنه مهم نیست ساحل تحویلش میگیره یا نه ، مهم اثبات وفاداریه دریاست ******************************** برای کسی بسوز که برای خاموش کردنت از اشکش مایه بذاره . . . ******************************** به قول مرشد دل بی درد وجود نداره اگه باشه یک تیکه گوشته اگه تلاطم نداشته باشه میشه لجن مومنه که باید روزی هفتاد تا درد بکشه ******************************** ای شقایق ما جماعت هر چی میکشیم از خودمونه بیاموزیم اگر کسی یادمان نکرد یادش کنیم شاید او تنها تر از ما باشد ******************************** meysam3572@yahoo.com meysam3572@gmail.com
آرشيو مطالب
مهر 1396
شهريور 1396 مرداد 1396 آبان 1395 مهر 1395 شهريور 1395 تير 1395 اسفند 1394 آذر 1394 آبان 1394 مهر 1393 مرداد 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 ارديبهشت 1392 اسفند 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 مرداد 1391 تير 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390 شهريور 1390 مرداد 1390 تير 1390 خرداد 1390 ارديبهشت 1390 فروردين 1390 اسفند 1389 بهمن 1389
امکانات وب